recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD tranport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CD tranport

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CD tranport
    Sendt: 04-November-2017 kl. 21:30
Hej med jer. Jeg sidder og kigger efter en cd transport, da jeg har DAC, tænker jeg ikke at jeg vil få glæde af en evt indbygget dac i afspilleren. Jeg set på denne CXC CD. I øjeblikket bruger jeg en Sony bdp 7200 Blu Ray til cd som cd transport. Hvad ville i vægte hvis i skulle have en cd transport ?
mvh Michael
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 08:17
Da det er gemt digitalt på CD'en og du ikke bruger den indbyggede DAC, har jeg meget svært ved at se, hvad forskellen skulle være.

Du kører CD ud digitalt over i din DAC, så lige meget hvad burde det være ens.

Hvis du inst. e program fra en CD, får du jo heller ikke forskellige programmer, alt efter hvilket drev du læser fra.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 09:29
Der er faktorer som jitter, som er ligegyldigt npr du installerer software, men kan gave indflydelse på lyden. Derfor er et godt (solidt, stabilt) bedre.

M.v.h.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af qimichael qimichael skrev:

Hej med jer. Jeg sidder og kigger efter en cd transport, da jeg har DAC, tænker jeg ikke at jeg vil få glæde af en evt indbygget dac i afspilleren. Jeg set på denne CXC CD. I øjeblikket bruger jeg en Sony bdp 7200 Blu Ray til cd som cd transport. Hvad ville i vægte hvis i skulle have en cd transport ?

Som med alle andre afspillere ville jeg vægte at den er hurtig og lydløs, samt har en ordentlig remote. Tror virkelig ikke på at der er nogen hørbar forskel på lyden. Jeg er heller ikke sikker på at du får en bedre maskine til pengene fordi de har fjernet DA konverteren. Niche produkter er ofte meget dyrere end standard hyldevarer.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 18:01
Synes at 3999,- for et CD drev er lidt pebret.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 20:12
Folk betaler også glædeligt 300-600 kroner meteren for højttalerkabler.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Der er faktorer som jitter, som er ligegyldigt npr du installerer software, men kan gave indflydelse på lyden. Derfor er et godt (solidt, stabilt) bedre.

M.v.h.

Mener du så også at guld belagte hdmi kabler er pengene værd?

Personligt er jeg helt uenig. Enten kommer lyd og billede frem ellers gør det ikke. 
Jeg kan ikke se og høre forskel på hvad kabel jeg bruger til digital overførsel af billede og lyd. 
Bevares har godt nok heller ikke et high-end anlæg men alligevel. 

 Har du evt nogle links med tests der bakker din påstand op?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Folk betaler også glædeligt 300-600 kroner meteren for højttalerkabler.....


Klaus

Du sammenligner analog og digital overførsel. 
Når du overføre digitalt så har man jo ofte checksum på at data er rigtigt modtaget. 
 Hvor analoge signaler kan forstyres og påvirkes af modstanden i kablet mm.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 23:34
Jitter er helt sikkert en rigtig ting hvad angår overførsel af musik fra CD. Bare fordi at HDMI enten virker eller ikke virker, så betyder det ikke at al digital overførsel fungerer på samme måde.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2017 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Hvis du inst. e program fra en CD, får du jo heller ikke forskellige programmer, alt efter hvilket drev du læser fra.


Der er alt for stor forskel på de to ting til at du kan bruge den vinden. Kodningen er slet ikke den samme. Jitter påvirker ikke om dine program virker efterfølgende.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2017 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Der er faktorer som jitter, som er ligegyldigt npr du installerer software, men kan gave indflydelse på lyden. Derfor er et godt (solidt, stabilt) bedre.

M.v.h.


Mener du så også at guld belagte hdmi kabler er pengene værd?

Personligt er jeg helt uenig. Enten kommer lyd og billede frem ellers gør det ikke. 
Jeg kan ikke se og høre forskel på hvad kabel jeg bruger til digital overførsel af billede og lyd. 
Bevares har godt nok heller ikke et high-end anlæg men alligevel. 

 Har du evt nogle links med tests der bakker din påstand op?

Der er målbar forskel på det analoge output signal, så det burde være nok.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2017 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jitter er helt sikkert en rigtig ting hvad angår overførsel af musik fra CD. Bare fordi at HDMI enten virker eller ikke virker, så betyder det ikke at al digital overførsel fungerer på samme måde.


Det er også helt fejlagtigt at tro, at HDMI enten virker eller ikke virker. Et HDMI-signal kan også påvirkes, synligt. Og deri ligger også en bekræftelse på at et digitalt lydsignal ikke bare er et digitalt lydsignal...

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu