recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED pærer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LED pærer

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LED pærer
    Sendt: 23-December-2017 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg syntes generelt kvaliteten på 230V LED pærer er enorm svingende.
Tror ikke det betyder det store om der står Osram, Duracell eller Ikea på pærerne.
Det er ikke min oplevelse. Jeg har købt Ikea pærer over flere omgange, og jeg har endnu ikke skiftet een eneste. Næsten alle andre LED-pærer er efterhånden sprunget og skiftet ud med Ikea.

Desuden er Ikeas LED-pærer designmæssigt en del anderledes fra alle andre LED-pærer, jeg har set. Så det ligner ikke noget noname, der har fået en label.
Nu sagde jeg jo heller ikke noget med at Ikea pære var ustabile.
Faktisk har jeg samme erfaring med Ikea pære som du har.
Kun en Ikea pære ud af ca. 20 er stået af hjemme hos os de sidste 3 år.
Mvh Jesper
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg syntes generelt kvaliteten på 230V LED pærer er enorm svingende.
Tror ikke det betyder det store om der står Osram, Duracell eller Ikea på pærerne.
Det er ikke min oplevelse. Jeg har købt Ikea pærer over flere omgange, og jeg har endnu ikke skiftet een eneste. Næsten alle andre LED-pærer er efterhånden sprunget og skiftet ud med Ikea.

Desuden er Ikeas LED-pærer designmæssigt en del anderledes fra alle andre LED-pærer, jeg har set. Så det ligner ikke noget noname, der har fået en label.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 10:57
Jeg synes, at jeg har lagt mærke til at led pære, der bliver ret varme, har tendens til at ryge tidligere, end dem, der stort set kun bliver lunkne. Jeg tror, man presser dem for hårdt. Dem jeg har brugt i 3 år nu, bliver ikke varme. Dem, jeg startede med, blev ganske varme og holdt ikke mere, end en halvandet år eller sådan.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 10:41
Jeg har selv haft nogle GU10 LED pærer fra OSRAM, de kørte omkring 2 år. Tror nu ikke på det med spændingen på de 230V skulle kunne være høj. Selvfølgelig kan elektronikken være af så ringe kvalitet, at hvis forsyningspændingen øges med f.eks. 10V så skal den øget effekt evt. afsættes i varme. 
I så fald en underdimensioneret og dårlig konstruktion.

Syns også jeg har hørt tilsvarende med OSRAMs autopære, men det er en anden snak.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2017 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Pas. Huset er 5 år gammelt, så jeg regner med at den følger normen. Alle øvrige pærer virker fint - det er kun Orsam der sprænger.

Jeg tænkte blot på om spændingen kunne være lidt højere end normen i dit hus. Det er set før. Og det kunne være et fænomen som lige præcis Osram ikke bryder sig om. Det er vildt overraskende at de er røget så hurtigt. Faktisk så overraskende så jeg vil tro at Osram kunne være meget interesseret i at høre om det for at finde årsagen og evt ændre produktionen.
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2017 kl. 08:30
Hejsa 
Jeg har personligt renoveret hus færdigt for 1 års tid siden, og mit 
valg af pærer til spots GU10, faldt på Sunflux  
Jeg er meget tilfreds både med farvegengivelse og hvordan de flimmer frit kan dæmpes 
dog er de lidt længere end andre så de passer ikke lige i alle lamper. 
Jeg har dog en del phillips hue i andre lamper og de er ca i samme længe, så købte lamper efter dette 
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 17:09
Det var også min første tanke, eftersom jeg har haft én Osram som døde, over de sidste fem år. Og jeg har udelukkende Osram og IKEA LED'er.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 15:53
Pas. Huset er 5 år gammelt, så jeg regner med at den følger normen. Alle øvrige pærer virker fint - det er kun Orsam der sprænger.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det er 230 V pærer jeg havde fra OSRAM. Så problemet er både, at farve/lysægthed er forkert, og at lortet ikke holder.

Okay. Jeg har kun hørt om disse problemer i forbindelse med 12volt LEDére. 
Men det er vildt overraskende at du har så store problemer. For god ordens skyld - Hvad er spændingen i din installation?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 13:40
Jeg syntes generelt kvaliteten på 230V LED pærer er enorm svingende.
Tror ikke det betyder det store om der står Osram, Duracell eller Ikea på pærerne.
Jeg gætter på at de alle køber pærerne fra flere producenter i Kina, og så for de sat deres eget mærke på.
Det er meget almindelig praksis inde for consumer elektronik.

Et godt eksempel er at jeg købte nogle 3-steps dæmpbare 500 lumens Cosna pærer.
Den første brændte af efter 3 uger, hvor jeg så købte en ny som erstatning.
Efter et par uger, brændte nr. 2 af.
Så fandt jeg et andet mærke 3-steps dæmpbar pære, i samme størrelse, og købe to af dem.
Efter et halvt år, var alle pære brænd af.
Af ren nysgerrighed (arbejder med elektronik til dagligt), så skilte jeg dem af, og kunne konstatere at de var helt ens inde i.
Har så haft købte lidt forskellig pærer uden lysdæmper. Flere er brændt af.
Tror jeg har brugt omkring 10 LED-pærer i de to lamper over de sidste to år.
Tror at problemet er at vi godt vil have min 500 lumens lys, samtidig med at pæren ikke må være særlig lang, hvilket betyder den kan have svært ved at komme af med varmen.
Mvh Jesper
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 13:07
Det er 230 V pærer jeg havde fra OSRAM. Så problemet er både, at farve/lysægthed er forkert, og at lortet ikke holder.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2017 kl. 16:17
Torben, prøv i stedet Duracell diode pære. De er ret holdbare.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu