recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man spole uden boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man spole uden boks?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man spole uden boks?
    Sendt: 04-November-2017 kl. 12:42
Hej.

Jeg har mellem pakken fra Stofa som bliver leveret gennem min antenne forening.

Skal man have en boks fra Stofa for at kunne benytte sig af de muligheder, såsom at spole, gense program o.s.v.?


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 13:09

Ja, det kræver udbyderens boks for at kunne bruge Arkiv, Start forfra, Pause m.v. Et TV der kan optage har nogle basis funktioner, optage, Pause Live, men det bedste er udbyderens boks.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 13:35
Stofa har lavet app til bl.a. iPhone og iPad (sikkert også Android?) der understøtter både Airplay og ChromeCast. De har desuden lavet en app til AppleTV4. Min erfaring er at app'en til AppleTV4 er langt den bedste, men jeg har dog ikke prøvet mulighederne på Android.

Disse ting kan næsten det samme som en Zaptor, og så er du uafhængig af hvor i Danmark du er, blot du har en rimelig forbindelse.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 14:11
Okay. Jeg har Android telefon og vil prøve at se nærmere det med ChromeCast funktionen.

Glemte lige at skrive at jeg IKKE har Stofa internet men Waoo, men det er vel underordnet hvis jeg vælger app løsningen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 14:21

Hvis der huskes rigtigt, så kræver Stofa i modsætning til You See extra betaling for at kunne bruge App/Web TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvis der huskes rigtigt, så kræver Stofa i modsætning til You See extra betaling for at kunne bruge App/Web TV.

Nej det koster ikke ekstra! Men du skal ha Stofa bredbånd.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Hej.

Jeg har mellem pakken fra Stofa som bliver leveret gennem min antenne forening.

Skal man have en boks fra Stofa for at kunne benytte sig af de muligheder, såsom at spole, gense program o.s.v.?



Ja!

Men du kan jo se de fleste programmer fra DR via hbb TV. Der kan også spoles.

Redigeret af Kampus - 04-November-2017 kl. 14:30
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Glemte lige at skrive at jeg IKKE har Stofa internet men Waoo, men det er vel underordnet hvis jeg vælger app løsningen?
Jeg ved ikke hvad Stofa kræver for at give adgang til deres Web/App løsninger - der afhænger vist også af hvilken antenneforening du er medlem via. Jeg har Zaptor og Stofas gratis internet forbindelse, som kun bruges til Zaptor. Derudover har jeg en fiberforbindelse udenom Stofa, som jeg bruger til alle andre dimser. Eneste ulempe ved at bruge en anden internet leverandør er, at så kan Stofa ikke automatisk se hvem man er, men skal logge ind. Tidligere skulle man gøre det hver gang, men de nyere versioner af deres app husker vist login'et, så det er ikke længere et issue.

Men prøøøv det dog :-) Du skal bare bruge dit login til minesider.stofa.dk
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 17:02
Ikke en eneste vælger at kikke på Stofas hjemmeside Embarrassed
Citér Sådan får du Stofa WebTv

WebTv følger automatisk med, når du har tv fra Stofa. Du skal ikke gøre andet end at oprette et MitLogin og hente WebTv app’en til din mobil og tablet. App’en findes til Android og iOS. Du kan også se WebTv på din computer.

Kilde: https://stofa.dk/tv/webtv
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 17:54
Nu er app'en "Stofa Webtv" hentet.

Jeg kan godt caste en udsendelse der er lige nu og op på tv'et, men jeg kan ikke spole tilbage til starten på udsendelsen. Den skriver at "det er ikke muligt lige nu via chromecast"

Så ville fruen se "vild med dans" fra i går. Den kunne vi godt finde men kvaliteten er ikke god, så det ser ikke ud til at det er noget vi kan bruge her i huset.Dead


update:

Fandt ud af at man kunne ændre kvaliteten, så den er der styr på nu.

Men nye ting dukker op. Der var to udsendelser af vild med dans i går og det er kun den ene der kan findes, så igen noget p..

Så ville vi prøve med "ørkenens sønner fra i går som blev sendt på DR1. Heller ikke den kan afspilles via chromecast.



Redigeret af pipper - 04-November-2017 kl. 18:01
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 18:23

Det må være et App/Stofa problem, det virker på You See. Få anskaffet en af Stofas bokse i stedet for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2017 kl. 21:48
Ja fat i Stofa boksen. Har kørt med det siden den kom frem og det virker rigtig fint
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu