recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af PC højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af PC højtalere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af PC højtalere
    Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Tænker også at man skal overveje, om f. eks. en 3" bas giver den lyd man ønsker på sigt, jeg ville personligt ikke gå efter noget med mindre en 5" for her begynder der at ske ting og sager :-) Men jeg ville heller aldrig købe uden at lytte selv, det er et must...


+1


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af NielsH9000 NielsH9000 skrev:

Kan I anbefale et par gode PC  højtalere, som skal bruges til musik og spil, og ikke fylde for meget på bordet?


Nej.......

Men jeg kan anbefale at finde plads til et par rigtige højttalere på skrivebordet.

Jeg har selv et sæt tussegamle JPW højttalere med 5" bas og 3/4" silkedome.
De spller røven ud af bukserne på rigtigt meget af den PC lyd jeg har hørt gennem årene.
De er koblet til et nok endnu ældre bruns forstærker.

Bevares den kan ikke få skrivebordet til at hoppe og danse som mange sub/sat systemer kan, men helheden i lyden er noget ganske andet!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 16:16
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 20:35
Overvejede også et par "rigtige" aktive reolhøjttalere, men der var ikke pladsen til dem (skrivebord op mod væggen) - så S530D er et fint alternativ med ok størrelse reolhøjttaler suppleret med en subwoofer til at klare lidt bas.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 20:34
Jeg er godt tilfreds med et par Edifier S530D
http://www.edifier.com/int/en/speakers/s530d-2.1-subwoofer
- for mig var det også væsentligt med et par digitale inputs og også rart med fjernbetjening - computeren er ikke eneste lydkilde på kontoret.
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Du skal være meget opmærksom hvis du går efter studie-monitors. De er designet til at have en skarp signatur der afslører mange uhensigtsmæssigheder i optagelser. De spiller meget rent, men det kan godt blive en meget trættende lydsignatur i længden. Her syntes jeg at højtalere som f.eks Audioengine giver et meget mere "musikalt" lydbillede.

Helt enig, men det var her at Presonus E5 faktisk spillede meget godt, lidt mere varm lyd en f.eks en tilsvarende Yamaha monitor. Setup'et var blot en mobil, Spotify Premium og et kabel, det gjorde det ret godt...

Tænker også at man skal overveje, om f. eks. en 3" bas giver den lyd man ønsker på sigt, jeg ville personligt ikke gå efter noget med mindre en 5" for her begynder der at ske ting og sager :-) Men jeg ville heller aldrig købe uden at lytte selv, det er et must...


Redigeret af Gofiland - 30-Oktober-2017 kl. 16:16
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 15:42
Soundsticks har eksisteret i en menneskealder. - i bogstaveligste forstand. - De hed i starten JBL soundsticks! - Generelt er lyden ganske fremragende. men tror altså de er en kende outdatet. Mener de kom på markedet omkring 2008-9 stykker.  Der er dog kommet "revisioner" Men oprindeligt var de beregnet som supplement til de gamle hvide plastic imacs.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 14:48
Audiongine (måske a2 hvis de ikke må være så store) er allerede nævnt og de er bestemt værd at kigge/lytte videre på! 

Du skal være meget opmærksom hvis du går efter studie-monitors. De er designet til at have en skarp signatur der afslører mange uhensigtsmæssigheder i optagelser. De spiller meget rent, men det kan godt blive en meget trættende lydsignatur i længden. Her syntes jeg at højtalere som f.eks Audioengine giver et meget mere "musikalt" lydbillede.

De kanto du har kig på ser bestemt interessante ud. Audion pro laver også nogle rigtigt fornuftige aktive højtalere til en PC (f.eks https://www.audiopro.com/product/addon-t3-copy/#white)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 13:14
Det kunne meget vel tænkes, men som sagt, har jeg aldrig hørt dem, men kunne godt finde på at købe et par, blot for at få fornøjelsen...  Wink
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Har aldrig hørt dem, men de får mange gode ord med på vejen i alle tests, og så ser de anderledes, og synes jeg, FEDE ud:



Er det det man kalder transparant lyd?
Det må man da i hvert fald håbe de har, med det [helt enig] fede design.

Redigeret af TBC1 - 30-Oktober-2017 kl. 11:29
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 01:54
Til top
bikeman.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2012
Sted: Aabenraa
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bikeman.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2017 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af bikeman.dk bikeman.dk skrev:

Eller hvad med 2 Sonos One Koblet på Wi-Fi og på den møde på din PC. I.flg. beskrivelsen vil de automatisk afspille i stereo når de er opsat i samme lokale. Når PCen er slukket kan de så anvendes til afspilning af alt muligt andet.
Skulle jeg have nye PC højtalere, tror jeg at jeg ville vælge 2 af dem :-)


Du vil støde i problemer med forsinket lyd. Sonos egner sig ikke rigtig til den slags (pånær deres soundbar). Desuden støder du i problemer med Play 1, da den ikke har en indgang. Hvordan vil du da overføre computerens lyde over WIFI til den?

Der har du måske en god pointe :-(
Jeg har ikke Sonos produkter. Men tænkte bare at de kunne afspille/streame musik/lyd fra alle forskellige devices. Men har googlet det lidt og kan godt se at det ikke forholder sig helt sådan. Det undrer mig bare.
Men godt at du gjorde opmærksom på det :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu