recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke tv kanaler sender lyd ud i DD 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke tv kanaler sender lyd ud i DD 5.1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke tv kanaler sender lyd ud i DD 5.1
    Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 18:09
Er der et sted man kan se en oversigt over hvilke kanaler der sender lyd ud i DD 5.1 ? Jeg ved tv2 gør på deres kanaler men synes der er mange andre som ikke gør, savner bla. på eurosport, kanal 5 osv. - Ved ikke helt med tv3 ofte er der bare stereo men mener jeg har hørt enkelte gange hvor der var 5.1 ved en film, men synes ikke det er så ofte. Og DR har jo valgt at skrotte det helt så jeg ser sjældent film på deres kanaler mere.

Kunne være rart hvis man kunne se en oversigt over hvem der sender i hvad, jeg har iøvrigt tv fra yousee med fuldpakken.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 00:55
Nu fik jeg lige testet med Tv3 de sender filmen Interstellar lige nu og den blir sendt i dolby digital med surround så det er fint. Men ved alm. udsendelser som robinson og andet er der ingen lyd bagtil.


Redigeret af Tom-H - 19-Oktober-2017 kl. 00:59
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 06:54
Afhænger også af udbyder. På f.eks BoxerTV sendes der ikke noget i DD 5.1 alt er kun i 2.0

Redigeret af filmfreak - 19-Oktober-2017 kl. 06:56
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Afhænger også af udbyder. På f.eks BoxerTV sendes der ikke noget i DD 5.1 alt er kun i 2.0


Okay da det var godt nok ringe selv har jeg yousee.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Afhænger også af udbyder. På f.eks BoxerTV sendes der ikke noget i DD 5.1 alt er kun i 2.0


Okay da det var godt nok ringe selv har jeg yousee.

Det kan jeg ikke genkende. Har haft BoxerTV, hvor der var surroundlyd på de kanaler der udsendte dem. Det er godt nok ca 3 år siden, men tror da ikke de har sløjfet det.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Afhænger også af udbyder. På f.eks BoxerTV sendes der ikke noget i DD 5.1 alt er kun i 2.0

Det må være en fejlopsltning på din boks eller dit TV. De sender bestemt i 5.1 på de tilgængelige kanaler.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 07:35
TV2 sendte Topgun i DD 5.1 forleden, hold da helt k... hvor lød det dårligt. Det lød faktisk mere eller mindre som om det hele kørte i modfase. 
Valgte man stereo fra tv-et så lød det rigtigt, dog uden surround. 
Ser nu ikke TV2 så tit, men den behandling af lyden er da under al kritik. "Yousee"
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

TV2 sendte Topgun i DD 5.1 forleden, hold da helt k... hvor lød det dårligt. Det lød faktisk mere eller mindre som om det hele kørte i modfase. 
Valgte man stereo fra tv-et så lød det rigtigt, dog uden surround. 
Ser nu ikke TV2 så tit, men den behandling af lyden er da under al kritik. "Yousee"

Problemet ligger hos TV2. Jeg har Stofa, og her er TV2 surroundlyd ens i LCR. Sommetider lyder det ok, men for det meste er stereolyd at foretrække.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

TV2 sendte Topgun i DD 5.1 forleden, hold da helt k... hvor lød det dårligt. Det lød faktisk mere eller mindre som om det hele kørte i modfase. 
Valgte man stereo fra tv-et så lød det rigtigt, dog uden surround. 

Hvis man læser den meget lange tråd om DR's stop for diskret surround, blev TV2's mishandling af signalet også nævnt dengang.

Min erfaring er, at den surroundlyd, jeg kan opnå ved at dekode DR's stereosignal med Dolby Prologic II, har en meget bedre kvalitet end den DD5.1-surroundlyd, som TV2 udsender.

Konklusionen må være, at det er naivt at gå efter DD5.1 som en kvalitetsparameter på et TV-signal. Man er nødt til at gå efter, hvilke TV-stationer der udsender god lyd. Og derfor er det trist, hvis folk fravælger DR, bare fordi det ikke har DD5.1-surround.



Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Afhænger også af udbyder. På f.eks BoxerTV sendes der ikke noget i DD 5.1 alt er kun i 2.0

Det må være en fejlopsltning på din boks eller dit TV. De sender bestemt i 5.1 på de tilgængelige kanaler.


Det er et par år siden at Boxer TV droppede ægte 5.1 lyd - f.eks på TV2.
Mener det skete samtidig med at de begyndte at sende i HD på DVB-T (altså ikke kun på DVB-T2)
Er temmelig sikker på at det ikke er en opsætningsfejl på mit TV eller TV boks.

Dengang TV2 sendte 5.1 lyd via BoxerTV var jeg heller ikke særlig imponeret ovder 5.1 lyden - der var ikke megen surrond i det i forhold til f.eks DVD / bluray hvis man sammenlignede lyden fra en film sendt på TV2.


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Afhænger også af udbyder. På f.eks BoxerTV sendes der ikke noget i DD 5.1 alt er kun i 2.0

Det må være en fejlopsltning på din boks eller dit TV. De sender bestemt i 5.1 på de tilgængelige kanaler.


Det er et par år siden at Boxer TV droppede ægte 5.1 lyd - f.eks på TV2.
Mener det skete samtidig med at de begyndte at sende i HD på DVB-T (altså ikke kun på DVB-T2)
Er temmelig sikker på at det ikke er en opsætningsfejl på mit TV eller TV boks.

Dengang TV2 sendte 5.1 lyd via BoxerTV var jeg heller ikke særlig imponeret ovder 5.1 lyden - der var ikke megen surrond i det i forhold til f.eks DVD / bluray hvis man sammenlignede lyden fra en film sendt på TV2.



Det afhænger vist af hvilken boks du anvender. Igen, for 3 år siden modtog jeg Boxer via Triax 505 boks. Lyden var komprimeret i HE-AAC, boksen lavede det om til DTS 5.1 diskrete. Jeg var godt tilfreds med lyden, som lå tæt på DVD lyd
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu