recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaffekapsel maskine hvilken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaffekapsel maskine hvilken

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og jeg hælder mere til kapsler da vi godt kan lide at varierer.
Sjovt - jeg hælder væk fra kapsler, da jeg godt kan lide at variere :-)
du skal jo tømme kværnen først for at varierer
Ikke nødvendigvis. Udover beholderen til hele bønner der skal kværnes er der også et alternativt input til formalet kaffe. Det betyder i praksis at vi har fuld valgfrihed med både hele bønner og formalet kaffe - derudover er vi også begyndt at eksperimentere med selv at riste kaffen.

Det behøver dog ikke være en diskussion af hvad der er "bedst" for det er ikke et entydigt svar, men afhænger af behov og økonomi. For trådstarter lyder det som en ideel løsning med en kapselmaskine (men han spørger også til hvad andre har af setups). Med en kapselmaskine får man en relativt billig maskine, kaffen bliver 4-5 gange dyrere, kvaliteten af kaffen er fornuftig og der er også lidt mulighed for variation.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 13:34
Vi har en Dolce Gusto Mini Me.

  • Super nemt at bruge
  • Stort set ingen rengøring
  • Fylder næsten intet.
  • 2-3 af varianterne smager hæderligt og jeg har vænnet mig til dem
  • Udvalg af kapsler til konen og børnene (Kakao osv)
  • Automatisk, men justerbar (der anbefales bestemt antal streger, men man vælger selv og dne stopper selv)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Vi har en Dolce Gusto Mini Me.

  • Super nemt at bruge
  • Stort set ingen rengøring
  • Fylder næsten intet.
  • 2-3 af varianterne smager hæderligt og jeg har vænnet mig til dem
  • Udvalg af kapsler til konen og børnene (Kakao osv)
  • Automatisk, men justerbar (der anbefales bestemt antal streger, men man vælger selv og dne stopper selv)

De streger, er det str. på koppen? :-)
 - For den er jo på tilbud hos Elgiganten i øjeblikket. 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 15:29
Først : jeg drikker ikke kaffe.

Min kone derimod har prøvet lidt af hvert (kaffemæsdigt altså), og er endt ud med den mindste moccamaster og en lille kaffekværn.
Og da det kun er hende der drikker kaffe, laver den som regel kun en kop. Samtidig køber hun kun bønner i små mængder og kan variere i en uendelighed...


Klaus

Redigeret af KlausDM - 18-Oktober-2017 kl. 15:30
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Først : jeg drikker ikke kaffe.

Min kone derimod har prøvet lidt af hvert (kaffemæsdigt altså), og er endt ud med den mindste moccamaster og en lille kaffekværn.
Og da det kun er hende der drikker kaffe, laver den som regel kun en kop. Samtidig køber hun kun bønner i små mængder og kan variere i en uendelighed...


Klaus


Cup one?
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Vi har en Dolce Gusto Mini Me.

  • Super nemt at bruge
  • Stort set ingen rengøring
  • Fylder næsten intet.
  • 2-3 af varianterne smager hæderligt og jeg har vænnet mig til dem
  • Udvalg af kapsler til konen og børnene (Kakao osv)
  • Automatisk, men justerbar (der anbefales bestemt antal streger, men man vælger selv og dne stopper selv)

De streger, er det str. på koppen? :-)
 - For den er jo på tilbud hos Elgiganten i øjeblikket. 

Ja . hvis en af kaffevarianterne har vejledning om 5 streger, så kan man jo benytte det, men hvis man bedre kan lide den med 4 eller 6 streger så gør man bare det og så stopper maskinen selv efter den vandmængde og man får samme smag hver gang :-)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 16:26
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Vi har en Dolce Gusto Mini Me.

  • Super nemt at bruge
  • Stort set ingen rengøring
  • Fylder næsten intet.
  • 2-3 af varianterne smager hæderligt og jeg har vænnet mig til dem
  • Udvalg af kapsler til konen og børnene (Kakao osv)
  • Automatisk, men justerbar (der anbefales bestemt antal streger, men man vælger selv og dne stopper selv)

De streger, er det str. på koppen? :-)
 - For den er jo på tilbud hos Elgiganten i øjeblikket. 

Ja . hvis en af kaffevarianterne har vejledning om 5 streger, så kan man jo benytte det, men hvis man bedre kan lide den med 4 eller 6 streger så gør man bare det og så stopper maskinen selv efter den vandmængde og man får samme smag hver gang :-)


jeg synes at kan læse om den at den ikke er automatisk, og man selv skal stoppe alt efter hvor meget vand man vil have i? det ser også ud til den næsten er magen til vores , hvor der er en "stang" man kan skubbe til siden, og så brygger den, men den stoppper ikke selv, man skal vippe stangen tilbage igen.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Vi har en Dolce Gusto Mini Me.

  • Super nemt at bruge
  • Stort set ingen rengøring
  • Fylder næsten intet.
  • 2-3 af varianterne smager hæderligt og jeg har vænnet mig til dem
  • Udvalg af kapsler til konen og børnene (Kakao osv)
  • Automatisk, men justerbar (der anbefales bestemt antal streger, men man vælger selv og dne stopper selv)

De streger, er det str. på koppen? :-)
 - For den er jo på tilbud hos Elgiganten i øjeblikket. 

Ja . hvis en af kaffevarianterne har vejledning om 5 streger, så kan man jo benytte det, men hvis man bedre kan lide den med 4 eller 6 streger så gør man bare det og så stopper maskinen selv efter den vandmængde og man får samme smag hver gang :-)


jeg synes at kan læse om den at den ikke er automatisk, og man selv skal stoppe alt efter hvor meget vand man vil have i? det ser også ud til den næsten er magen til vores , hvor der er en "stang" man kan skubbe til siden, og så brygger den, men den stoppper ikke selv, man skal vippe stangen tilbage igen.

Så læser du forkert :-)

Maskinen har 7 streger.
Hvis du f.eks. vil have en Americano sætter du den helt op på 7 streger og trykker pinden til højre for varmt vand og den stopper selv efter korrekt mængde vand.

Hvis du dagen efter vil have en Koffein-fri Lungo så sætter du den på 4 streger, vipper pinden til højre og den giver varmt vand i rette mængde og stopper selv.

Det er ret nemt at se doserings-stregerne på maskinen:


Redigeret af Henrik K Kristensen - 18-Oktober-2017 kl. 21:58
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
kim80 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-September-2012
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 23:36
Bilka/Føtex har netop nu en dolce gusto colors der er automatisk på tilbud.

https://www.bilka.dk/elektronik/kaffe--og-espressomaskiner/kapsel-kaffemaskiner/nescafe-dolce-gusto-kapselkaffemaskine---hvid/p/100311937

Køber du den sammen med 3 æsker kaffe efter eget valg, så giver dolce gusto 200 kr cash back
https://www.dolce-gusto.dk/m/cashback



Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Så læser du forkert :-)

Maskinen har 7 streger.
Hvis du f.eks. vil have en Americano sætter du den helt op på 7 streger og trykker pinden til højre for varmt vand og den stopper selv efter korrekt mængde vand.

Hvis du dagen efter vil have en Koffein-fri Lungo så sætter du den på 4 streger, vipper pinden til højre og den giver varmt vand i rette mængde og stopper selv.

Det er ret nemt at se doserings-stregerne på maskinen:


ja, det kan jeg se nu, og også læse på producentens hjemmeside.


jeg læste denne test, og der må personen så slet ikke have testet den, flot ik' :-)

http://96grader.dk/?os_kapselmaskiner=nescafe-dolce-gusto-mini-me
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 06:42
 - Slettet 

Redigeret af Kvaaen - 19-Oktober-2017 kl. 06:56
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu