recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt hus alter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt hus alter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt hus alter
    Sendt: 12-November-2017 kl. 11:33
Hej med jer

Så r tiden inde til et nyt husalter, det gamle lg 50pk950 har ud tjent sin værnepligt i stuen.

Jeg er på udkig efter noget 65-75" max budget 20.000kr

Vi Mange film via htpc og der streames en del serie fra de forskellige udbydere og der r højtaler hele vejen rundt, så derfor ville ville jeg jo helst gå efter en 75" skærm da pladsen er der og vi sider ca 6m fra skærmen, men er de noget vær de skærme mam kan få inden for det budget eller skal man gå ned i 65" i steder for.?
Tanken om en projektor spiller også lidt, så kan jeg jo får en større skærm endnu , men så skal der nok rulles ned for gardinerne når man ser tv om dagen for at få et ordenligt billede, selvfølgelig er det primær i weekenden det forgår og kan de overholder lade sig gør inden for budget
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 14:21
Jeg kan kommentere på det med projektoren - for jeg har haft samme overvejelser.

Hos Hifiklubben så jeg at hvis man købte en Optoma projektor, så fik man et 90" lærred med i prisen. Så umiddelbart ville man være kørende for 5.000,-, hvilket jo er noget billigere end et 75" fjernsyn.
Min plan var så at placere projektoren på en hylde på bagvæggen bag sofaen, men så blev billedet alt for stort. Derudover skulle projektoren vendes med hovedet nedad, for at undgå keystone regulering.
En løsning kunne så være at placere projektoren i loftet, men da jeg har loft til kip, ville det både se dumt ud, og kræve et dyrt beslag.
Så kunne jeg købe et større lærred, men det er dyrt hvis det skal være i 104"-108".
Derudover skulle jeg have et ca. 10 m langt HDMI kabel i fornuftig kvalitet fra receiver til projektor, og det ville så også lige kræve en ordentlig HDMI splitter, eller en ny receiver, for at kunne sende til enten TV eller projektor.
Dertil kommer at jeg gerne ville have lærredet til at køre ned over fjernsynet, så skulle der også ekstra beslag til lærredet for at få det langt nok ud fra væggen.
Så prisen er ikke de 5.000, men nok nærmere 10.000+ inkl. beslag, kabler, splitter og det løse.
Dertil kommer de udfordringer med mørklægning du nævner, og støj fra projektoren.

Min konklusion er blevet, at jeg vil vente til jeg kan få et 75" fjernsyn til ca. 10.000,-
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 17:09
Jeg er også mest til tv'et men syntes bare ikke jeg kan finde nogle test af de 75" man kan få for max 20000 kr
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 17:31
Nok fordi de 75" man kan få til 20.000 ikke er voldsomt lækre rent billedmæssigt....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 17:36
Nok også der jeg spørger til om man skal hoppe ned i 65" og i så fald hvad skal man vælge
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 17:52
Hvis du har muligheden for en projektorløsning, så synes jeg absolut ikke, du skal glemme den. 
Det er den bedste beslutning, jeg nogensinde har gjort, når det drejer sig om "hjemmebio", hvilket jeg godt synes, man kan kalde det, når billedet er over 100".

Mørklægningen er nok det største minus, da det godt kan være lidt irriterende at sidde i mørke, hvis man har gæster, og blot ser noget i baggrunden, men hos mig, har jeg løst det, med et 50" hængende på en sidevæg; det er dog MEGET begrænset, hvor meget det bliver brugt!

Hvis du er til 4K og HDR, skal du nok også vente nogle år endnu, før der kommer knald nok på lyset til, det er anvendeligt, men det er nu ikke noget, jeg "savner".

Folk bliver virkelig forbavsede og meget positivt overraskede, når de ser hvilken kvalitet, det er muligt, for rimelige penge, at smide op på væggen...


Redigeret af Supergris - 13-November-2017 kl. 18:10
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 18:32
Du kan sagtens få en fornuftig projektor til 20k,-, men billedet er ikke godt hvis du ikke mørklægger. Det er upraktisk i hverdagen, specielt om sommeren, og et alm LCD TV kan sagtens konkurrere på billedekvalitet i den prisklasse. Fordelen ved projektor er primært et stort billede og mange tommer for pengene.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af den_ den_ skrev:

Jeg er også mest til tv'et men syntes bare ikke jeg kan finde nogle test af de 75" man kan få for max 20000 kr
for en måned siden kunne nan købe Sony xe 9005 i 75" for 20k. Måske igen til Black friday?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2017 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af den_ den_ skrev:

Nok også der jeg spørger til om man skal hoppe ned i 65" og i så fald hvad skal man vælge
OLED LG eller Phillips i 65" til lige omkring 20K. Sony XE9005 direct backlight LED 65" for nu kun 13K!
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 20:40
Tak for de forskellige input og kigge nærmere på de omtalte modeller måde 65 og 75"

Har kigget lidt nærmere på LGs b7 model i 65" og læst testen på flatplanels så den skal der helt sikret også kigges nærmere på inden Black fredag også må vi håber der kommer nogle af dem på tilbud
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu