recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plexserver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plexserver

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plexserver
    Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 14:38
Hejsa, kunne godt tænke mig en server som kan afspille plex

Ville gerne kunne bruges af 2-3 personer samtidig...

Har haft synology men aldrig prøvet det da jeg har haft j modeller.. nogen der har nogle input og anbefalinger ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 14:53
Nu er det ikke serveren, der "afspiller plex". Serveren stiller Plex til rådighed for klienter, som så afspiller filerne.

Hvis du sørger for, at alle filer, der lægges ned, er i formater, som alle dine afspillere kan afspille uden konvertering, så kan selv en begrænset Synology server følge med. Skal den kunne transcode on-the-fly til 2-3 klienter, så kræver det en af de større modeller.

Så - hvilke afspillere er der tale om, og hvilket format (video encoding) har/får de filer, der skal afspilles?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 15:03
Der vil være tale om Apple tv 4 - der skal afspille filerne

Og både billeder / musikfiler og mkv filer
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 15:46
Han spørger om formater. - Det er DET der er vigtigt når der skal afspilles video. MKV er kun en opbevaringsbeholder - intet andet. Det er hvad der er inden i der er vigtigt. - som udgangspunkt kan en atv 4 sagtens klare alle de ting på nær 4K materiale uden problemer. Og hvis det virkelig er den eneste der skal afspille filerne, så kan du så let som ingenting installere det på selv de mindste NAS i dag, da NAS ikke skal lave noget som helst overhovedet andet end blot lade atv tilgå filerne.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 16:29
Ja ok - tak for tippet :)

Ved ikke helt hvad det er udover mkv. Men det må prøves med en nas så - skal der bare installeres plexserver og er det nemt st rode med
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 16:54
Hej
Jeg har rippet alle mine Blu-ray og dvd film vha MakeMKV. Herefter er de lagt på NAS , og jeg bruger Plex på ATV4. Plex nemt , hmm , ja men jeg har læst stolpe op , stolpe ned på deres hjemmeside. Så nu går det fint nok. Fex når alle film er lagt ind , ja så var det vigtigt for mig at de lå i den korrekte rækkefølge. Der er jo mange film hvor der er en del efterfølgere. Tag fex Rambo , her hedder den første film jo First Blood. Når du ser dine film på plexserveren , kan du redigere i hver film. Man trykker på "blyanten" , og under sorter efter titel kan man på de film fex skrive Rambo 01 , Rambo 02 , Rambo 03..osv osv. Fex ved alle Olsenbanden filmene gøres det samme. Jeg har brugt rigtig megen tid på Plex , og jeg synes det fungerer rigtig godt. Så læser jeg at der er en del der anbefaler "Infuse" , som også skulle være rigtig godt , og ikke kræver en server.
Nu ved jeg ikke hvor mange film du vil lægge ind , men du skal forberede dig på at læse en del om det , og bruge megen tid.
Men jeg vil ikke undvære det. Når jeg køber nye film , ja så bliver de rippet og lagt på Plex...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 17:46
Har selv lige købt en DS216play, efter jeg fandt ud af min DS212j blev overbelastet. Så den kan anbefales selvom jeg ikke er helt tilfreds med hvordan materiale afspilles via plex til ATV4K.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 18:59
Shield tv kan bruges som plexserver, og den kan godt transcode 3 film HD film
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 19:17
Men der er vel ikke meget plads på sådan en.   Eller misforstår jeg dit svar
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Men der er vel ikke meget plads på sådan en.   Eller misforstår jeg dit svar
du kan sagtens have filerne liggende på din nas, og lade shielden tage af plexserver delen
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Har selv lige købt en DS216play, efter jeg fandt ud af min DS212j blev overbelastet. Så den kan anbefales selvom jeg ikke er helt tilfreds med hvordan materiale afspilles via plex til ATV4K.

Hvis jeg du har et apple tv 4, så bruger du Infuse. så er alle de der overbelastnings problemer løst hurtigere end du kan knipse og tælle til 1.

det GARANTERER jeg dig.

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 16:56
Men det er selve måden at lave en plexserver på. Infuse er fin men det er mere hvor tingene skal ligge / altså på hvilken device
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu