recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kevin's stue.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kevin's stue.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kevin's stue.
    Sendt: 07-November-2017 kl. 22:26
Hej allesammen

Ville lige dele min stue med jer :)
Det er ikke noget særligt dyrt eller fancy udstyr, jeg er i besidelse af, men jeg er ganske glad for min opsætning.

Jeg får desværre ikke brugt så meget tid på grejet som jeg gerne ville.

TV, ældre 55" Sony
Chromecast
Receiver, Marantz 6009
Blu-Ray, Sony BDPS 7200
Pladespiller, Pro-Ject Debut Carbon DC
Højtalere, Front, Q Acoustic 3050
SUB, Focal
Bag, Focal sib (ikke opsat lige pt, og bliver måske byttet ud til Q Acoustic)
Center, B&W (samme status som baghøjtalerene)

Af ønsker ville jeg gerne have sat et troltekt loft op, samt akustisk billeder, og ikke mindst fuldføre mit setup til et 7.1 i fuldt Q Acoustic.
Men det kræver nok at jeg får brugt det lidt mere.





Redigeret af KevinL - 07-November-2017 kl. 22:29
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2017 kl. 20:56
Hej Kevin, det ser godt ud! Har samme fronthøjttalere, og er også meget glad for dem. Står receiver og blu-ray afspiller i skabet med pladespilleren, eller...? Og hvor er subwoofer'en placeret? Synes ikke lige det fremgår af billeder du har lagt op :) 
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2017 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Hej Kevin, det ser godt ud! Har samme fronthøjttalere, og er også meget glad for dem. Står receiver og blu-ray afspiller i skabet med pladespilleren, eller...? Og hvor er subwoofer'en placeret? Synes ikke lige det fremgår af billeder du har lagt op :) 

Tak Shaman
Receiver, Blu-Ray afspiller og router er gemt væk i møblet under pladespilleren.
Subben står mellem møblet og stolen. Smile

Har du et fuldt 5.1 (eller mere) af Q Acoustic?


Redigeret af KevinL - 08-November-2017 kl. 22:47
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 00:22
Flot setup. Jeg har også selv en front uden TV-møbel. Kun TV og de tre højttalere. Det giver altså bare lige lidt mere ro til øjnene :)

Forstår dog godt dine ønsker om akustik. Rå murstensvægge giver ikke ligefrem de optimale forhold.
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Tak Shaman
Receiver, Blu-Ray afspiller og router er gemt væk i møblet under pladespilleren.
Subben står mellem møblet og stolen. Smile

Har du et fuldt 5.1 (eller mere) af Q Acoustic?

Jeg har kun front- og center- højttalere fra Q Acoustic. Resten af setup'et er nævnt i min signatur, og er sat op efter nedenstående model (mangler dog at føre kabler til SBL/SBR højttalerne):



/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 10:48
Et stort løst tæppe på gulvet foran tv og hen under bordet vil nok hjælpe meget... så undgår du også genskin fra gulvetCool

Lasertryk laver nogle akustiske paneler i forskellige størrelser hvor man kan få trykt motiv efter eget valg, også ens egne billeder,,,syntes de er ret fede... enkelt design... ca 25mm tykke med hvide kanter og så motivet på forsiden
Ning
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Et stort løst tæppe på gulvet foran tv og hen under bordet vil nok hjælpe meget... så undgår du også genskin fra gulvetCool

Lasertryk laver nogle akustiske paneler i forskellige størrelser hvor man kan få trykt motiv efter eget valg, også ens egne billeder,,,syntes de er ret fede... enkelt design... ca 25mm tykke med hvide kanter og så motivet på forsiden

Hej Ning
Jeg har prøvet med et tæppe, det droppede jeg.
Mht. Genskin så er det ikke et issue, det er telefonen der gør billederne så lyse.

Jeg har set på lasertryk, og det er bestemt interessant :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu