recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny effekforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny effekforstærker

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny effekforstærker
    Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 14:02
Gode råd søges! Min 15 år gamle Parasound HCA 1200 bliver ved med at gøre knuder. Når jeg tænder den går der op til 5 min før den højre kanal kommer op på fuld styrke. Har haft den til rep. Hos Pete hos Lydbutikken 4 gange før problemet blev løst. Nu er den gal igen med det samme problem. Måske er det bare dens måde at fortælle mig på at den godt vil hvile sig i Hi-Fi-himlen. Min cdafspiller(lige så gammel) Musical Fidelity X-Ray 5 skal ha hjælp for at få skuffen heltind. Resten af anlæget Audio Note M1 line + 2 stk Infinty Renaissence. Mine højttalere kræver meget effekt!
HiFiFreaks har et sæt Audiolab 8300MB til 6000 kr. Nogen der har erfaring. Kan det svare sig at få rep CD-afspiller. Hvad sir HiFi-veteranerne? Actor

Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 18:19
Det er i hvertfald ikke prisen der skræmmer. Har søgt efter test men ikke fundet nogen. Min gamle Parasound gir 200 w. Ville gerne op i det samme, medmindre andre andre kan overbevise mig om andet . Actor
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 20:07
Jeg vil mene, det bliver rigtigt svært, at finde noget bedre til prisen, end de  Audiolabs!
Jeg plejer selv at købe brugt, når det gælder effektforstærkere, men til den pris, kan det vist ikke betale sig.

Jeg har fundet en test fra Tyskland, hvor de koster 2.400 EURO (små 18.000 kr.), og de bliver meget rost, også til denne pris:


Umiddelbart, ligner de et regulært Best Buy, og hvis du fortryder, har du jo mulighed for at bruge returretten...



Redigeret af Supergris - 28-Oktober-2017 kl. 20:25
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 11:57
Har lige bestilt Audiolabs 8300. Vender tilbage når de er ankommet og prøvet af. Nogle forslag til om det kan betale sig at få fixet min 15 år gamle Musical Fidelity X-Ray 5. Skuffen går kun halvt ud og skal skubbes ind med hånden. Actor
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 13:49
Hvis du bruger en autoriseret radiomekaniker, næppe, da det ofte er ret pebret, men hvis du kan finde én, der gør det på hobby-niveau, er det vel forsøget værd.
Du kan jo spørge herinde, om der er nogle, der bor i nærheden, der har tid og lyst, til at prøve, ellers kan du jo selv gøre forsøget.

Det lyder som noget mekanisk, muligvis blot lidt rengøring af styr og slæde-mekanisme, samt smøring med noget syrefrit fedt.

Start med at skrue låget af, så kan du muligvis se, hvad der er årsagen til, den ikke kører helt ind...


Redigeret af Supergris - 29-Oktober-2017 kl. 13:50
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Har lige bestilt Audiolabs 8300. Vender tilbage når de er ankommet og prøvet af. Nogle forslag til om det kan betale sig at få fixet min 15 år gamle Musical Fidelity X-Ray 5. Skuffen går kun halvt ud og skal skubbes ind med hånden. Actor

Nogle gange er det bare en rem der er blevet slatten. Hvis det er det og du kan finde en ny, så kan du selv lave det.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 14:32

Jeg bor i Odsherred. Og nogle gange i Valby! Hvis der er nogen i nærheden m et stort hjerte og rolige hænder, tar jeg med kyshånd imod et tilbud. Jeg tænker også på at den tekniske udvikling har overhalet et 15 år gammelt godt produkt, og jeg måske ville kunne høre forskel. Måske skal jeg lige få sat Audiolabberne op først,så ka jeg bedre høre om de gør noget for mit anlæg? Actor








Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:


Jeg bor i Odsherred. Og nogle gange i Valby! Hvis der er nogen i nærheden m et stort hjerte og rolige hænder, tar jeg med kyshånd imod et tilbud. Jeg tænker også på at den tekniske udvikling har overhalet et 15 år gammelt godt produkt, og jeg måske ville kunne høre forskel. Måske skal jeg lige få sat Audiolabberne op først,så ka jeg bedre høre om de gør noget for mit anlæg? Actor

Igen... Som Mefisto skrev, af med låget og se, hvad der sker, når du trykker på knapperne... Skriv modelnummer og navn ned på en lap papir, gå ned til din lokale radio- & TV-biks. Så bør de kunne skaffe den rigtige rem hjem - og hvis det kun er en rem - så er det da nemt...... Og at få noget gammelt udstyr op at køre igen, er da ret sjovt!Big smile Eller måske, er det blot en smøring - GANSKE LIDT! Der skal til! Hvis ikke det er remmen, som fejler..........








Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 16:18
Kommer i tanker om at jeg har jordens sødeste og billigste antennemand i Højby. Han kigger m garanti på den for en skål ris. (Og et par flasker rødvin). Actor
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Har lige bestilt Audiolabs 8300. Vender tilbage når de er ankommet og prøvet af. Nogle forslag til om det kan betale sig at få fixet min 15 år gamle Musical Fidelity X-Ray 5. Skuffen går kun halvt ud og skal skubbes ind med hånden. Actor

Jeg synes da i den grad HIFI guderne forsøger at fortælle dig det er tid til nyt grej Smile. Min erfaring er at når man begynder at reparere på udstyr så indebærer det en masse bøvl uden at det nødvendigvis bliver godt eller holder i lang tid.

Så hvis du fortsat er til CD så ville jeg da kigge lidt på hvad der findes af alternativer, og specielt måske nyere brugt for mange har sikkert skiftet til streaming.


Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 11:58
Jeg ku ikke drømme om at skifte min cd-afspiller ud. Streaming hører man i køkkenet når man laver mad. Hi-Fi i sofaen når man læser avis eller bog. Ja-ja, jeg ved godt jeg er håbløst gammeldags, men der er intet af det streaming jeg har hørt, der bare når mit anlæg til sokkeholderne. Actor
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 12:49
Man kan jo også streame CD-kvalitet lokalt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu