recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farver fra Nvidia Shield, optimal opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farver fra Nvidia Shield, optimal opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Farver fra Nvidia Shield, optimal opsætning
    Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 06:48
Jeg synes farverne fra min Shield virker underligt flade i det når jeg ser programmer via Netflix eller Youtube. Selve opsætningen er blot sat til standard og signalet kører gennem en Denon AVR4300 (passthrough ) til mit LG 65B6 (isf lys).

Er der andre der har set tilsvarende og har i anbefalede billed indstillinger?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 07:54
Hvis du skal have mere knald på farverne skal den indstilles til RGB. Problemet er så får du problemer med HDR.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 10:02
Ok, altså i Shield'en går jeg ud fra. Prøvede lige men synes det var lidt svært at se forskel.

Hvad er det i Shield'en der gør farverne fladere?

MinStofa box gennem Denonen ser fin ud på samme HDMI indgang på TV'et og Netflix via TV'et ser også godt ud.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 10:23
Der er to ting du kan ændre i Shielden. Color space hvor du kan prøve at sætte til fuld istedet for automatisk og sætte RGB 8 bit istedet for YCBCR 10 bit mener jeg. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu