recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Android Tablet er den bedste *
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Android Tablet er den bedste *

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 21:50
Brug onenote i stedet for word og google docs. - virker både på desktop, notebook, ios, android og sågar web. - der er rigeligt med power til at skrive større tekster og den har så rigeligt med basal formatering til brug ved "artikler", og med mulighed for synkronisering kan man tilgå tingene fra forskellige enheder. 

Det undrer dog gevaldigt med mindre du har skrevet et par hundrede sider, at nogle af de pågældende enheder overhovedet skulle kløjs i det. Med mindre du har smidt en hulens masse billeder ind i dokumentet.

PS - og Onenote er ganske gratis.


Redigeret af claus_jac - 15-November-2017 kl. 21:51
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 22:50
Tak for indlægget.

Jeg er for nyligt begyndt på onenote, idet en god ven gav mig lov til at være med på office 365. Jeg troede egentlig kun, at det var muligt at bruge appen på min Windows PC.
Det synes at være en rigtig god idé. Tak for den.

Jeg vil kigge endnu nærmere på onenote, når jeg får min Lenovo tilbage efter reparation. Jeg klagede til Elgiganten over at den vedvarende faldt af mit wifi, og at batteriet næsten konstant skulle oplades.
Nu kommer der nyt bundkort og batteri i.

Hvilken indflydelse har bundkortet? Og hvilke vigtige dele sidder i bundkortet?

Redigeret af bentpetersson - 15-November-2017 kl. 23:11
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 06:19
I en tablet er alt loddet sammen på motherboarded alt lige fra ram, CPU hukommelse og wifi chip og antenne er forbundet med små stik.

Batteriet er heldigvis ikke endnu en fast del af motherboarded/bundkortet som vi kalder det på dansk.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 17:47
Tak for info. Bundkortudtrykket sagde mig ikke rigtig noget. Nu forstår jeg. Super. 😀
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 00:07
Bent du skriver:
“Jo, hvis jeg slettede fotos på enheden, havde jeg ingen problemer”

Hvorfor flytter du ikke bare dine fotos til SD kortet ? De er rimelige i pris og nemme at lave en kopi af.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 11:14
Fortsættes ..

Redigeret af bentpetersson - 19-November-2017 kl. 12:58
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 11:32
Tilbage til spørgsmålet, som jeg ville supplere med tre små fotos:
Jeg flytter alt hvad der kan flyttes over på SDkort. Nu har jeg imidlertid for et par dage siden fundet en rigtig god Android app, der hedder Files to SD card - det fortæller alt. Denne app finder alt det mulige, og man skal bare krydse af, så flyttes det ønskede.

Når det mulige er flyttet til mit 32 GB SDkort er der brugt 70% af diskplads, men jeg synes, at selv om jeg flytter det mulige, så formindskes diskpladsen alligevel. Dog kun en smule. Nu må jeg se, hvad der sker med brugen af den nye app.


Redigeret af bentpetersson - 17-November-2017 kl. 11:34
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak for dit indlæg, Lennon. Nu hvor du nævner kamera på Oneplus 5 vedhæfter jeg et interessant link, om den fotograf, der var med i udviklingen af Sony kameraet på 1+5.

Har du også en idé om forskellen på surfacepro4 pro og fx Windows 10 i forhold til det jeg beskriver?
http://www.alessandromichelazzi.com/one-plus-5-photo-review-professional-photographer


Fine billeder. Men for mig minder det for meget om et marketingsstunt . Jeg har retfærdigvis ikke personlige erfaringer med enheden . Men min kammerat har den, og hverken han eller jeg er synderligt imponeret . Og grunden til jeg tar tråden op igen , er fordi jeg lige faldt over Mobilsidens test af den nye afløser . Det bekræfter i den grad min fornemmelse omkring kameradelen :
`. . . Her haler OnePlus 5T ind på konkurrenter som Apple iPhone 8 og Huawei Mate 10 Pro – uden dog rigtig at kunne udfordre dem.
OnePlus 5T er en liga under. . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 18:24
Tak for indlægget Lennon. Naturligvis kan jeg (desværre) ikke dele mine erfaringer med fotokameraet med dig, men jeg kan fortælle, at min schweizeriske svoger efter at have set en række fotos fra min oneplus5 netop også har købet dette kamera. Han er ligesom jeg en ivrig fotograf -
med et stort nyt Nikon kamera.
Jeg har kikket på mit link mange gange og lært af denne fotograf, der deltog i udviklingen. Du behøver ikke tro på, at jeg taler sandt, når jeg hævder, at kameraet er usædvanligt godt.
Min svoger sendte mig et kompliseret fotos mht til lys, som han havde optaget. Ikoet var bådet tommelfinger op og ansigtsikon med een der blinker.

Jeg vil tilføje,at jeg har rettet både JohnP og andre testudøvere og fortalt, hvordan de gjorde fejl i optagelser.
Med ønsket om en god aften.

PS Jeg har overvejet om jeg skulle købe det nye Oneplus 5T, men jeg synes ikke, at jeg får noget rigtigt ud af det. Ok. en amoledskærm, men faktisk gik jeg og troede, at det var amoled som jeg har på en række enhede, men det var kun LED. Jeg kunne ikke se forskellen på grund af størrelsen på mobilen.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 19:31
Jeg har selv 2 stk Nikon DSLR kameraer, samt 8 originale objektiver, - så ved godt  lidt om foto Wink. Og jeg er stadig overbevist om,at der findes en håndfuld premium mobil tlf - der som testen konkluderer - er i en anden liga end Oneplus (feks fra Apple,Samsung,Huawei,Google pixel og Sony . . )


Redigeret af Lennon - 20-November-2017 kl. 19:35
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 19:34
Det er acceptabelt, at vi har hver vores mening. Også at vi køber forskelligt.
Det fremmer konkurrencen. 😀
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 19:37
Helt enig . Og Oneplus kunne sagtens være et emne ,den dag jeg igen selv skal betale tlf . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu