recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaffekapsel maskine hvilken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaffekapsel maskine hvilken

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 10:20
Hej alle,

Jeg har pt. en Dolce Gusto kaffemaskine som ser således ud:

Den er ret lækker. Specielt i forhold til kvaliteten af den. Den fylder dog en del i mit lille køkken. Overvejer derfor at skifte denne ud med en mindre. Men har en masse overvejelser.
Har overvejet følgende
Dolce gusto Mini me (automatisk) - Lidt plastik agtig
Dolce Gusto Piccolo (manuel) - Lidt plastik agtig
Nespresso Essenza mini (automatisk) - Dyrest dog helt klart pænest! 
I forhold til valg af kaffemaskine har jeg gjort følgende overvejelser.
 - Den jeg har nu stopper ikke automatisk. Dette er en fordel da jeg så selv kan bestemme hvor meget vand der skal bruges. Bruger den desuden også til madlavning hvis jeg skal bruge noget hurtigt varmt vand til f.eks. bouillon. 
 - Men en automatisk en, ville give det helt korrekte ml. vand som man bør pr. kapsel. Derfor bør man få en bedre kop kaffe tænker jeg? 
 - Bør jeg helt droppe Dolce Gusto og købe mig en Nespresso i stedet? De fås ret små og pæne men der kan man så vidt jeg ved ikke selv dosere hvor meget vand der skal bruges hvis jeg gerne vil bruge den til madlavning. 

Uanset hvad jeg vælger er udbuddet af kapsler enormt og kan fåes billigere end de originale kapsler. 

Har desuden en thermo kop på 225ml som er helt og særdeles et must at kunne bruge. :-)

Jeg er helt med på at prisen ikke er så høj for en kaffemaskine og det har intet med prisen at gøre. 
 - Det skal ligeledes nævnes at jeg bor alene og en større filter kaffemaskine ikke er nødvendigt. :-)

Hvad tænker i? Hvad har i selv? Hvorfor? :-)
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu