recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Ægte surround" i hovedtelefon?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Ægte surround" i hovedtelefon?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 19:22
+1
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 22:35
12 indlæg om børneopdragelse og ikke et eneste der svarer på spørgsmålet. Det er da lidt imponerende...

Jeg har aldrig haft fat i nogle hovedtelefoner med surround, men de her ser ok ud. Dog også lidt smådyre. Ca 2500 kr.

http://www.trustedreviews.com/reviews/sony-mdr-hw700
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 23:56
surround får man kun ved at man har evt 5:1 højtalere og det er ikke nemt i et par hørebøffer med 2 højtalere ;)
du kan få udvidet stereo det er alt 
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 00:03
Det er så ikke helt korrekt, da der findes hovedtelefoner med flere enheder i, hvor der f.eks. sidder en enhed "foran" øret, og én bagved.

M.v.h.

P.S.: Er du ikke rar og afkorte din signatur med dit grej, da det er lidt irriterende, når man scroller ned over en side, at man tillige skal scrolle gennem din signatur.
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 01:15
Jeg har lyttet til Smyth realiser og kunne ikke høre forskel med eller uden hovedtelefoner.. Clap
http://www.smyth-research.com/


Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er så ikke helt korrekt, da der findes hovedtelefoner med flere enheder i, hvor der f.eks. sidder en enhed "foran" øret, og én bagved.

M.v.h.

P.S.: Er du ikke rar og afkorte din signatur med dit grej, da det er lidt irriterende, når man scroller ned over en side, at man tillige skal scrolle gennem din signatur.

Hejsa 
var det bedre Wink

Ja ved godt at der findes headset med flere højtalere og har prøvet en del af dem og ja det lyder da bedre men det er stadigvæk udvidet stereo, da de mangler afstand men det er ligesom med mit bose companion 5 der er 2 satellithøjttalere og en sub og ja de kan trække lyden ud til siden men ikke bagved =udvidet stereo. 
Jeg læste engang noget med at de prøvede med at sidde noget på selve hovedet  2 højtalere på ørene og så nogle på panden og på baghovedet , detblev vist lidt bedre men var ikke ægte alligevel. 

Og Smyth realiser ja tro kan flytte bjerge Smile



Redigeret af klander - 22-Oktober-2017 kl. 07:39
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 07:54
Var/er er hele møllen igennem herhjemme. Fik en søn for 3.5 år siden, siden kom lillesøster og gudhjælpemig om ikke der nu er en lillesøster mere på vej, - jeg kom frem til det samme.
Jovist børn har nu nok meget godt af at hjemmet ikke er en sovesal. Herhjemme støvsuges der osv i dagtimerne når der soves til middag. Men om aftenen og til natten er jeg uenig. Der kan det sgu ikke hjælpe noget at hele huset “skal” vendes til bulder og brag fordi jeg skal se film på referenceniveau (bor i etplans parcelhus).
Så jeg endte med er surround setup der blev brugt lidt eller de tidspunkter jeg havde til rådighed var aften, hvor jeg syntes øvrigheden skal have lov at sove.
Nå, men jeg endte ud med et par stereo hoved telefoner jeg også kunne have glæde af til musik, så jeg droppede egentlig ret hurtigt surround tanken til hovedtelefoner.

Blot for at komme med et input fra en i samme situation:)
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 08:20
Er det bedre at bruge stereo hovedtelefoner, en surround? Kan det godt give en fornemmelse af surround?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 08:25
Kurt,

Med den rigtige kodning af lyden kan et sæt almindelige stereohovedtelefoner blive til fuld surround.

Jeg har en lydfil oprindeligt lavet som et forsøg hos AUC, hvor en kvinde render rundt omkring, bukker sig ned, går langt væk, er foran, bagved, tæt på, og langt fra.
Så længe den er i fuld opløsning (en wav fil) fungerer den, men komprimerer man den til mp3, går det fløjten.

Angående din signatur, så skriv havd udstyr du har i en lang linje, med komma mellem udstyret. Det du havde før var med dobbelt linjeskift mellem hvert udstyr og det blev meget langt ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 09:11
Da jeg var ung for m a n g e  år siden kom der noget frem der vist hed Kunsthoved stereo...

Som jeg husker det var det noget med at optagelsen blev lavet ved hjælp at en figur af et hoved hvor mikrofonerne var anbragt i øregangenShocked.... brugte man så åbne hovedtelefoner som f.eks den legendariske Sennheiser 414 var den hjemme.... Erindrer at High Fidelity vist var begejstrede...

Men det er jo en helt anden historieEmbarrassed


Ning
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kurt,

Med den rigtige kodning af lyden kan et sæt almindelige stereohovedtelefoner blive til fuld surround.

Jeg har en lydfil oprindeligt lavet som et forsøg hos AUC, hvor en kvinde render rundt omkring, bukker sig ned, går langt væk, er foran, bagved, tæt på, og langt fra.
Så længe den er i fuld opløsning (en wav fil) fungerer den, men komprimerer man den til mp3, går det fløjten.

Angående din signatur, så skriv havd udstyr du har i en lang linje, med komma mellem udstyret. Det du havde før var med dobbelt linjeskift mellem hvert udstyr og det blev meget langt ;-)


Klaus

Der har også været en med en barber der rendte rundt om en som også lød rigtig men det er hjernen der bliver snydt, og nu spurgte trådstarter om  "ægte surround hovedtelefoner" og nej de findes ikke. 
Men virtual surround findes og er de gode jae et par sennheiser rs 185 er sgu ikke så ringe, men helt ægte bliver det aldrig der skal der mindst 4 stk højtalere til i en passende afstand. Ved godt det er lidt flueknepperi men ja ;)
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Er det bedre at bruge stereo hovedtelefoner, en surround? Kan det godt give en fornemmelse af surround?
Ja sennheiser rs 185. rs 160 & rs 175 kan også gå an 

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu