recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED pærer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LED pærer

 Besvar Besvar Side  <1 45678 13>
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Måske fordi der er lidt utydeligt hvad du gerne vil vide?

Det har du nok ret i. Jeg troede det ville blive mere entydigt, at det der mærke er det bedste. Det kan man måske ikke sige, da det er forskelligt afhængigt af hvor lyset skal bruges.
Jeg ville egentlig bare vide, hvilket mærke folk synes er bedst, og også om Philips er godt, eller om de bare har været bedst til at markedsføre sig.
Desuden, er filament gode eller skal man hellere vælge den mere klodsede slags.


Redigeret af Ham_Der - 15-November-2017 kl. 17:10
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 17:27
Du kan sammenligne Filament pærerne med de gamle klare glødepærer. Med få watt dekorative i en åben lampe. Med 6 watt og derover blænder de. Jeg checkede lige Philips LED Classic pærerne i Rema 1000. De ser fuldstændig ud som en klassisk mat glødepærer i samme størrelse og koster 59,95 for 2 stk. Filamentpæren er i samne størrelse og koster 59,95 pr stk
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 17:47
Det bedste mærke, jeg har erfaringer med og deres holdbarhed, er dem fra Duracell. Det holder godt, hvorimod Philips har det med at gå langt før tid.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Det bedste mærke, jeg har erfaringer med og deres holdbarhed, er dem fra Duracell. Det holder godt, hvorimod Philips har det med at gå langt før tid.


Det er også min erfaring med Philips, så dem køber jeg ikke længere.

M.v.h.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 18:39
Med hensyn til holdbarhed er min erfaring at Harald Nyborgs LED gode.

Kan godt se at RA værdien ligger i den lave ende.

Synes de giver et godt lys alligevel.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

På PC: Jeg markerede den røde tekst og klikkede blå globus for at gøre link klikbar, ser ud til at virke. Smile

Det er sådan jeg gjorde, og altid har gjort.. Weird!
De virker i øvrigt stadigvæk ikke, når jeg klikker på dem. Endnu mere weird!
Hvis du flytter curser op så link markeres i de sider dine links frembringer, kan du i det første se at der er et "usynligt" mellemrums tegn. Slet mellemrum og tryk ENTER, så kommer den rigtige side.
Tilsvarende for andet link, her er mellemrumstegn bare med et "%20" ("printbart" ASCII mellemrumstegn)
Kan det være din PC eller browser der laver unoder med at tilføje?
Jeg kører Win10 med Google Chrome browser.
Mvh. JørgenT
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

På PC: Jeg markerede den røde tekst og klikkede blå globus for at gøre link klikbar, ser ud til at virke. Smile

Det er sådan jeg gjorde, og altid har gjort.. Weird!
De virker i øvrigt stadigvæk ikke, når jeg klikker på dem. Endnu mere weird!
Hvis du flytter curser op så link markeres i de sider dine links frembringer, kan du i det første se at der er et "usynligt" mellemrums tegn. Slet mellemrum og tryk ENTER, så kommer den rigtige side.
Tilsvarende for andet link, her er mellemrumstegn bare med et "%20" ("printbart" ASCII mellemrumstegn)
Kan det være din PC eller browser der laver unoder med at tilføje?
Jeg kører Win10 med Google Chrome browser.

mellemrummet er der ikke, når jeg redigere indlægget. Men så snart jeg gemmer det og klikker på linket, så melder siden fejl, fordi der er et mellemrum.. 
Som sagt gjorde jeg som jeg altid har gjort i efterhånden en hel del år, så jeg er total blank på hvad der sker. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

[QUOTE=Mefisto]Jeg troede det ville blive mere entydigt, at det der mærke er det bedste. Det kan man måske ikke sige, da det er forskelligt afhængigt af hvor lyset skal bruges.

Bingo!


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan sammenligne Filament pærerne med de gamle klare glødepærer. Med få watt dekorative i en åben lampe. Med 6 watt og derover blænder de. Jeg checkede lige Philips LED Classic pærerne i Rema 1000. De ser fuldstændig ud som en klassisk mat glødepærer i samme størrelse og koster 59,95 for 2 stk. Filamentpæren er i samne størrelse og koster 59,95 pr stk

Det er ganske enkelt forkert. Jeg har købt nævnte pærer netop fra Rema1000 og de lyser IKKE med samme farve som en glødepære. Der er synligt mere gule i lyset - jeg har haft dem monteret side-by-side med en E27 Halogen-pære og du skal have en synsfejl for ikke at kunne se forskellen.

De kan ikke anbefales hvis man vil have høj farveægthed og jeg skifter dem øjeblikkeligt når jeg finder en pære, som kan opfylde mine krav til størrelse, spredning og farveægthed.

Redigeret af Torben Rasmussen - 16-November-2017 kl. 09:04
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan sammenligne Filament pærerne med de gamle klare glødepærer. Med få watt dekorative i en åben lampe. Med 6 watt og derover blænder de. Jeg checkede lige Philips LED Classic pærerne i Rema 1000. De ser fuldstændig ud som en klassisk mat glødepærer i samme størrelse og koster 59,95 for 2 stk. Filamentpæren er i samne størrelse og koster 59,95 pr stk

Det er ganske enkelt forkert. Jeg har købt nævnte pærer netop fra Rema1000 og de lyser IKKE med samme farve som en glødepære. Der er synligt mere gule i lyset - jeg har haft dem monteret side-by-side med en E27 Halogen-pære og du skal have en synsfejl for ikke at kunne se forskellen.

De kan ikke anbefales hvis man vil have høj farveægthed og jeg skifter dem øjeblikkeligt når jeg finder en pære, som kan opfylde mine krav til størrelse, spredning og farveægthed.

Hvor skriver jeg i dette indlæg at de LYSER I SAMME FARVE?

Jeg har tidligere skrevet at de kommer tæt på det bløde lys i de gamle glødepærer, og er en klar forbedring ift Sparepærerne.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Coolsmarti Coolsmarti skrev:

De billige Kina eBay pærer er intet værd. De dør hurtigt og kelvin værdierne er helt i skoven. Jeg har været igennem MANGE MR16 pærer i vores gamle hus med 12v spots, og ingen kunne holde.

Det er træls at høre. De er ikke kommet endnu. Men hvis du har ret, er det dog kun cirka 50 kr ud af vinduet for 4 stk.

Dem vi har nu er fra Jem & Fix, har ikke nok spredning og er kun på 2700 kelvin, hvilket ikke er holdbart. Lumen er dog på de 200, hvilket er det vigtigste.

In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan sammenligne Filament pærerne med de gamle klare glødepærer. Med få watt dekorative i en åben lampe. Med 6 watt og derover blænder de. Jeg checkede lige Philips LED Classic pærerne i Rema 1000. De ser fuldstændig ud som en klassisk mat glødepærer i samme størrelse og koster 59,95 for 2 stk. Filamentpæren er i samne størrelse og koster 59,95 pr stk

Det er ganske enkelt forkert. Jeg har købt nævnte pærer netop fra Rema1000 og de lyser IKKE med samme farve som en glødepære. Der er synligt mere gule i lyset - jeg har haft dem monteret side-by-side med en E27 Halogen-pære og du skal have en synsfejl for ikke at kunne se forskellen.

De kan ikke anbefales hvis man vil have høj farveægthed og jeg skifter dem øjeblikkeligt når jeg finder en pære, som kan opfylde mine krav til størrelse, spredning og farveægthed.

Hvor skriver jeg i dette indlæg at de LYSER I SAMME FARVE?

Kampus, det er nok fordi du skrev: "Du kan sammenligne Filament pærerne med de gamle klare glødepærer."

Hvis ikke det er farven du mener, så forstår jeg, sandsynligvis ligesom Torben, heller ikke hvad det er du sammenligner, når du skriver som jeg har citeret. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu