recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gebyr for udmeldelse af antenneforening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gebyr for udmeldelse af antenneforening

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:17
Gebyret er for at fjerne forbindelsen til dig. Det er svært at slippe udenom, da det er noget fysisk arbejde der skal udføres.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår polemikken. Du har kendt til retningslinjerne i 5 år. Først nu, hvor du ikke vil være med længere, læser du retningslinjerne og forsøger at slippe udenom.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Gebyret er for at fjerne forbindelsen til dig. Det er svært at slippe udenom, da det er noget fysisk arbejde der skal udføres.
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår polemikken. Du har kendt til retningslinjerne i 5 år. Først nu, hvor du ikke vil være med længere, læser du retningslinjerne og forsøger at slippe udenom.
Klaus

Der er da ingen der kan huske sådanne regler når de melder sig ind. Hvem pokker læser overhovedet sådanne regler for udmelding når man melder sig ind? Husk på det var på en tid hvor der ikke var andre alternativer og streaming var lige begyndt at titte frem i DK. 
Så sorry at udmelding ikke lige var mit hovedfokus da jeg meldte mig ind.

Det handler ikke om at jeg vil "slippe udenom" Det handler om at jeg ikke vil snydes. Det handler om retfærdighed.
Og 500 kr for udmelding er ikke retfærdigt. Og bindingsperioden er bestemt ikke. Der er ingen andre tjenester hvor du har så lang en binding i forbindelse med en opsigelse.

Rettelse: Jo hvis du lige har meldt dig ind kan du være bundet i op til et halvt år. 


Redigeret af kenneth85 - 09-November-2017 kl. 21:27
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:32

Hej.

Der findes to forskellige måder at trække antennekabler på. Et hvor de enkelte boligers antenne dåser er forbundet med et langt kabel f.eks fra lejlighed til lejlighed. Eller fra rækkehus til rækkehus. Det kaldes et sløjfeanlæg.

Og den anden hvor alle kabler løber ud til de enkelte fra et fælles punkt. En såkaldt stjerne kobling.

I den første får alle samme tv pakke. Og i den anden har kunderne mulighed for at vælge forskellige TV pakker?

Hvis i har den første, kommer i ind under loven om ophævelse af tvansbinding, som for de sidste sker ved udgangen af 2017.

Hvis i har den sidste vil jeg tro at det er rigtigt, at i skal betale et gebyr. I vores antenneforening betaler vi 250 kr for montør besøg ved hver ændring a TV signalet, så som tilslutning, ændring af pakke eller afbrydelse.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 09-November-2017 kl. 21:38
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Gebyret er for at fjerne forbindelsen til dig. Det er svært at slippe udenom, da det er noget fysisk arbejde der skal udføres.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår polemikken. Du har kendt til retningslinjerne i 5 år. Først nu, hvor du ikke vil være med længere, læser du retningslinjerne og forsøger at slippe udenom.


Klaus

Der er så meget du ikke forstår. Hvor længe man har kendt eller ikke kendt "retningslinjerne" er på ingen måde relevant for om foreningen har ret til at kræve mere end et halvt års opsigelse plus 500,- i gebyr. Enten har de ret til det eller også har de ikke. Dine moralske kvababbelser er irrelevante.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:38
Sådan er det også i vores. Og vi kan vælge pakke så det er nok stjerne kobling.
Det er heller ikke så meget de 500kr jeg er fortørnet over. Det er mere det at man skal planlægge sin opsigelse flere måneder i forvejen.

Nå men har skrevet til dem så må vi se hvad der sker. Skal nok holde jer opdateret.

Tak for alle jeres svar.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:39
I min boligforening med leveringsaftale med YouSee og administration af  husstandenes tv-pakke-valg og opkrævning ved KAB har man fjernet gebyrer for fravalg af tv-pakke (valg af Ingen tv-pakke), både gebyrer til YouSee og til KAB. 
KAB henviser i den forbindelse til Bekendtgørelse nr. BGK 2016 685, § 2, stk. 2, nr. 2:
https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=180339
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Og 500 kr for udmelding er ikke retfærdigt.


Hvad er så?
Hvem skal betale montøren der skal komme ud for at fjerne forbindelsen til dig?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2017 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

I min boligforening med leveringsaftale med YouSee og administration af  husstandenes tv-pakke-valg og opkrævning ved KAB har man fjernet gebyrer for fravalg af tv-pakke (valg af Ingen tv-pakke), både gebyrer til YouSee og til KAB. 
KAB henviser i den forbindelse til Bekendtgørelse nr. BGK 2016 685, § 2, stk. 2, nr. 2:
https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=180339

Det har jo intet med sagen at gøre? Du blander to forskellige ting sammen. 

Syntes som udgangspunkt det er rimeligt nok. Du er ikke kunde, men medlem i en forening, hvor I har aftalt nogle vilkår omkring udmeldelse af foreningen, da der jo unægteligt er omkostninger ved det.


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 06:26
Foreningen har sandsynligvis fået en bedre pris på baggrund af den lange opsigelse.

Det vil sige at du har sparet penge i den periode du har benyttet antenneforeningen.

På samme måde man binder sig til mobil abbonnement for at få en billig mobil.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Online
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 06:54
Jeg ville nu ikke være så fortørnet over et udmeldelses gebyr på 500 kr. som formentlig går direkte til betaling af eksterne udgifter for antenneforeningen. Der skal formentlig fysisk en montør ud og frakoble dig fra nettet.

Jeg kender ikke jeres forening, men mange foreninger har jo ikke som sådan ansatte men blot bestyrelser der arbejder ulønnet i deres fritid og hvis du ikke betaler de omkostninger der er ved frakobling så skal alle de resterende brugere i foreningen gøre det. Og det er vel ikke rimeligt?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 10:51
http:////www.forbrugerombudsmanden.dk/find-sager/markedsfoeringsloven/sager-efter-markedsfoeringsloven/kontraktvilkaar/bindingsperiode-eller-opsigelsesvarsel-og-formkrav-til-opsigelse/

Forbrugerombudsmanden udtalte: I forbrugeraftalelovens § 25 findes der regler om maksimale bindingsperioder og varsler for opsigelse af aftaler om løbende levering af tjenesteydelser. Det fremgår heraf, at en forbruger som minimum skal kunne opsige en aftale med en måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder fra aftalens indgåelse. Den 13. juni 2014 træder den nye forbrugeraftalelov i kraft. Det er lov nr. 1457 af 17. december 2013. Det fremgår af denne lovs § 28, stk. 5, at der ikke kan aftales et længere opsigelsesvarsel end det nævnte.

Ud fra dette vil jeg mene at det IKKE er rimeligt at du kna melde dig ud 2 gange om året.

Så du skal holde på at du kan melde dig ud med udgangen af næste måned.


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2017 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg ville nu ikke være så fortørnet over et udmeldelses gebyr på 500 kr. som formentlig går direkte til betaling af eksterne udgifter for antenneforeningen. Der skal formentlig fysisk en montør ud og frakoble dig fra nettet.

Jeg kender ikke jeres forening, men mange foreninger har jo ikke som sådan ansatte men blot bestyrelser der arbejder ulønnet i deres fritid og hvis du ikke betaler de omkostninger der er ved frakobling så skal alle de resterende brugere i foreningen gøre det. Og det er vel ikke rimeligt?


Det er også det jeg skriver. Jeg er ikke fortørnet over de 500kr men over tiden.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu