recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra YouSee til Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra YouSee til Hiper

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:



Jeg har en 100/20 hos yousee uden TV. Det er med C-More. Jeg ved de tilbyder en lidt billigere pris hvis man fravælger det.


Det kommer an på hvad for en boligforening man bor i. Det er en rimeligt rådden aftale vi har lige nu.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 13:33
Så er jeg kommet på deres 1000/60, det er satme lækkert. Selvfølgelig for tidligt at sige noget om stabiliteten, men hvis den fortsætter som hidtil, så har jeg ikke noget at frygte. 

Jeg tror det kommer meget an på hvor man bor, min ven som bor i 3000 Helsingør er bestemt ikke tilfreds med deres oppetid.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:



Jeg har en 100/20 hos yousee uden TV. Det er med C-More. Jeg ved de tilbyder en lidt billigere pris hvis man fravælger det.


Det kommer an på hvad for en boligforening man bor i. Det er en rimeligt rådden aftale vi har lige nu.

Det er bestemt ikke en boligforening. Jeg er direkte kunde hos yousee, men vil ikke have TV delen.

Det var bare for at sige at man godt kan købe internet på yousees net uden at skulle betale for en tv-pakke.

Hvordan det fungerer i en boligforening kan jeg ikke udtale mig om.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 18:24
Jeg hygger mig i disse dage med at prøve Hiper - gået fra en 15/15 fiber

Synes dog slet ikke jeg får nok ved hiper (adsl) - lovet 100/35 men får maks 40/30...

Det er for så vidt ok, men til 70kr/md mere kan jeg få 100/100 fiber som bare virker - min nuvlærende 15/15 er lige lille nok til Netflix 4K :-( men har ellers fungeret 100% de sidste 20 måneder

Hvis ik Hiper tryller inden længe får de deres udstyr retur :-) tror fiber er vejen frem, vi streamer alt herhjemme da vi er kanelcuttere ;-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 18:40
Hvordan tester du hastighed?

Du skal bruge 5Ghz, i nærheden af router for at komme op på de hastigheder.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvordan tester du hastighed?

Du skal bruge 5Ghz, i nærheden af router for at komme op på de hastigheder.

Er et kabel fuldstændig old school?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 19:33
Ha ha.

Selvfølgelig er kabel ikke oldschool.

JaAndersen skriver bare at han er kabelcutter.

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Ha ha.

Selvfølgelig er kabel ikke oldschool.

JaAndersen skriver bare at han er kabelcutter.


Ja, så er det sgu om at holde sig fra kablerne :D

Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 22:14
Som sådan er forbindelsen den samme hos Hiper. Men man skal være indstillet på anderledes kundeservice. Kortere åbningstid og lukket i weekenden. Jeg har selv Hiper og har den lovede hastighed. Ved 2 fejlmeldinger hos dem hørte jeg aldrig tilbage. Faktisk modtog jeg en email omkring bedømmelse af supporten før problemet var løst :)
Da problemet tit ikke skal findes i den enkelte installation men i områdets bokse, så kan det være en ide at ringe til YouSee i stedet - så skal man bare ringe ind som om man var en af naboerne som har YouSee.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 13:10
Spørgsmålet er om det er et tænkt eksempel.

Hvis naboens yousee internet er nede, kan man godt bede vedkommende om at ringe.

Det dur bare ikke hvis fejlen kun ligger hos en selv.

Jeg tror at det er belejligt for Hiper at give skylden til Yousee.

Redigeret af Mufti - 25-Oktober-2017 kl. 13:13
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 16:35
En genstart af udstyr hjalp på mit

13 ms, 77 ned og 20 op - mod 5ms/15/15 før på fiber

Hvis det er stabilt de næste 14 dage opsiger jeg finer indtil videre :-)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

En genstart af udstyr hjalp på mit

13 ms, 77 ned og 20 op - mod 5ms/15/15 før på fiber

Hvis det er stabilt de næste 14 dage opsiger jeg finer indtil videre :-)


Hele 5ms og 15/15 på fiber?!? WTF? ...Hvem tilbyder dog den elendighed?

Redigeret af TBC1 - 25-Oktober-2017 kl. 17:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu