recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skifte HDD i Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skifte HDD i Synology

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Ja, du flytter bare og så kører det fint videre.

(backup er altid en god ide, men jeg har som sagt tit gjort det uden med Synology)

edit: Husk lige at skift så disk1 bliver disk1 og omvendt!

Super. Det så bare noget omstændigt ud på deres engelske hjemmeside.
TAK.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 20:56
Kan være det bare køre videre hvis du flytter, godt nok oplevede jeg at jeg skulle køre synology assistent som så spurgte om jeg ville slette eller genbruge de diske som den kunne se der var noget synology på.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 21:01
kan se synology anbefaler at man opdateter eksisterende NAS med nyeste DSM og det sammen med den nye NAS men en midlertidig disk. Eller med samme DSM hvis den gamle ikke dur. Og så når DSM er samme version som den der ligger på diskene, kan de sættes i den nye NAS.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2017 kl. 08:36
Hej igen

Jeg har nu smidt den ene 4tb i NAS'en, men efter et stykke tid skriver den en meddelelse om at min 3tb har en bad sector. Hvad betyder det for den proces jeg har igang?

Kan nu se, at der står antal dårlige sektorer = 0, på begge diske.

Så skal jeg vel bare have den nye 4tb og så er jeg flyvende.


Redigeret af Basknudsen - 11-November-2017 kl. 09:05
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu