recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra YouSee til Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra YouSee til Hiper

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra YouSee til Hiper
    Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 15:04
Hej!

Jeg har lige nu en 300/60 coax forbindelse hos YouSee, men er blevet lidt fristet til at skifte til Hiper's 1000/60, som oveni er ca. 100,- billigere end min nuværende forbindelse.

Når jeg læser her, så kan jeg ikke rigtig blive klog på, om Hiper's forbindelser kører med samme stabilitet som YouSee.

Jeg ved godt at Hiper lejer sig ind hos YouSee, og dermed bruger deres kabler, men gælder det også udstyr på centralen, eller har Hiper deres eget udstyr der?

Jeg har aldrig haft brug for YouSee kundeservice, kun få gange har jeg oplevet nedbrud, og hver gang har jeg fået en SMS om det vil være oppe igen i løbet af et par timer.

Kan jeg forvente mere nedetid hos Hiper?

Mvh. Brian
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2017 kl. 15:28
Der er en tråd på hardwareonline.dk om det samme,måske du kan finde lidt inspiration i den.
Telia er forøvrigt også begyndt at tilbyde forbindelser via YouSees coax-net.
HardwareOnline
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 08:58
Jeg har haft Hiper i snart 1 år. Har oplevet at min forbindelse ikke virkede 2 gange.

1. gang var det yousee som havde pillet i "boksen" i vores område og åbenbart lavede en fejl. Det gik ud over hele grundejerforeningen på knapt 350 husstande. Blev dog løst i løbet af 2 dage.

2. gang var det min router/modem der stod af, Hiper sendte en ny og der gik også 1-2 dage inden jeg kom online igen.

Mht hastigheden, så har jeg 100/20 - men en måling viser gns 125/30, jeg har ingen udsving i hastigheden eller stabiliteten.

Jeg får gigabit i morgen fra dem i morgen. 

Så alt i alt er jeg ganske tilfreds, har i hvert fald svært ved at se hvorfor jeg skulle betale 700kr for samme vare når jeg kan slippe med 300.


Redigeret af osbech - 23-Oktober-2017 kl. 10:25
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

....Oplevede gentagende gange at hastigheden faldt markant (som i virkelig markant) om aftenen. Kunne se på deres facebook side at flere andre også oplevede dette. Som om de ikke havde båndbrede nok til deres kunder.

Der har været en artikel i Ingeniøren som beskriver hvodan TDC/YouSee prisfastsætter leje af COAX, og det er nok det du er ramt af (det er bestemt ikke samme måde som kobber og lys....): https://ing.dk/artikel/konkurrenter-opgiver-slaas-med-yousees-superbredbaand-183701
Yoel Caspersen fra Kviknet blogger på Version 2, så hvis man er til lidt dybere artikler omkring alt det tekniske, er det værd at læse.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

To ting om Hiper. 

1. Du kommer som Hiperkunde bagerst i køen når skidtet ikke virker. Oplevede selv at min hiperforbindelse pludselig ikke virkede. Det tog 10 dage for dem at fikse det. Teknikeren kom netop med ovenstående melding da jeg konfronterede ham med hvorfor det kunne tage dem 10 dage.


Men er det ikke noget med at Hiper låner/lejer teknikere af Yousee,
og Yousee's egne kunder kommer før andre??
Har på et tidspunkt hørt at det kun er Yousee's teknikere som må servicere deres kabler.

Mener det var i 2006 eller tidligere da jeg havde Cybercity adsl at jeg hørte det.


Redigeret af guldhammer - 23-Oktober-2017 kl. 11:01
//Guldhammer
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 12:52
Jeg var lige ved at skifte til Hiper (ADSL) for nogle måneder siden. De ville ikke garantere noget nær den hastighed jeg har hos youSee, så det endte med en aflysning af flytningen. Jeg streamer på peak-tidspunkter, så det var måske en ret god idé at lade være med at flytte.

Hvis så bare jeg kan komme af med de tvungne 125,- for TV-grundpakken, så er jeg egentlig tilfreds nok med min pris på 279,- for 140/30.
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 20:56
Tusinde tak for svar allesammen. Nogle er tilfredse, men endnu flere er utilfredse kan jeg se, så den chance tør jeg ikke tage som det ser ud nu. Men jeg håber da Hiper senere kan blive mere konkurrencedygtige udover prisen.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 21:46
Summa summarum: Området skriger på offentlig regulering.

Hiper (og andre) skal ifølge ovenstående artikel fra ingeniøren betale så høj pris hos YouSee at de som konsekvens køber for lidt båndbredde hos dem (eller helt opgiver at tilbyde noget). Det bliver således meget lokalt bestemt efter hvor mange man nu lige deler Hipers købte båndbredde hos YouSee med, hvor man nu lige bor, som det afgørende hvor god og stabil hastighed man oplever [over døgnet]. Som altid med ydelsen på internetforbindelser er det et spørgsmål og skallering og dimensionering.

Med andre ord er man nødt til at finde ud af hvor godt eller skidt det er helt lokalt. Man kan ikke regne med udsagn fra brugere på andre lokale HFC og CMTS's i andre områder end det område hvor man selv skal kobles op. Så det er enten naboerne/folk i nærområdet man må forhøre sig ved, ellers er man nødt til at vove at prøve selv for at finde ud af hvordan det er i området hvor man selv bor.

Jævnfør: https://disqus.com/home/discussion/recordere-dk/yousee_priserne_stiger_igen_til_januar/#comment-3573370507

Redigeret af TBC1 - 23-Oktober-2017 kl. 22:44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2017 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Briskus Briskus skrev:

Tusinde tak for svar allesammen. Nogle er tilfredse, men endnu flere er utilfredse kan jeg se, så den chance tør jeg ikke tage som det ser ud nu. Men jeg håber da Hiper senere kan blive mere konkurrencedygtige udover prisen.


Problemet med internetforbindelser er at de koster penge at etablere og at vedligeholde/opretholde service på.

Næste problem er at kunderne altid går efter billigste pris og så forstår de ikke, hvorfor service ikke er på samme niveau som ved deres gamle udbyder der kostede det dobbelte.......

Alle vil have fibernet, men ingen vil betale for at det bliver gravet ned.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 01:07
Gigabit ,firmaet der fik åbnet op for adgang til DONGS gamle fibernet som TDC købte for en slik...har ihvertfald søsat et interessant koncept for at få folk interesseret i at betale for nedgravning af fiber i hovedstadsområdet.
Betal 12000kr ,der dækker fiber til nærmeste husmur og en 100/100Mbit/s i 5 år til 0kr.
Gigabit.dk

Redigeret af katbird - 24-Oktober-2017 kl. 01:10
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg var lige ved at skifte til Hiper (ADSL) for nogle måneder siden. De ville ikke garantere noget nær den hastighed jeg har hos youSee, så det endte med en aflysning af flytningen. Jeg streamer på peak-tidspunkter, så det var måske en ret god idé at lade være med at flytte.

Hvis så bare jeg kan komme af med de tvungne 125,- for TV-grundpakken, så er jeg egentlig tilfreds nok med min pris på 279,- for 140/30.


Jeg har en 100/20 hos yousee uden TV. Det er med C-More. Jeg ved de tilbyder en lidt billigere pris hvis man fravælger det.
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Briskus Briskus skrev:


Når jeg læser her, så kan jeg ikke rigtig blive klog på, om Hiper's forbindelser kører med samme stabilitet som YouSee.

Jeg har haft Hiper i 8 måneder nu, efter lidt bøvl op til en højtid, hvor Hiper var lidt sløve, så har de kørt super stabilt. Det har de åbenbart lært af og hvad kan man forlange mere af en udbyder ?

Jeg har en 100/25 coax forbindelse. Den kører klippestabilt og typisk med 110-115/25-30


Oprindeligt skrevet af Briskus Briskus skrev:

Kan jeg forvente mere nedetid hos Hiper?

Jeg vil sige nej, det skal du ikke... Det er min erfaring i hvertfald...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu