recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første EXAKT surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første EXAKT surround

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Første EXAKT surround
    Sendt: 24-Oktober-2017 kl. 21:52
Hejsa Alle

Så fik jeg installeret måske Danmarks første Linn EXAKT surround system.

Jeg fik købt og installeret 1 stk. LINN Akurate EXAKTbox + Majik 5 kanale effekt og LINN Majik EXAKTbox med indbygget forstærkere til min LINN KLIMAX EXAKT system.

Alle højtalere køre aktivt med Linn´s nyeste EXAKT teknologi og det lyder pisse godt.

Først Linn Exakt kasserne


Straks i Linn EXAKT softwaren kom alle højtalere frem og man kan frit vælge hvad de skal være.


Så blev Linn Space optimering kørt.


Her er lige billeder af de digitalt aktive højtalere.







Det lyder simpelthen bare super godt jeg er helt vild med aktive højtalere. Kilde er en PS4 PRO så der ses 4K film med Optoma UHD65 Projektor.

Nu mangler jeg blot at få et par subwoofers ;O) mendet er jo EXAKT så popper de jo selv op i softwaren easyy

Hilsen Jonas Bojer



Redigeret af Jonas Bojer - 24-Oktober-2017 kl. 21:54
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 09:09
Streamer du dine film fra NAS/Netflix/andet? ps4 pro kan ikke afspille 4k uhd blu ray. 

Jeg er ikke synderligt imponeret over kvaliteten på Netflix 4k.

Men ellers lækkert setup, det er altid fedt med nyt grej. 
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Streamer du dine film fra NAS/Netflix/andet? ps4 pro kan ikke afspille 4k uhd blu ray. 

Jeg er ikke synderligt imponeret over kvaliteten på Netflix 4k.

Men ellers lækkert setup, det er altid fedt med nyt grej. 


Netflix 4K, GOOGLE play 4K og SONY play køre jeg med. På Netflix er det tydelig når kvaliteten skifter fra 1080P til 4K men farverne er det samme og HDR er allerede et godt løft.

Jeg orker ikke fysiske medier længere har jo haft alle ynglings film på VHS + Laserdisc + DVD + Blury orker ikke købe 4K bluray. Kvaliteten på streamning bliver bedre og bedre hver år.

Men hvis nogle kan komme forbi med en 4K afspiller og nogle film vil jeg da gerne se om løftet er så stort at jeg bare må købe en 4K afspiller ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2017 kl. 14:48

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Streamer du dine film fra NAS/Netflix/andet? ps4 pro kan ikke afspille 4k uhd blu ray. 

 

Jeg er ikke synderligt imponeret over kvaliteten på Netflix 4k.

 

Men ellers lækkert setup, det er altid fedt med nyt grej. 

 

Netflix 4K, GOOGLE play 4K og SONY play køre jeg med. På Netflix er det tydelig når kvaliteten skifter fra 1080P til 4K men farverne er det samme og HDR er allerede et godt løft.

Jeg orker ikke fysiske medier længere har jo haft alle ynglings film på VHS + Laserdisc + DVD + Blury orker ikke købe 4K bluray. Kvaliteten på streamning bliver bedre og bedre hver år.

Men hvis nogle kan komme forbi med en 4K afspiller og nogle film vil jeg da gerne se om løftet er så stort at jeg bare må købe en 4K afspiller ;O)

Hilsen Jonas Bojer

 

4K er lidt so-so, det er ikke altid jeg synes der er den vilde forskel fra 1080 til 4k… Der hvor jeg oplever den største forbedring er HDR, det er tydeligt på en film som Mad max, der har jeg set BD, netflix og UHD HDR udgaven, og der vinder HDR.

 

Hvis jeg kunne få en kvalitet der var god nok (lyd/billede) så droppede jeg også hellere end gerne fysiske medier.

Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2017 kl. 15:11
Vinder man ikke en hel masse på lydsiden ved fysiske medier frem for ved streaming? Det bedste man kan få der er vel DD+, som Netflix kører med?
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2017 kl. 19:58
Det ser sindssygt lækkert ud. Tillykke. Er det primært til musik eller film?
Hvordan er lyden i stereo?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2017 kl. 20:33
Det' sgu' lækkert grej :)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 07:29
Det bedste ved Netflix er når deres materiale er i 4K UHD Dolby Vision. Men fortrækker dog stadig en UHD skive, dog mest på pga. af lydsporet som er markant bedre end end det Netflix levere
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 10:20
Ser flot og dyrt ud.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 16:09
Har du nogle billeder hvor man kan se hele rummet? Som du jo nok ved, så er det kun 20% af det man hører som kommer fra højttalerne - resten kommer fra vægge, lofter etc.

EDIT: Fedt at Linn har grebet kalibrering og opsætning an på den måde og udnytter kendskabet til højttalerne der er brugt.


Redigeret af Jonas_h - 27-Oktober-2017 kl. 16:11
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Vinder man ikke en hel masse på lydsiden ved fysiske medier frem for ved streaming? Det bedste man kan få der er vel DD+, som Netflix kører med?


Jo det burde man men hvor længe? På Stereosiden og med CD vinder man intet ved de fysiske medier. Når TIDAL har de samme indspilninger i 16bit skal man A/B lytte meget for at høre forskellen er min erfaring.

Hilsen Jonas Bojer


Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Det ser sindssygt lækkert ud. Tillykke. Er det primært til musik eller film?
Hvordan er lyden i stereo?


Primært musik Surround er bare en sjov feature, Lytter ca. 4 timers musik og ser 2 timers film i snit om dagen.

Stereo lyder i mine øre helt vildt ikke hørt noget bedre til prisen nogensinde ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu