recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer brummer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 08:46
En ting der kan tage livet af elektrolytkondensatorer før tid er power indstilling.
Der er en main switch power ON/OFF, og en AUTO/ON power switch.

Så reelt kan den risikere at stå med power 24/7, og dermed stå og koge konstant. Confused

Husker ikke fabrikat, men at nogle subwoofers faktisk ikke slukker i AUTO OFF mode, men bare muter signalet, og derfor dør i en ung alder. Dead

Mvh. JørgenT
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2017 kl. 16:54
Hej,

jeg har haft en Velodyne SPL-800.

Den begyndte også at brumme. Det var på grund af en defekt modstand eller noget i den regning. Et desværre ikke alt for ukendt problem med Velodyne af ældre dato (min var fra 2008), og den fik det rimelig hurtigt. Det skete nogle gange, hvorefter jeg købte en anden. Fik skiftet noget indmad og sat anden og kraftigere modstand i. 

Ved ikke hvor i landet du bor, men jeg fik min lavet i Viborg. Edit: ohh, du bor i KBH. Øv

Kontakt evt. den danske forhandler af Velodyne. Det havde jeg god erfaring med. Han kan nok guide dig med hensyn til mekaniker omkring kbh.

Edit: Efter at have nærlæst tråden. Så lyder det som om dit problem er nøjagtig magen til mit var.


Redigeret af hunterSEG - 08-November-2017 kl. 17:00
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2017 kl. 17:37
Tak for input. Jeg må ha den forbi en der kan kigge på den. Hvad måtte du slippe for reperationen?
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 09:10
Der er flere priser. Fik skiftet en printplade, hvilket var omkring 2.500 kr. Mener også jeg fik skiftet nogle få komponenter, hvilket ikke var så dyrt. Det er dog en del år siden. Så er ikke helt sikker på prisen.

Jeg har skiftet til en velodyne 1000. Der var tilbuddet at "bytte" fra 800 til 1000 modellen, ved at betale prisforskellen. Den nye generation af velodyne skulle ikke have samme problem, hvilket jeg håber er rigtigt.
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 16:30
Min Harmon Kardon SUB, brummede bare den fik spænding, jeg skiftede en kondensator i forsyningsdelen, så stoppede det. Den kostede ca. 75,-

Redigeret af trikker - 09-November-2017 kl. 16:31
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 16:34
Det lyder som mit problem, men jeg har ikke evnerne til at lave det selv så slipper næppe med 75kr
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 06:59
Oprindeligt skrevet af hunterSEG hunterSEG skrev:

Der er flere priser. Fik skiftet en printplade, hvilket var omkring 2.500 kr. Mener også jeg fik skiftet nogle få komponenter, hvilket ikke var så dyrt. Det er dog en del år siden. Så er ikke helt sikker på prisen.

Jeg har skiftet til en velodyne 1000. Der var tilbuddet at "bytte" fra 800 til 1000 modellen, ved at betale prisforskellen. Den nye generation af velodyne skulle ikke have samme problem, hvilket jeg håber er rigtigt.

Uha da, det lyder som om min SPL-800 lever på lånt tid Sleepy.

Men det kunne være rart at vide specifikt hvilken komponent der var dårlig for ofte er det blot en kondensator der er gået tør, eller en diode. En modstand der er brændt af er let at se.

Og hvis alternativet er at skifte hele sub'en så tror jeg lige jeg skal have fundet loddekolben frem fra gemmerne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu