recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beogram 7000, højtalere og hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beogram 7000, højtalere og hvordan?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beogram 7000, højtalere og hvordan?
    Sendt: 13-November-2017 kl. 13:37
En gammeldags sub er jo passiv. Så der skal køres alm. højt. kabel fra udgangen af anlæget til SUB'en, og kabel videre fra SUB til de 2 højtalere. Jeg har et JAMO SW 300 sat til mit anlæg.

Smid en Raspberry PI i TAPE2 indgangen - der findes div image du bare kan smide på så den virker som Airplay modtager. Det har jeg gjort - det har gjort lidt mere ved lydkvaliteten ved at smidt en Hifiberry DAC+ (RCA verison) på RPi'en.
Alternativ kan en Airport Express vel gøre det samme. Du skal bare bruge et DIN stik - f.eks sådan et : https://www.av-cables.dk/bogo-minijack-kabel/minijack-til-din-kabel-1-m-2.html?gclid=EAIaIQobChMIrMfU5se71wIVVD8bCh3diQYDEAQYAiABEgKGpfD_BwE
Til top
joeperry Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2013
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeperry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 12:45
Hej, min kæreste har arvet et gammelt Beogram 7000 anlæg, (tilhørende LP,CD,Radio,del). Hun er meget insisterende på, at have anlægget i stuen,selvom jeg har forsøgt overtale hende til at springe på Bluetooth/Wifi bølgen.- (eks. BeoPlay M5 eller Sonos). Nu er det sådan, at hun er ret så interesseret i musik og b.la. "Pink Floyd" og hun mener at denne form for musik SKAL høres i stereo og gerne med en subwoofer sat til også.(Hun mener der engang/ tidligere har været sat BOSE højtalere og sub til anlægget, men vi ved ikke hvordan.
Nogen idé om højtalere som skal sættes til, skal være aktive eller passive, og om der kan sættes eks. to Beolab højtalere til og en Sub af et helt andet mærke?
Sidst men ikke mindst,- KAN der på nogen måde kobles noget til, så man kan mødes på midten og også streame musik fra tlf/ipad over anlægget/de højtalere vi nu engang beslutter os for at sætte til anlægget?

Håber på svar da vi er fuldstændig på "herrens mark" her;/

Kh

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu