recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer M550
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Acer M550

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Acer M550
    Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 10:30
Så er det i dag min nye Acer maskine lander, den skal afløse min aldrene X30. Jeg ved at jeg kommer til at få et ringere sort niveau end det jeg har i dag, men over all skulle det meget gerne være en markant forbedring og resten af linjen. Jeg skal nok poste lidt mere omkring mine oplevelser når den er sat til, samt nogle før og efter målinger når den er blevet kalibreret
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 13:40
Tillykke med den nye baby :) Skriv endelig om dine erfaringer med Acer vs. JVC'en. 
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2017 kl. 10:28
Den umiddelbare konklusion er at det har været en rigtig god opgradering. Jeg kan sagtens genkende den oplevelse mange har med at DLP projektor giver et eller andet ekstra filmisk look eller hvad man nu skal kalde det, desværre har jeg så fundet ud af at jeg er typen som har tendens til at se regnbuer, det er dog ikke slemt overhovedet. Projektoren er imponerende skarp, ved BD kiggeri er skarpheden betydeligt bedre end min JVC, og det bliver kun endnu bedre når man smider noget 4K efter den. Udover det så har den super meget mere lys end min JVC, hvilket virkelig løfter oplevelsen. Den store force ved JVC er som bekendt dens sortniveau, og bevares, jeg kan godt se at der halter Acer´en efter, men jeg må sige at jeg er overrasket over at forskellen ikke er større, det havde jeg faktisk forventet at den ville være. 

Jeg har forsøgt med nogle HDR filer, men jeg synes ikke rigtig jeg kan få det til at fungerer optimalt, men jeg er ikke klar over hvor fejlen ligger, om det er filen, min afspiller eller lignende. På projektoren skal man manuelt sætte den over i 1 af 3 forskellige HDR modes, men det er svært at finde en forklaring på hvad forskellen er på de 3, manualen er ikke til meget hjælp. Men helt generelt så er jeg i virkeligheden heller ikke fan af HDR. Synes billedet bliver mørkt og fladt i det, det er min oplevelse ved forskellige HDR ting som jeg har set på min B6. 

Alt i alt så er jeg rigtig tilfreds med opgradering og jeg ser frem til at få den kalibreret om en 14 dages tid af tv-kalibrering.dk 

Hvis der er interesse for en demo så send mig endelig en PM :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu