recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp igen - optagelser stopper midt i programmern
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp igen - optagelser stopper midt i programmern

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 17:35
VPS/PDC koder er indlejret i tekst-tv signalet, så potentielt er der intet i vejen for, at det også "kan virke" med digitale signaler. Min gamle Sony HDD recorder havde i al fald stadig mulighed for det, men det har aldrig været en god ide at have det slået til.

Ikke desto mindre kunne det have forklaret problemerne, da VPS/PDC tilsidesætter uret ved optagelser, som i stedet udløses af den passende kode i tekst-tv *hvis* tv-kanalen ellers udsender disse koder.

Anyway, jeg har ingen anden ide udover den du ikke vil høre...
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 17:44
Ja ja de kære Samsung optagere. Der har været en del børnesygdomme på dem i form af softwarefejl og defekte mainboard. Jeg har selv en D model som dog har virket en del år nu. Bruger den ikke så meget da jeg også har en Pana.
Har du checket at der er nyeste firmvare på. Nu ved jeg ikke hvordan du programmerer den, men det kan være en EPG fejl fra udbyder. Endelig skal du være sikke på at der plads på HDD.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

.... det sker bare 1 ud af 20 at den stopper midt i et tv2 program og tit 18,21 når den er sat 18-20 og nogen gange 20,45 når den er sat til 21,05 
Tidspunkt kl 18:21 lyder for mig som når der skiftes fra landsdækkende nyheder til regional nyheder. 
Ved ikke om det kunne være det program skift maskinen ikke kan håndtere uden problem?  Confused
Hvad med de andre uønskede stop, kan det passe ind i et mønster ved programskift?

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 20:19

De maskiner har det med at have deres egen vilje, og en generel ustabilitet. En af dem jeg havde lavede f.eks mange låste optagelser, de var der, men kunne ikke afspilles.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Ja ja de kære Samsung optagere. Der har været en del børnesygdomme på dem i form af softwarefejl og defekte mainboard. Jeg har selv en D model som dog har virket en del år nu. Bruger den ikke så meget da jeg også har en Pana.
Har du checket at der er nyeste firmvare på. Nu ved jeg ikke hvordan du programmerer den, men det kan være en EPG fejl fra udbyder. Endelig skal du være sikke på at der plads på HDD.
 
Jeg har auto update af SW og det er den nyeste !
Jeg programmere med epg og manuel, som uanset giver det samme i listen over planlagfte optagelser epg er bare i stedet for at skrive tider selv men giver det samme + den kan jo optage alt andet 95% og det er ikke altid den stopper de tider - ja mystisk og der er rigelig plads - ellers ville den heller ikke samme dag optage 4 ting mere fra andre kanaler uden bøvl (ja det er sket et par gange på dr også) kan det være signal jeg har nyeste yousee kabler og alt andet i hjemmet virker


Redigeret af dosdesign - 15-November-2017 kl. 23:28
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2017 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

.... det sker bare 1 ud af 20 at den stopper midt i et tv2 program og tit 18,21 når den er sat 18-20 og nogen gange 20,45 når den er sat til 21,05 
Tidspunkt kl 18:21 lyder for mig som når der skiftes fra landsdækkende nyheder til regional nyheder. 
Ved ikke om det kunne være det program skift maskinen ikke kan håndtere uden problem?  Confused
Hvad med de andre uønskede stop, kan det passe ind i et mønster ved programskift?
 
Hej ja både og det er nemlig tit når der komemr regionale nyheder men ca 2 min efter de er startet dog og kun eks man+ons den ene uge og man+tor+fre anden uge !
 
MEn det er også ved natholdet om aftenen midt i og andre programmer midt i !
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

ca kun 95% af alle optagelser går galt ud af 35 på en uge
 
Du kan da ikke påstå at den kan det den skal, når 95% af optagelserne går galt!!
Hvis den har nyeste firmware og stadig ikke virker, så mener jeg også den trænger til udskiftning.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 09:06
Ja ok det er 95% der virker måske 98% min fejl - men jeg har autoupdate sat til SW som derfor er nyeste version firmware ved jeg ikke lige hvor man kan se om det er nyeste er det ikke det samme
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

men jeg har autoupdate sat til SW
 
Og den er sat til internettet, ellers hjælper det jo ikke?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 12:39


Redigeret af fltk - 16-November-2017 kl. 12:39
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

Ja ok det er 95% der virker måske 98% min fejl - men jeg har autoupdate sat til SW som derfor er nyeste version firmware ved jeg ikke lige hvor man kan se om det er nyeste er det ikke det samme
Du kan manuelt downloade Opgraderingsfil (USB) Version 1013.0, All OS
og vejledning her:

Opdatering skal lægges på tom USB memory stick for at opdatere.

Mon ikke du et eller andet sted i maskinens menu kan finde oplysning om hvilken version der er derpå nu?

EDIT: Side 52 i manual
er der vejledning til opdatering via internetforbindelse


Redigeret af JørgenT - 16-November-2017 kl. 15:03
Mvh. JørgenT
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 18:03
ok tak men er SW update ikke nok - eller skal man også det der firmware, ja jeg er på nettet via mit modem trådløs !
Jeg prøver næste uge + forlænget weekend nu - hvis i tror det hjælper, bare mystisk når kun af og til, altså den kan noget som den så ikek kan en anden dag hmm
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu