recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken af disse soundbar skal man dog vælge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken af disse soundbar skal man dog vælge

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jjlp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2011
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjlp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken af disse soundbar skal man dog vælge
    Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 13:31
Hej alle

Jeg er klar over at spørgsmålet er blevet spurgt tidligere men efter at have set 15+ sider igennem og læst et utal af tråde er ikke blevet helt klar i valget af min næste soundbar.

Jeg har kig på disse tre i Hifi klubben:
Denon DHT-S514
HEOS by Denon inkl sub
Sonos playbar inkl sub

Jeg har en ældre Samsung 46" tv (UE46D8005) og jeg en AppleTV 4 og en samsung BD afspiller.
Jeg vil gerne kunne tænde og slukke soundbar sammen med TV'et samt skrue op og ned for lyden.
I dag er det sådan at når jeg trykker på remote til ATV så tænder min receiver og tv.
jeg har en denon receiver som er sat til tv'ets ARC ind/udgang.

Jeg bruger mest lyd til serier og film, og vil gerne have dolby signalet med ud og på sigt udbygge med nogle baghøjttalere.

Sonos køre så vidt jeg ved kun optisk og HEOS er hdmi og s514 kan vist ikke udbygges.

Hvad ville du anbefale/købe og hvorfor??
Håber der er nogle som vil svare da jeg er virkelig rundforvirret :)

Mvh Jesper
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 13:38
Det er da rimeligt nemt.

Alle forhandles det samme sted.

Gå ind i hifi klubben og fortæl hvad du skriver her.

Og så er det bare og slå ørerne ud.

Det er dig der skal være tilfreds.
Til top
jjlp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2011
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjlp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 13:48
Hej Mufti

Ja det skulle man mene :) har også været dernede og lytte
umiddelbart hælder jeg til HEOS eller Sonos da de kan bygges ud med baghøjtaler 

Men ja må derned igen :) 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 14:39
Hvis jeg skulle have en soundbar, ville lydkvaliteten have højeste prioritet. Og jeg gider ikke at have en eller anden SUB stående, som alligevel kun kan brumme (ikke spille bas). Så mit valg ville bedste soundbar lyd under 10.000,-. Nemlig den nye Music 8 fra Dynaudio! Du får fantastisk lyd, slipper for SUB'en og så har den HDMI med ARC, så den får lyden fra TV'et. Og har CEC = tændsluk/sluk og lyd op/ned med TV'ets fjernbetjening.

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 15:09
Er det ikke music 7?. Ellers er jeg nu meget på bølgelængde med Henrik b.
Men er ønsket lidt film lir også så var jeg nok gået på Sonos (dvs jeg er lige skiftet til Sonos efter mange overvejelser).
Sonos blev det for mig, fordi det er en nem software alle i familien kan bruge. Det er klippesolidt.
Det er nemt at sælge igen, hvis man skulle få lyst til andet og ikke er der en rimelig gensalgs værdi på Sonos.
Sonos sub syntes jeg personligt ikke kun er en brummeboks. Jeg syntes faktisk den overrasker og giver rigtig meget fylde. Jeg tror dog den hurtigt er begrænset i større rum.
Men i mit lille tv hjørne savner jeg ikke min svs sb2000.(jeg gik ellers uden om Sonos længe fordi jeg havde det som krav at min sb2000 kunne genbruges.).
Eks bose sub300 syntes jeg er brummeboks
Til top
jjlp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2011
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjlp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 15:21
Men Bromberg5 så vidt jeg kan se så kan Sonos ikke DTS, 4K, HDR eller er jeg forkert på den?
Men nu har jeg booket en demo i min lokale hifiklub
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af jjlp jjlp skrev:

Men Bromberg5 så vidt jeg kan se så kan Sonos ikke DTS, 4K, HDR eller er jeg forkert på den?


Nu var du jo så lige pludselig ændret dit behov! Hvis du er ude efter en soundbar, har du ikke noget at bruge DTS, 4K ig HDR til! En soundbar er KUN lyd! Hvis du skal have noget som kan "vise" de ting du nævner, så skal du fortsætte med en receiver. En sound er ren lyd = alle kilder tilsluttes TV'et, som så smider lyden i soundbar'en...

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 17:16
Den har slet ikke noget hdmi input nej og dermed ikke 4k eller hdr.
Den får lyden fra optisk kabel fra tv’et.
Så kan dit tv 4k og hdr, så tilslutter du bare det direkte i tv’et.
Jeg har selv et Apple tv, ps4 og en uhd afspiller tilsluttet tv’et, son så fodrer playbase med lyd via optisk.
Fordelen her er at optisk lyd bare ikke fejler. Det virker hver gang.
Vi i familien er rigtig glade for nu at have en samlet platform til alt og tilsluttede enheder har cec, så tv remoten kan styre atv, ps4 og uhd afspiller, hvilket bringer mig til sidste emne dts - jeg så det selv som stor begrænsning og det (sammen med mit ønske om at beholde svs subwoofer), gjorde at jeg aldrig for alvor overvejede Sonos.
Jeg fandt dog ud af mit Apple tv konvertere stort set al lyd til Dolby digital 5.1 og dermed har jeg stadig ikke haft et eneste problem med manglende lyd.
Jeg har en håndfuld Blu rays der kun har dts spor, men det kan min uhd afspiller konvertere. Min uhd afspiller købte jeg som back up, men har endnu til gode at en film på den.
Ungerne bruger den dog flittigt til børne dvd’er

Edit: af dine listede soundbars er det kun Sonos der har baghøjtalere. Denon har dog lavet en ny, der har bagkanaler og hdmi input/4k/hdr.
Men i mine øjne en dårlig subwoofer. En lækker software (som jeg husker det), men noget mere begrænset ift understøttede streaming tjenester. Her er Sonos trods alt i særklasse.
Ellers er der bluesound soundbaren, som jeg personligt syntes lyder bedre end nogen Sonos playbase/bar, men de er satme langsomme med deres opgraderinger.
Tilbage i 2015 lovede de tilføjelse af bagkanaler med deres små flex, men der er endnu intet sket. Men det spiller sgu godt.

Så igen - det blev Sonos for mig, fordi “det var godt nok” til pengene og jeg ikke var begrænset af manglende dts.
Dernæst var jeg nysgerrig på multirum ih har idag en play 5 i køkken/alrum som vi alle nu bruger dagligt og det var hele grunden til mit skifte fra traditionelt 5.1 - det blev aldrig brugt.
Det gør Sonos - hver dag og af alle.
Børn og kæreste er også glade for det er en og samme brugerflade vi har i brug

Redigeret af Bromberg5 - 17-Oktober-2017 kl. 17:23
Til top
jjlp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-December-2011
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjlp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 17:20
ups beklager :)

Jeg synes jeg kan læse mig til at Heos soundbar, den store model har 4 hdmi in og en hdmi ARC så hvis jeg tilslutter min ATV og BD til sounbar og ét hdmi kabel til ARC på TV så er jeg vel klar til 4K osv eller jeg bare total forkert på den?
Men korrekt det vigtigste er at få noget lyd ud af soundbar fra min ATV i stedet for min gamle receiver
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2017 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af jjlp jjlp skrev:

ups beklager :)

Jeg synes jeg kan læse mig til at Heos soundbar, den store model har 4 hdmi in og en hdmi ARC så hvis jeg tilslutter min ATV og BD til sounbar og ét hdmi kabel til ARC på TV så er jeg vel klar til 4K osv eller jeg bare total forkert på den?
Men korrekt det vigtigste er at få noget lyd ud af soundbar fra min ATV i stedet for min gamle receiver


Ja såfremt dit tv kan afspille 4k, så kan den nye heos bar godt sende videre.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 08:28
Tag et kig på Yamahas Soundbar YSP-2700. Den leverer overraskende godt og kan passthrough 4K HDR. Jeg kan anbefale den. Ellers er der også Sonys soundbar hvis du vil have Atmos.
Til top
jhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 10:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu