recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalere - Dali godt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtalere - Dali godt?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 12:26
Jeg har allerede skrevet et par muligheder tidligere.

Og - igen - som Klaus skriver: Hvis du går brugtvejen får du enormt meget for dit budget.

Hér er blot et par eksempler, som er klasser bedre end Dali'erne:
https://www.dba.dk/hoejttaler-dynaudio-excite/id-1032581757/

Og hvis du vil et par klasser højere, kan disse sikkert handles til de 10.000,-:
https://www.dba.dk/hoejttaler-dynaudio-focus/id-1037528664/

Sidstnævnte har en sammenhæng, neutralitet, rumformidling, detaljegrad m.v., hvor Opticon 5 slet ikke kan følge med.

Husk på, der er 5 års garanti på Dynaudio.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 12:26
Første sted du skal lytte er her
https://www.dba.dk/hoejttaler-dynaudio-excite/id-1032581757/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 12:26
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 12:30
Alternativt gå fuld surround med dette sæt
https://www.dba.dk/hoejttaler-dali-ikon/id-1036159032/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 12:34
Bedst på hvilke parametre? Du finder ikke noget der er "bedst til det hele" i nogen prisklasse. Hvis du vil udvide til surround, så overvej hvad du gerne vil ende med. Hvis du alligevel skal have en ordentlig subwoofer er der måske ikke den store grund til at købe store gulvhøjttalere. 

Hvis jeg kunne gøre det om, det ville jeg gå efter 5-7 væghøjttalere og en solid sub.


Redigeret af Mefisto - 29-Oktober-2017 kl. 12:37
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Bedst på hvilke parametre? Du finder ikke noget der er "bedst til det hele" i nogen prisklasse. Hvis du vil udvide til surround, så overvej hvad du gerne vil ende med. Hvis du alligevel skal have en ordentlig subwoofer er der måske ikke den store grund til at købe store gulvhøjttalere. 

Hvis jeg kunne gøre det om, det ville jeg gå efter 5-7 væghøjttalere og en solid sub.

Et par gamle højttalere, som for mig desværre er ved at dø...... "Bedst til det hele" Jamo CBR 1302 - de kan/kunne klare både højt rock, elektronisk musik, og klassisk, som både er orkestermusik, eller musik for et stort koncertkirkeorgel! Og med MEGET høj lydstyrke... Men hvor finder man 3-vejs-højttalere, nu om dage?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 16:48
Det kan man sagtens få. I hvert fald så længe det må være gulvhøjttalere. Det er rigtig nok lidt begrænset med reolmodellerne, men jeg ved da at sådan noget findes som aktive modeller. Prøv at kigge hos Thomann.
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Thorvald.

Du kan ikke bruge kommentarerne herinde til en skid! Der er lige så mange meninger, som der er højttalere. Og da ikke to mennesker hører ens, ikke to menneskers præferencer er ens, og da ikke lytterum/stuer er ens, kan du kun få fingerpeg - intet andet. Og du får ikke en Dali-ejer - eller ejere af andre mærker - til at tale dårligt om det de har købt.....tænk over det, inden du tillægger andres meninger mere vægt, end dine egne ører!!

Go' søndag.

M.v.h

Seriøst, det her er det bedste svar jeg har læst herinde.

Når det er sagt synes jeg godt man kan bruge folk meninger til noget, det er sjovt at læse hvad folk mener.  
Jeg har et par dali højtaler som baghøjtaler i et 5.1 setup, de er gode.... Synes jeg.



Redigeret af Male80 - 30-Oktober-2017 kl. 00:28
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 06:41
Enig.

Jeg har også et par Dali. Købte dem brugt til sommerhuset. Er fuldt tilfreds.

Skulle jeg købe nye højttalere i dag, ville Dali helt klart være med i feltet af mulige højtalere.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 08:35
Fint at være tilfreds - men hvilke andre højttalere lyttede du til?

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 08:39
Hvis man går efter bang for the buck, hvorfor så kigge på de veletableret, anerkendte mærker? Det vel ikke så overraskende at disse mærker har skruet godt op for avancen siden de startede som bitte små og ukendte

Mærker hvor man meget tydeligt får mere for pengene, kunne f.eks. være, Buchardt, Arendal og XTZ. Så det var nok den retning jeg ville kigge.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Fint at være tilfreds - men hvilke andre højttalere lyttede du til?

M.v.h.

Skal jeg være helt ærlig lyttede jeg ikke til andre, da jeg købte mine Dali 808 brugt. Det var en der skulle flytte og solgte til røverpris. Mener jeg gav 800kr. De performer glimrende i sommerhuset. Eneste anke er at kabinettet ikke er afstivet nok. Så nuancer i bassen forsvinder.

Jeg kender Dali, B&W, Dynaudio fra venner og bekendte. Selv har jeg et sæt KEF 104 2 hjemme. De er købt i slut firserne. Synes de mangler lidt i diskanten. Desuden skal der
skrues lidt op før musikken kommer til sin ret. Selvom de ikke lyder optimalt, ved lave niveauer er jeg ganske tilfreds.

Trådstarter spørger om Dali er godt. Jeg synes de laver glimrende højttalere, ud fra hvad jeg har lyttet til gennem tiderne.

Når jeg skriver tilfreds betyder det, at jeg ikke ønsker at opgradere eller skifte ud. Gennem tiderne har jeg skiftet udstyr mange gange, men er nået til et punkt, hvor jeg ikke synes det er prisen værd. Vil hellere bruge mine penge på musik og film.

Redigeret af Mufti - 30-Oktober-2017 kl. 09:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu