recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz receiver, alt for små volumentrin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz receiver, alt for små volumentrin

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz receiver, alt for små volumentrin
    Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 15:11
Jeg er ved at blive vanvittig over volumenkontrollen på min Marantz SR-7005. Et klik på fjernbetjeningen giver 0,5 dB ændring. Det er rigtigt mange klik for at få en nogenlunde ændring af lydstyrken.

Man kan også holde knappen nede, men så går den helt grassat og snupper 5-10 dB på een gang, uden at jeg kan styre det særligt præcist. Så jeg ender som regel med at skrue for langt op og ned nogle gange, indtil jeg ender på den rigtige værdi.

Man skulle tro, at der var rigtigt mange ejere af denne model, der også var trætte af det, men når jeg søger på nettet, kan jeg ikke finde een eneste. En mulig forklaring kunne være, at alle de andre selv har fundet ud af at ændre det i receiverens konfiguration, så den f.eks. giver 1 eller 2 dB pr. tastetryk. Men sådan en konfiguration kan jeg heller ikke finde.

Nogen forslag?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu