recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer brummer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer brummer
    Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 16:37
For en llille uge siden pillede jeg min velodyne minvee ned da jeg skulla ha nyt møbel. Idag da jeg satte den til brummede den. Jeg har pillet signalkablet fra, prøvet forskellige strømkabler og stikkontakter, men det hjælper ikke. Når den får strøm så går der ca 10 sek og så begynder den at brumme.

Er der noget at gøre eller skal jeg til at leve uden subwoofer?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 16:59
Der er flere tråde herinde med subwoofer der brummer.

For det meste er løsningen et nyt og bedre skærmet signalkabel.

Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 17:12
Tak for svar jeg har læst lidt herinde. Det er vel næppe løsningen med et bedre signalkabel når den også brummer uden?

Kan det være støv eller ligende i LFE indgangen der gør det ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

For en llille uge siden pillede jeg min velodyne minvee ned da jeg skulla ha nyt møbel. Idag da jeg satte den til brummede den. Jeg har pillet signalkablet fra, prøvet forskellige strømkabler og stikkontakter, men det hjælper ikke. Når den får strøm så går der ca 10 sek og så begynder den at brumme.

Er der noget at gøre eller skal jeg til at leve uden subwoofer?
Det kunne være et "Bad capacitors" problem med udtørrede elektrolytkondensatorer.
Muligvis ikke helt din model? - men lidt Youtube:
Prøv at Google "velodyne minivee bad capacitors" for mere info


Redigeret af JørgenT - 28-Oktober-2017 kl. 19:58
Mvh. JørgenT
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 02:09
Min ene JBL sub begyndte også at brumme, men et bedre skærmet kabel har gjort den helt lydløs igen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 07:53
Enig. Når der ikke er kabel på er der fri adgang for indstråling.

Hermed er det ikke sikkert at det er dit problem.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 10:10
Tak for svar. Jeg har forsøgt mig med et bedre kabel, dog uden held. Støjen ændrer sig ikke væsentligt om jeg tager kablet ud eller i. Det er måske egentlig mere en skratten end en brummen, hvis ellers det giver mening. Jeg har også forsøgt at sætte den til et stik i den anden ende af huset, uden det hjalp.

Andre tricks jeg kan prøve ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 10:14
Hvis den, med et kortsluttet stik phonobøsningerne brummer eller skratter, er den defekt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 10:15
Altså et alm phonokabel mellem R og L på subwooferen?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 10:51
Jeps, det kan gøre det.

Allerhelst skulle det være to stik, med kortslutning mellem signal og skærm.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 11:06
Det hjalp desværre ikke. Er der mon et bud på en der kan kigge på den uden det koster en formue ? Bor i 2880
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 07:23
Jeg ville gå efter udskiftning af diverse kondensatorer som der henvises til. Med et kortsluttet signalkabel  så kommer der ikke støj udefra og problemet er internt. Ved ikke hvor mange steder der idag kan klare denne type reparation.

Jeg ville bruge nogle timer med at søge på Youtube og f.eks. AVSforum og eventuelt kontakte Velodyne som måske kan genkende problemet.

Interessant at problemet i en af trådene på AVSforum var diode broen og ikke kondensatorerne som blev forsøgt skiftet. Så en traditionel radiomekaniker der ved hvordan man svinger et oscilloscop ville formentlig hurtigt kunne diagnosticere problemet.

Jeg har iøvrigt selv en Velodyne sub så hvis du kommer frem til en løsning vil jeg da være interesseret i hvad det var. Det ku' være jeg selv fik tilsvarende problem i fremtiden Sleepy


Redigeret af bphhm - 30-Oktober-2017 kl. 07:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu