recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gebyr for udmeldelse af antenneforening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gebyr for udmeldelse af antenneforening

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gebyr for udmeldelse af antenneforening
    Sendt: 09-November-2017 kl. 19:32
Jeg overvejer meget at melde mig ud af vores Antenneforening. Løsning Antenneforening.

I følge deres hjemmeside så kan man kun dette 2 gange årligt i udgangen af december eller juni.
Nååh ja og de skal have skriftlig besked 3 måneder før og så koster det 500 kr at melde sig ud.

Kan det virkelig passe at dette er lovligt?
Må de gerne tage penge for udmeldelsen? 
Og hvordan kan de binde mig i over et halvt år! da jeg er nødt til at sige op til udgangen af Juni da det er for sent at sige op til udgangen af december.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 19:56
En forening kan vedtage alt (inden for rimelighedens og lovens grænser), så længe der er flertal i de fremmødte medlemmer. Så op af sofaen og deltag for at ændre..

Redigeret af Kampus - 09-November-2017 kl. 19:58
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Jeg overvejer meget at melde mig ud af vores Antenneforening. Løsning Antenneforening.

I følge deres hjemmeside så kan man kun dette 2 gange årligt i udgangen af december eller juni.
Nååh ja og de skal have skriftlig besked 3 måneder før og så koster det 500 kr at melde sig ud.

Kan det virkelig passe at dette er lovligt?
Må de gerne tage penge for udmeldelsen? 
Og hvordan kan de binde mig i over et halvt år! da jeg er nødt til at sige op til udgangen af Juni da det er for sent at sige op til udgangen af december.

Det kan jeg ikke forestille mig er lovligt. Det lyder i hvert fald urimeligt at du skal vente til Juni. Forlang at få forklaring med henvisning til regler, love, kontrakt mv. Hvis de ikke kan komme med en rimelig forklaring, så prøv i første omgang at kontakte forbrugerhotline. De kan sikkert guide dig videre:

Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En forening kan vedtage alt (inden for rimelighedens og lovens grænser), så længe der er flertal i de fremmødte medlemmer. Så op af sofaen og deltag for at ændre..


Når jeg læser her så lyder det ikke til at det er lovligt det de gør.
Kan dog ikke gennemskue om disse regler også gælder for den forening jeg er medlem af.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det kan jeg ikke forestille mig er lovligt. Det lyder i hvert fald urimeligt at du skal vente til Juni. Forlang at få forklaring med henvisning til regler, love, kontrakt mv. 
Tja, det er jo det der står i vedtægter:
som han selv har været med til at vedtage (måske passivt, ved ikke at møde op til generalforsamlinger og stemme imod Smile

Så det vil jeg anse som værende lovligt.
Mvh. JørgenT
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det kan jeg ikke forestille mig er lovligt. Det lyder i hvert fald urimeligt at du skal vente til Juni. Forlang at få forklaring med henvisning til regler, love, kontrakt mv. 
Tja, det er jo det der står i vedtægter:
som han selv har været med til at vedtage (måske passivt, ved ikke at møde op til generalforsamlinger og stemme imod Smile

Så det vil jeg anse som værende lovligt.

Disse regler er fra før jeg flyttet ind for 5 år siden. Men jeg har jo haft muligheden for hvert år at få det på dagsordnen til den årlige generalforsamling. Det er bare ikke noget man tænker så meget over når man ikke har planer om at melde sig ud :-)
Regner dog med at deltage til Februar. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det kan jeg ikke forestille mig er lovligt. Det lyder i hvert fald urimeligt at du skal vente til Juni. Forlang at få forklaring med henvisning til regler, love, kontrakt mv. 
Tja, det er jo det der står i vedtægter:
som han selv har været med til at vedtage (måske passivt, ved ikke at møde op til generalforsamlinger og stemme imod Smile

Så det vil jeg anse som værende lovligt.

Det behøver ikke være lovligt fordi nogen har skrevet et eller andet på et stykke papir og lagt det op på nettet. Det behøver ikke engang være lovligt fordi nogen har "vedtaget" det på en generalforsamlig. Om folk har været mødt op til generealforsamling eller ej er uden betydning og hvad ved du også om det? Det er et >super latterligt< argument folk altid får stukket i næsen, når et eller andet forhold vedrørende foreninger bliver debatteret. 

I min forening står der vist stadig i vedtægterne, at alle skal være med til betale for kabeltTV. Men loven er altså lavet om og jeg er forlængst løst fra tvungent kabelTV.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:01
Spørgsmålet er jo så bare om det link jeg har lagt ind også gælder for en forening som fordeler yousee kabel tv og ikke tv fra egen fælles antenne?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Spørgsmålet er jo så bare om det link jeg har lagt ind også gælder for en forening som fordeler yousee kabel tv og ikke tv fra egen fælles antenne?

Det tør jeg ikke svare dig på med sikkerhed. Jeg er ikke jurist. Jeg siger bare, at du ikke nødvendigvis skal tage det for gode varer bare fordi det står på deres hjemmeside. Vores forening har Yousee kabelTV og der kunne jeg efter et par opkald til administrator blive løst fra det, med en måneds varsel, selvom vores vedtægter siger noget andet, fordi loven blev lavet om sidste år. Før loven blev lavet om, kunne jeg ikke melde fra overhovedet.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:14
Nu har jeg skrevet til foreningen og spurgt til argumenter for deres gebyre og udmeldelse tidsfrister.

Så må vi se. Er jeg ikke tilfreds må jeg jo prøve at kontakte et klagenævn.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:15
Hej.

Du skriver ikke om i har et sløjfeanlæg?

For dem der har et sjøjfeanlæg står der i loven, at de kan komme ud af deres TV ordning ved udgangen af 2017.

Og jeg kan huske, at for dem må man ikke opkræve et begyr for udmelselse.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-November-2017 kl. 21:16
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:16
Det har jeg ikke skrevet fordi jeg aner det ikke. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu