recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny effekforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny effekforstærker

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 13:49
Lydkvaliteten ved streaming, er der nu ikke noget galt med!
Du kan endda, overgå CD-kvaliteten med mange længder, nu hvor der er kommet de nye højopløste muligheder, med mulighed for at høre musik i samme kvalitet som masterbåndet...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 14:03
Hvor kan man streame højere kvalitet end CD?

320 Kbps, som hos f.eks. Deezer, er tydeligt ringere end CD.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvor kan man streame højere kvalitet end CD?

320 Kbps, som hos f.eks. Deezer, er tydeligt ringere end CD.

du kan jo have (hi-res) filer liggende på din harddisk eller NAS.

Jeg elsker min cd-samling som er en dejlig tidrejse at beskue. Hvert cover bringer fortidsbilleder frem.

Elsker også beskemmelighede ved at kunne streame og styre det hele fra telefonen.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 15:52
OMG. Prisen på Audiolab var 6000 pr stk. De var igang med at sende mig en enkelt. Hvor fanden vidste de fra at jeg har nedsat hørelse på det ene øre! Spøg t side. Nu skal jeg op på 12000 eller finde noget andet. Emotivo ser fornuftigt ud. MEN det er næsten for billigt til at være sandt. Jeg spiller mest klassisk men elsker også en god spade engang imellem. Nogle forslag der tar hensyn til mine højttaleres ineffektivitet? Actor
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:09
Du kan sagtens finde en forstærker der har masser af kræfter under 10k,- F.eks. NAD C275BEE til 7500,- og sikkert mange andre, men jeg vil da samtidig kommenterer, at dine højttaleres eventuelle mangel på effektivitet ikke er særligt relevant, med mindre du har for vane at spille meget højt. Almindeligt til lidt højt er sædvanligvis ikke mere 1-10 watt.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Gode råd søges! Min 15 år gamle Parasound HCA 1200 bliver ved med at gøre knuder. Når jeg tænder den går der op til 5 min før den højre kanal kommer op på fuld styrke. Har haft den til rep. Hos Pete hos Lydbutikken 4 gange før problemet blev løst. Nu er den gal igen med det samme problem. Måske er det bare dens måde at fortælle mig på at den godt vil hvile sig i Hi-Fi-himlen. Min cdafspiller(lige så gammel) Musical Fidelity X-Ray 5 skal ha hjælp for at få skuffen heltind. Resten af anlæget Audio Note M1 line + 2 stk Infinty Renaissence. Mine højttalere kræver meget effekt!
HiFiFreaks har et sæt Audiolab 8300MB til 6000 kr. Nogen der har erfaring. Kan det svare sig at få rep CD-afspiller. Hvad sir HiFi-veteranerne? Actor


Jeg skal lige have slået fast er der tale om Infinty Renaissence eller deres reference serie.
Hvis det er den første, altså Renaissence så findes den både som en 80'er og en 90'er.

Begge behøver et mindre kraftværk før de kan vise tænder..... og lukker op.
Når det så er sagt så spiller de begge himmelsk, af de 2 fortrækker jeg personlig 90'eren dog mest pga. den bedre øvre bas og mellemtone "anslag på f.eks. trommerne"
Men de skal altså have noget saft og kraft, men den Watkins bass spiller fremragenden.

Jeg havde nogle ML33 i rumpen af dem, men havde også en DM200 på,  som gjorde det ret godt.
 

jeg har haft begge modeller sammen med deres Epsilon og Sigma
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Du kan sagtens finde en forstærker der har masser af kræfter under 10k,- F.eks. NAD C275BEE til 7500,- og sikkert mange andre, men jeg vil da samtidig kommenterer, at dine højttaleres eventuelle mangel på effektivitet ikke er særligt relevant, med mindre du har for vane at spille meget højt. Almindeligt til lidt højt er sædvanligvis ikke mere 1-10 watt.

Køb brugt. Har købt en NAD 375BEE med restgaranti for <4k. Solgte f eks en nyserviceret NAD 216THX effektforstærker for 1500,- En NAD 275BEE bør kunne fås for <3k.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvor kan man streame højere kvalitet end CD?

320 Kbps, som hos f.eks. Deezer, er tydeligt ringere end CD.

Tidal hi-fi med lossless er rigtig godt og på niveau med CD. 24 bit streaming er vel snart på vej?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:55
Mine er Renaissence 90. Købt i sin tid hos Fredgaard v Nørreport Station. Jeg havde først en Luxman L 550. Vidunderlig lyd, men desværre ikke kraft nok. Fristende m Emotiva. Spørgsmålet er om jeg skal stryge ungernes julegaver og springe ud i Audiolab! Actor




Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Gode råd søges!


Brugtmarkedet er meget fordelagtigt. Søg efter tilbud og læs nogle review om det produkt du finder tilbudt til gode penge, kunne tænkes være et der passer til dig. Så kommer du generelt et trin eller to op i klasse for samme penge.

Jeg har tidligere i livet scoret nogle Denon POA 6600 til 3500 kr. for to stk og kører aktuelt med en 56 kg tung Bladelius Ymer på fronthøjttalerne. Den købte jeg også med fordel brugt, for blot lidt over 20.000 kr.

Redigeret af TBC1 - 30-Oktober-2017 kl. 17:33
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 18:12
Bred ymer!
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 22:52
TIDAL har da haft 24 bits streaming de seneste 6 md eller mere. Det fungerer upåklageligt på min node 2
Mvh michael

Redigeret af qimichael - 30-Oktober-2017 kl. 22:54
mvh Michael
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu