recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED 55B7 og surround lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED 55B7 og surround lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
dkxdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkxdn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED 55B7 og surround lyd
    Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 22:43
Lyd signalet er ens uanset om det kommer fra HDMI eller optisk. Og jo der kommer fint 5.1 ud.
Måske der er håb ved ny firmware, men er der ikke andre som har et B7 tilsluttet en surround receiver ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 17:37
Hej.

Jeg ved ikke om LG OLED 55B7 TV følger B6. Men vores B6 er for nyligt blevet automatisk opgraderet til firmware version 05.30.03
Hvis det ikke sker for dit B7, skulle det være muligt at gøre det manuelt via udenlandske hjemmesider.

Jeg har ikke selv prøvet det. Men det jeg læser er at man kan få 5.1 ud fra den optiske port på LG's OLED TV.
Jeg vidste ikke at man også kunne få 5.1 ud via HDMI. Men det er åbenbart muligt?

Men jeg er meget i tvivl om man kan få 5.1 ud fra et Sony KDL-40HX855. Kan det være muligt at det bliver downsamplet til stereo?

For så ville mit gæt være at LG'et sender 5.1 ud til Marantzen og at Sony kun sender Stereo ud til Marantzen, men til gengæld så kan spille højere?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 21-Oktober-2017 kl. 17:38
Til top
dkxdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkxdn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 10:52

I dag prøvede jeg så at tilslutte min Marantz NR1506 til vores andet TV: Sony KDL-40HX855, samme kabler og andet udstyr altså eneste forskel; TVet.

Nu skete der noget når kanalen sendte ud i Dolby D, nu kunne der skrues helt op !

Meget kunne tyde på at der må være noget i LG TVet som sætter begrænsningen - men hvad?


Der må vel være andre derude som har tilsluttet dette TV til en surround receiver og måske har en ide til min udfordring?
Til top
dkxdn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkxdn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 10:28
Hej
Jeg har fået dette fremragende LG OLED 55B7 TV og fået det installeret og justeret til mit forbrug. Men nu har jeg opdaget en ting.

Min TV installation for lyd:
HDMI 2 (ARC) out går til min Marantz NR1506 usurround receiver som så styre mine 5 højttalere.

TV, Instillinger, Lyd, Lydudgang, Optical/HDMI ARC: Auto
SIMPLINK (HDMI-CEC): Til

Dette fungere fint men når kanalen er i Surround – Dolby D (eks TV2) kan jeg maks skrue op til 70% af lydstyrken. Gælder også ved Netflix film.
Når kanalen er i alm stereo (eks DR1) kan jeg skrue helt op.
Hvad kan denne ”Limit” skyldes når signalet er i Dolby surround ?
TVet kører med firmware 3.60.15 har ikke kunnet opgradere til version 4...


Redigeret af dkxdn - 20-Oktober-2017 kl. 10:45
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu