recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel medie center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpel medie center

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Simpel medie center
    Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 14:51
Jeg har simpelthen opgivet troen på en enhed der kan gøre sig som eneste platform og søger derfor inspiration til et simpelt medie center.
Det skal dog kunne konvertere til Dolby digital da jeg er Sonos bruger.
Dernæst skal det understøtte 4k og hdr/ gerne Dolby vision.

Jeg har et Apple tv 4k, men er satme træt af at skifte billedprofil fra film til streaming.

Jeg har aldrig sat mig ind i raspberry pi, men de kunne sagtens være interessante.
I første omgang tænker jeg at gå tilbage til kodi.
Mediecenteret skal udelukkende bruges til film og serie. Musik klarer Sonos appen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har simpelthen opgivet troen på en enhed der kan gøre sig som eneste platform og søger derfor inspiration til et simpelt medie center.
Det skal dog kunne konvertere til Dolby digital da jeg er Sonos bruger.
Dernæst skal det understøtte 4k og hdr/ gerne Dolby vision.

Jeg har et Apple tv 4k, men er satme træt af at skifte billedprofil fra film til streaming.

Jeg har aldrig sat mig ind i raspberry pi, men de kunne sagtens være interessante.
I første omgang tænker jeg at gå tilbage til kodi.
Mediecenteret skal udelukkende bruges til film og serie. Musik klarer Sonos appen
så er Shield tv måske noget for dig. For den har kodi/spmc og understøtter det sammen som på pc
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 16:36
Jeg ville gerne noget mere simpelt. Jeg vil beholde atv 4k, til leje og streaming tjenester.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 17:00
Du får ikke mere simplere end en af de to.

Redigeret af T-Duck - 18-Oktober-2017 kl. 17:01
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 18:17
Altså en pi er super simpel at få sat op. Har du et board liggende, er set bare at gå i gang. Jeg tror jeg samlet brugte 30 min fra udpakning til det var oppe at køre.
Men skulle jeg sætte et system op fra ny, så havde jeg altså snupper en shield.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 19:44
En ny intel Nuc med windows 10.

Så Kodi på :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 20:37
Jeg synes bare at kunne forstå at shield ikke kan konvertere dts til Dolby digital?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg synes bare at kunne forstå at shield ikke kan konvertere dts til Dolby digital?
kodi/spmc burde kunne
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 21:19
men tænkte på det er sonos du bruger, de understøtter ikke hdmi.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

men tænkte på det er sonos du bruger, de understøtter ikke hdmi.


Nej, jeg vil tilslutte det tv’et direkte:)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 11:17
Efter Android-boksene er kommet på markedet, er der ingen grund til at kigge på NUC, med mindre, man har helt specielle behov med hensyn til at optage med flere tunere mm.

Bromberg5, når du skriver, du er træt af at skifte billedindstillinger mellem film og streaming, hvad mener du så med dette?
Det har vel ikke have noget med 24p at gøre, da den jo netop ikke kan afspille det?



Redigeret af Supergris - 19-Oktober-2017 kl. 11:23
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Efter Android-boksene er kommet på markedet, er der ingen grund til at kigge på NUC, med mindre, man har helt specielle behov med hensyn til at optage med flere tunere mm.

Bromberg5, når du skriver, du er træt af at skifte billedindstillinger mellem film og streaming, hvad mener du så med dette?
Det har vel ikke have noget med 24p at gøre, da den jo netop ikke kan afspille det?


Kan du nævne en boks som virker uden problemer? :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu