recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VESA-beslag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VESA-beslag

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VESA-beslag
    Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 16:33
Jeg har netop kørt et LX5090 af klund, og <indsæt en masse bandeord her>.

Dumme mig troede VESA-beslaget fra mit G20 passede, men vel gør det ej. Det er 400x400, og LX5090 er øh... ja, der er 49.5 cm mellem hullerne i bredden, såeh 600x600 er vel det der kommer nærmest.

Sagen er den, at jeg har fire meget solide huller i væggen, med selvskærende rawplugs og bolte og jeg skal komme efter dig, som det passer mig fint at genbruge.

Det nuværende beslag er sådan en firkantet ramme på væggen, og to lodrette stolper på tv'et med indhak, som man så hænger ind på rammen i top og bund (der er kanter på rammen). Enkelt og let, bortset fra rammen kun er 47 cm bred, og beslagene derfor ikke kan være der på LX5090 (hvor hullerne er 49.5 cm fra hinanden - bah!).

Det er nok et long shot, men findes der en lignende 600x600 eller 600x400 ramme, der tilfældigvis kan boltes på væggen med fire bolte, hvor der er 41 cm i mellem i bredden og 20 cm imellem i højden?

Det er ikke lige det der skiltes med, men snarere hvordan beslag kan få tvet til både at rotere og dreje og hælde og brygge kaffe.

På forhånd tak.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 17:10
Nu bor du fandens langt væk, ellers havde jeg et originalt beslag til 5090, der også er en stor metalramme på væggen. Hvis hullerne der ikke passer, kunne man vel bare bore nogle nye.

Mit 5090 "arvede" beslaget fra mit 427 (Vogels), så var jeg fri for at lave nye huller i væggen.

To stykker metal, 8-10 cm i bredden, med huller der passer til tv og gevind der passer til beslag.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 21:27
Jaeh, altså, jeg kunne jo godt bare lave nye huller, men jeg er helst fri, både for ikke at få væggen til at ligne en schweitzerost, men også fordi jeg skal ud og finde nye overdimensionerede rawlplugs i en ordentlig kvalitet.

Næh, hov, mener du huller i beslaget? Det ville give mening. Jeg kommer nok ikke lige forbi Midtjylland foreløbig, og jeg tør ikke engang tænke på hvad postdk ville have, hvis det skulle sendes. Og så har jeg jo ikke hørt om du overhovedet gider!

Jeg prøver at rode rundt i Harald Skrald i morgen for at se om jeg kan finde noget der kan passe med hullerne i væggen, eller hvor jeg kan modificere beslaget. Ellers må jeg jo på jagt efter et nyt beslag og nogle nye rawlplugs.

Hvis jeg havde noget metal i en vis tykkelse liggende, havde dit sidste forslag været udført, men jeg gør desværre mest i træ.

Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 11:56
Nå, Harald Skrald havde ikke noget der passede.

Hvis jeg alligevel skal lave min væg til en hullet ost, hvilket beslag skal jeg så købe? Det skal hverken dreje eller tilte eller rotere. Dog kunne det måske være rart, hvis det kunne køres en smule op og ned uden at pille det af og skifte beslaghuller på tv-delen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu