recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe Sony TV i Sony Center, eller andet sted??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe Sony TV i Sony Center, eller andet sted??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe Sony TV i Sony Center, eller andet sted??
    Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 15:38
Hej.

Nu her sidst på måneden, når jeg får udbetalt 125 timers overarbejde, skal jeg købe mig et Sony XE93, 55". (God måde at spare op til et nyt fjernsyn på og en god måde at få noget ud af at arbejde hårdt, fremfor bare at afspadsere - det giver ikke den samme værdi synes jeg ikke). Men jeg er lidt i tvivl om jeg skal bestille det i Sony Center eller i Elgiganten. Umiddelbart forestiller jeg mig jo at det er bedst at købe et Sony TV i et Sony Center og at servicen dér er bedre end i Elgiganten. Der var én, der tidligere nævnte at man får 5 års garanti i et Sony Center, men det gør man ikke længere. Så den fordel er der ikke. Er der ellers nogen fordele ved at købe i et Sony Center frem for i Elgiganten?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Nu her sidst på måneden, når jeg får udbetalt 125 timers overarbejde, skal jeg købe mig et Sony XE93, 55". (God måde at spare op til et nyt fjernsyn på og en god måde at få noget ud af at arbejde hårdt, fremfor bare at afspadsere - det giver ikke den samme værdi synes jeg ikke). Men jeg er lidt i tvivl om jeg skal bestille det i Sony Center eller i Elgiganten. Umiddelbart forestiller jeg mig jo at det er bedst at købe et Sony TV i et Sony Center og at servicen dér er bedre end i Elgiganten. Der var én, der tidligere nævnte at man får 5 års garanti i et Sony Center, men det gør man ikke længere. Så den fordel er der ikke. Er der ellers nogen fordele ved at købe i et Sony Center frem for i Elgiganten?


Såfremt prisen er den samme, som tit er tilfældet, så ville jeg overveje at købe i Hifiklubben.
Der får du 3 års garanti hvis du melder dig ind i deres kundeklub (er gratis og du bliver ikke spammet)
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 16:45
Hej Jonas. Tak for tippet. Så vidt jeg husker er der en HiFi Klubben her i Esbjerg. Det var da værd at kigge på. Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej Jonas. Tak for tippet. Så vidt jeg husker er der en HiFi Klubben her i Esbjerg. Det var da værd at kigge på. Smile


Den ligger i bunden af kongensgade, men ærligt ville jeg ikke smide mine mønter i den butik. De har den ultimativ ringeste service jeg nogensinde har oplevet, så ville jeg hellere tage turen til Kolding og handle hos hifi klubben der.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 06:21
Ok, tak for kommentarerne. Spørgsmålet er så bare, hvis man alligevel bestiller pr. "postordre", dvs. ikke selv henter det - om det så betyder noget hvor man køber det henne. Jeg ved ikke hvorfor - men af en eller anden grund synes jeg det lyder som en bedre idé at købe Sony fjernsynet i et Sony Center. Men hvis jeg kan spare 500,- i fragt, ved at køre til Kolding - så kan det jo også være det værd. Hvad med Elgiganten - nogen der har en mening om at købe så stor en ting som et fjernsyn dér?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 07:23
Hvis garantibestemmelserne ikke er det samme i de butikker du overvejer en online handel fra, er der jo forskel på hvilken du vælger.

Jeg ville ikke have et problem med at købe i elgiganten, må erkende at det er der jeg igennem tiden har oplevet den bedste service efter handel.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 07:30
Hi-fi klubben sælger ikke XE93
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 07:36
Ikke ifølge deres hjemmeside nej. Men det er heller ikke på Sony Centers hjemmeside, så det behøver ikke at betyde, at de ikke har det eller at de ikke kan sælge det. Har derfor skrevet til HiFi Klubben Esbjerg hhv. Kolding for at høre ad.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 14:21
Er det her ikke noget vrøvl:

"Altså den model du forespørger er model 9305 (dvs. XE9305), som er sidste års model fra Sony.

 Den nye model er XE9005 og koster 9890.-

 Så det er prisen for en ny Sony 55 tommer model i model xe9005.

 Deres helt dyre model hedder Sony A1 og koster 21.999.- i 55 tommer" og tidligere: "Den nye topmodel fra Sony har vi her i butikken til 9890.- i 55 tommer"

For det første er XE9305 en 2017 topmodel og for det næste er XE9005, muligvis også en 2017 model (fornavn XE), men ligger længere nede i segmentet end XE9305. Er det ikke rigtigt?

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 14:26
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1487919196
I denne artikel fra Flatpanels er alle SONY 2017 listet..
MVH

Redigeret af hopgreve - 21-Oktober-2017 kl. 14:29
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 14:28
Det er korrekt. XE er 2017-modeller og XE93 er storebror til XE90. XE93 har en del flere zoner at styre lyset i, hvor XE90 kun har et par håndfulde.

Linkfix
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1487919196

Redigeret af Torben Rasmussen - 21-Oktober-2017 kl. 14:29
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ikke ifølge deres hjemmeside nej. Men det er heller ikke på Sony Centers hjemmeside, så det behøver ikke at betyde, at de ikke har det eller at de ikke kan sælge det. Har derfor skrevet til HiFi Klubben Esbjerg hhv. Kolding for at høre ad.


Jeg har selv haft kontakt dem 🙂 Og de meldte ud de ikke førte dem
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu