recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ulmede undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ulmede undertekster

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ulmede undertekster
    Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 10:03

bruger programmet  MakeMKV til og rippe dvd med til qnap nas


dette program når der rippes en dvd hvordan kan det så være at underteksterne bliver ulmede, på selve dvd er de skarpe.

link til nas er 1gbit og der rippes direkte til nas drevet 

underteksterne fejler ikke noget på selve dvd´n
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 10:28
Jeg tænker, at du ikke bruger samme afspiller til at vise hhv. DVD'en og den rippede film? Underteksterne rippes, som de er gemt, så det er op til afspilleren at vise dem. Prøv at afspille både DVD og den rippede film i eks. VLC og se om ikke de er ens.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 10:50
jeg ser den rippede film på en samsung h8500 optager via dens dlna interface

skal der instaleres en spec afspiller på qnap´n

på vlc er underteksterne fine direkte fra nasen


Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 13:51
Hvordan ser "ulmet" ud Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 13:55
ulmede i kanterne og ikke samme tekst str som original dvd
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 14:04
Når du laver DLNA, så laver samsung afspilleren reelt ikke noget selv, andet end sende et billede op på skærmen. MEN den afspiller på NAS ved ikke hvor står din skærm er, da den jo ikke er koblet til skærmen. Så den afspiller blot de 576linjer du har at gøre med på en DVD. Det betyder så også at du laver en opskalering af billede incl undertekster som når de kommer til samsungenheden er en integreret del af billedet. Så 1 pixel bliver til mindst 4 pixels. - som de andre her råder jeg dig til for alt i verden at undgå DLNA af DVD'ere. (også generelt!!) VLC kan selv detektere skærmopløsningen og her er det bare som når du vælger en større skrifttype i word!
DLNA er monster afhængig af klippestabilt netværk. der er ingen buffering af data eller noget som helst, så hvis du får en nedadgående spike i performance i dit netværk, fx fordi en eller anden er ved at downloade et eller andet, vil du få problemer lige pludselig. - Så brug en dedikeret afspiller som fx nvidia shield, apple tv eller lignende. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

ulmede i kanterne og ikke samme tekst str som original dvd

Jeg tror blot, at der henvises til, at "ulme" ikke betyder "ulden" (som jeg antager du mener i stedet), men kommer af "at ulme", som er noget gløder i et bål gør.

Som nævnt: Prøv at afspille både din DVD og din rippede film på en afspiller på din PC i stedet. Så vil du nok se, at det er same-same og at problemet ligger i DLNA og ikke MakeMKV.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 14:17
tv er et toshiba 43" uhd

Du skriver : som de andre her råder jeg dig til for alt i verden at undgå DLNA af DVD'ere. (også generelt!!) 

>dvs det anbefales ikke og ligge dvd på nas men kun bluray ?

Jeg har kun samsung optageren samt en chromecast 2 men det er lidt bøvlet og skal styre det via telefonen.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 19:54
Nej jeg anbefaler at man IKKE bruger DLNA. det har intet som helst med afspilning af DVD og hvor de ligger henne at gøre.
DEn bedste måde for at afspille en DVD på et tv er at tage de rene data fra NAS (via en boks som jeg har skrevet ovenfor) som er koblet direkte på TV'et - de bokse kan selv hente data direkte fra NAS. Det du gør nu, er at du afspiller PÅ NAS, som sender signalet til din Samsung optager, som så efterfølgende sender viser det på TV'et - med andre ord har du introduceret et ekstra led i selve "afspilningskæden". Det er det der er problemet. Når dit TV er 4K, så vil diverse bokse forsøge at lave opskaleringer når de ikke får noget som er i native opløsning. Og det er de generelt ualmindeligt dårlige til. - Software baseret opskalering er generelt langt bedre end en fast algoritme der er bygget ind i noget hardware.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 22:17
ok forklaring, nu er jeg med Smile

prøver og kigger på nvidia og den fra apple 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 23:04
Jeg har netop pensioneret mine Dune og Raspberry Pi (Kodi) afspillere til fordel for en ATV 4K, hvor jeg kører Infuse-appen i stedet. Langt federe at få samlet en funktionel smart-platform og medieafspiller i samme boks.

Mine film er også lagret på NAS i 1:1 BluRay-kvalitet. Ulempen ved ATV 4K er dog manglen på frekvensskifte, men det kan du læse om i anmeldelsen på flatpanelDK.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 12:50
Er det kun de 2 bokse nvidia og atv der kan eller er der billigere alternativer 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu