recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V

 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 24>
Forfatter
Besked
malum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér malum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 20:42
Utroligt der skal være så meget bøvl, kunne forstå hvis det var en billig model....suk..
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 20:50
Ja trist. Men jeg er sikker på at det ikke kun er dig og mig der har de problemer. Her til sidst da de svarede på at jeg forlangte kompensation for alt det besvær jeg har haft, skrev de at jeg fik kompensation på det andet panel det med striberne på, da de gav mig pengene tilbage. Og så skrev de at jeg jo ku benytte mig at bruge returretten,men at hvis jeg så købte et nyt igen sku være klar over at det ville være lige sådan. Havde jeg ikke solgt min Pioneer 60” M, så havde jeg droppet køb af OLED tv
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af malum malum skrev:

Utroligt der skal være så meget bøvl, kunne forstå hvis det var en billig model....suk..


Er problemet netop ikke, at det er en billig model?

Det er hvad det kan blive til, når man ikke vil betale mere for så stort et tv.


Men, hvis billederne viser "sort skærm", så vil jeg anbefale dig at få skruet ned for lyset.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 21:40
Hvad er en billig model for dig? Kan du ikke forklare hvad du mener med SORT SKÆRM??
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 21:57
Med sort skærm, mener jeg at de to billeder der linkes til er mørkegrå skærm.
Det jeg spørger om er om det er et billede af en skærm der viser et komplet sort billede.

Med "for billig" mener jeg at en pris på under 30.000 for et 65" tv langt fra er dyrt.
Mit 25" 4:3 kostede 10.000 kroner, mit 42" 16:9 tv kostede 20.000 kroner. Det sidste var en del billigere i forhold til det første, når man kigger på pris/kvadrattomme.
Et 65" tv til 30.000 har næsten 2,5 x billedareal af et 42", men kun til 1,5 x prisen af mit gamle 42"

Derfor anser jeg det ikke som værende et dyrt tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 22:15
Du vil især se de streger på Grå og Grøn og en svag sort baggrund. Du vil osse se de steger indimellem lyse udsendelser. Men når der er en udsendelse med en en del farver så ses det ikke. Du skriver : Når man ikke vil betale mere ! Hmmmm nu er det ikke os der sætter prisen på OLED tv. Og jeg betalte 30.000kr for det første og der var fejlen også. Det er nok snarer BANDING problemet de ikke kan løse. Og hvad du har betalt for dine gamle tv kan vi ikke bruge til noget.
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 23:20
Kimols_ hvad Klaus ( og vi andre ) har betalt for vores gamle tv kan godt bruges i denne sammenhæng . Kvaliteten på slutproduktet dykker desværre ligefrem proportionalt med de accelererende pressede priser pr tomme . Hvis vi valgte/magtede et bedre bygget og pristungt produkt, som feks B&O, så ville jeg forvente en bedre kvalitetskontrol og håndtering af defekt . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 23:23
Det er jeg udemærket klar over. Jeg har selv købt en del tv i min tid. Men det kan ikke bruges til at løse de problemer vi har nu,ved at fortælle det.
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Hmmmm nu er det ikke os der sætter prisen på OLED tv.


Det var malums kommentar om prisen på fjernsynet, der bragte min kommentar på banen.
Nej, det er ikke os der sætter prisen, men vi sætter forventningerne højt - måske alt for højt. Og hvis størrelsen på tv skal fortsætte med at vokse omvendt proportionalt med prisen, så bliver det kun ringere.

Hvad jeg tidligere har betalt for tv, er en god retningsviser for, hvilken vej det går. Det er ikke for at løse problemet med banding jeg skriver det, men mere for at få udbredt forståelsen for, hvorfor producenten bygger tv med banding - for at holde prisen nede.


Klaus

Redigeret af KlausDM - 23-Februar-2018 kl. 23:54
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2018 kl. 23:57
Det kan du have ret i. Det var en af grundende at Pioneer stoppede deres produktion , fordi man ikke ville betale de høje priser for deres tv og de ikke ville gå kompromis med prisen. Jeg betalte selv 45.000kr for en 508d da den kom frem. Og jeg ville osse hellere betale mere hvis jeg fik et stabilt og godt tv. Men sådan er det nu bare ikke mere.
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
malum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér malum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 00:07
Det jeg mente er man forventer en langt bedre kvalitet end fx. man nu køber et LED TV hvilket jeg mener er billigere i forhold til OLED.

Igen....det kommer meget an på modeller osv.


Redigeret af malum - 24-Februar-2018 kl. 00:07
Til top
Pilgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Februar-2008
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pilgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2018 kl. 06:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Med sort skærm, mener jeg at de to billeder der linkes til er mørkegrå skærm.
Det jeg spørger om er om det er et billede af en skærm der viser et komplet sort billede.

Med "for billig" mener jeg at en pris på under 30.000 for et 65" tv langt fra er dyrt.
Mit 25" 4:3 kostede 10.000 kroner, mit 42" 16:9 tv kostede 20.000 kroner. Det sidste var en del billigere i forhold til det første, når man kigger på pris/kvadrattomme.
Et 65" tv til 30.000 har næsten 2,5 x billedareal af et 42", men kun til 1,5 x prisen af mit gamle 42"

Derfor anser jeg det ikke som værende et dyrt tv.

Klaus



Der er jeg ikke enig. Jeg er ligeglad med hvad tingene koster, jeg betaler gerne prisen for det men uanset hvad, så forventer jeg en ordenlig kvalitet, uden åbenlyse fejl!
Producenten bestemmer selv sin pris, og hvis han ikke mener han tjener penge nok ved et givent prisleje, så er det hans problem, ikke mit! Hvis han vil sælge mig et ringere produkt hvor jeg skal acceptere at der kan være fejl, så mener jeg at han bør oplyse mig om det, så jeg selv kan vælge til og fra. Hvis han så sælger mig et produkt med fejl (uden at gøre mig opmærksom på det) så forbeholder jeg mig retten til at levere produktet tilbage, for det vil jeg ikke acceptere!

Sammenligningen - hvad det kostede engang, kontra hvad det koster nu - er jeg heller ikke enig i, da kostprisen for producenten dengang var højere. I dag har producenten flere leverandøre at vælge i mellem (nogle producenter vælger endda selv at fremstille deres komponenter) så det sætter også et aftryk på prisen.
Så alt i alt mener jeg ikke at man kan sammenligne priser 1:1, fra “dengang til nu” pga inflation, naturlig prisudvikling osv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu