recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalere - Dali godt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtalere - Dali godt?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalere - Dali godt?
    Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 13:15
Hej.

Faldt igår over Dali Opticon 5 i HiFi Klubben. Gulvhøjtalere, ganske pæne og ser ud til at være god kvalitet. Men er det god kvalitet og leverer de en god lyd? Jeg har p.t. nogle Omega (?) gulvhøjtalere, som nok efterhånden har en del år på bagen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 13:29
Ja, opticon er nogle ret lækre og vellydene højttalere.

Men om du bryder dig om deres klang er jo op til dine ører.


Stod der ikke DLS højttalere her i stuen, stod der enten Dali, eller Dynaudio.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 06:43
Jeg har haft min Dali Rubicon 8 i godt 2 år nu , og er rigtig glad for mine , de spiller bedre og bedre for hvergangSmile
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Faldt igår over Dali Opticon 5 i HiFi Klubben. Gulvhøjtalere, ganske pæne og ser ud til at være god kvalitet. Men er det god kvalitet og leverer de en god lyd? Jeg har p.t. nogle Omega (?) gulvhøjtalere, som nok efterhånden har en del år på bagen.
Jeg bruger dali zensor som er knapt så dyre, dog spiller de rigtigt godt syntes jeg
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 09:14
Lyder godt med alle de gode anmeldelser. De ser ogdå ud til at være gode når man læser om dem. Jeg skal vist have sparet op til sådan et sæt. Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Lyder godt med alle de gode anmeldelser. De ser ogdå ud til at være gode når man læser om dem. Jeg skal vist have sparet op til sådan et sæt. Smile

Ellers kan du jo købe et sæt Dali ikon mk2 eller endnu bedre Dali mentor brugt?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Faldt igår over Dali Opticon 5 i HiFi Klubben. Gulvhøjtalere, ganske pæne og ser ud til at være god kvalitet. Men er det god kvalitet og leverer de en god lyd? Jeg har p.t. nogle Omega (?) gulvhøjtalere, som nok efterhånden har en del år på bagen.


Dali er ikke noget ekseptionelt i klassen. Der findes både ringere og bedre. Som Klaus skriver: Lyt til dem - allerhelst hjemme på din egen forstærker. Og endnu mere vigtigt: Lyt til alternativer! F.eks mener jeg at f.eks. Monitor Audio gør det bedre. Og skal det være noget bedre, så find et sæt brugte Dynaudio!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 10:59
Thorvald.

Du kan ikke bruge kommentarerne herinde til en skid! Der er lige så mange meninger, som der er højttalere. Og da ikke to mennesker hører ens, ikke to menneskers præferencer er ens, og da ikke lytterum/stuer er ens, kan du kun få fingerpeg - intet andet. Og du får ikke en Dali-ejer - eller ejere af andre mærker - til at tale dårligt om det de har købt.....tænk over det, inden du tillægger andres meninger mere vægt, end dine egne ører!!

Go' søndag.

M.v.h
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 11:45
#Henrik. Helt korrekt. Det jeg primært kigger efter er, om det virker til at være god kvalitet. For hvis det er det, er der en bedre chance for at det kommer til at fungere fra meget tilfredsstillende til super godt også hjemme hos mig. Lidt ligesom jeg satser på hen ad vejen at gå over til Sony, mht. fjernsyn, A/V receiver og Blu-Ray afspiller, fordi Sony laver nogle gode ting og i god kvalitet. Ligesom med Dali - det virker til at være god kvalitet og det er godt nok til mig. Jeg behøver ikke det aller bedste, fordi jeg er ikke audiofil entusiast, jeg vil bare gerne have noget, der er rigtigt godt, uden nødvendigvis at være det aller bedste, noget som er god kvalitet og noget som holder.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 12:05
Dit argument er noget vrøvl! Jo, det kan godt være at du er tilfreds med mindre end det bedste. MEN, det er vel helt naturligt at gå efter det bedste i (pris)klassen? Og det er Dali - imo - ikke. Der findes bedre i (pris)klassen.

M.v.h.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Dit argument er noget vrøvl! Jo, det kan godt være at du er tilfreds med mindre end det bedste. MEN, det er vel helt naturligt at gå efter det bedste i (pris)klassen? Og det er Dali - imo - ikke. Der findes bedre i (pris)klassen.

M.v.h.

Aha - det er jo interessant. - Hvad mener du er bedst/bedre i prisklassen? Lad os sige at prisklassen er 6.000 - 10.000 for et sæt, altså to højtalere. Og gerne noget, der med tiden kan udvides til surround.


Redigeret af Thorvald - 29-Oktober-2017 kl. 12:18
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 12:19
Du vil gerne have noget i god kvalitet, men ikke den bedste kvalitet du kan få til pengene?

Jeg vil helt klart anbefale dig at gå brugtbejen, når det gælder højttalere, der kan være voldsomt mange penge at spare. Faktisk kan man tillade sig at gå et eller to trin op i kvalitet (og ydelse) og stadig have spare lidt håndører.

Jeg købte mine 10.000 kr's fronter til 3600 kroner, mine 10.000 kr's baghøjttalere til 1200 kroner, min 4500 kroners center til 600 kroner og mine 5000 kroners køkkenhøjttalere til 700 kroner.

Mit bedste råd er stadig: Lyt!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu