recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet - Kabel eller fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet - Kabel eller fiber

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 07:15
Jeg gik selv fra fiber til Hiper (ADSL)

Det har vi ikke fortrudt, ping tider er cirka samme 15 ms...

Havde en 15/15 før der var lige i underkanten til Netflix 4K - nu har vi 80/20 til samme pris

Spiller ikke online - udover lidt Roblox/Minecraft og der er intet at mærke...
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 08:44
Jeg personligt ville aldrig skifte tilbage til Kabel efter jeg kom på fiber, responstiden, samt stabiliteten for mig har været væsentligt bedre.

Fibermæssigt har jeg haft den samme udbyder i trefor i alle år... dog skiftet fra

Waoo / Stofa / TDC som reelt distributør, det er lidt forvirrende at være fiberkunde, så tit som Trefor skifter partner.

eneste der er træls, efter det er blevet TDC så alt respons i forhold til problemer er en faktor 10.

en kloak mand klippede vores kabel over, selvom det var markeret og han viste PRÆCIST hvor det var, da det var WAOO den ene gang vi havde problemer, der var vi oppe 1 dag efter, ved TDC så tog det 2 uger, og først da jeg nævnte at jeg var FIRMA kunde, og hvilket firma jeg var i, så skete der noget.

dog samme dag.

Dog super tilfreds.
Til top
Storgaard88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2015
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storgaard88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 09:38
Når I taler ping tider, hvad pinger i så?

Min ping tid til min router er under 1ms

Pinger jeg 8.8.8.8 er den måske 25ms

Sender jeg et ping til Indien er den nok 160ms

/Peter
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 09:41
Jeg tester ping på kablet atv4k med Speedtest.net
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

I et coax kabel skulle hastigheden være på ca 200.000km/s


Er det ikke afhængigt af, hvilket isolermatetiale (dielektrikum) der er brugt i kablet?


Klaus
jo samt om det er i vacum. De 300.000 opnås vist kun i vakum.

Hvad med afstanden/længden og temperaturen?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

I et coax kabel skulle hastigheden være på ca 200.000km/s


Er det ikke afhængigt af, hvilket isolermatetiale (dielektrikum) der er brugt i kablet?


Klaus
jo samt om det er i vacum. De 300.000 opnås vist kun i vakum.


Hvad med afstanden/længden og temperaturen?
Ja og støj
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Storgaard88 Storgaard88 skrev:

Når I taler ping tider, hvad pinger i så?

Min ping tid til min router er under 1ms

Pinger jeg 8.8.8.8 er den måske 25ms

Sender jeg et ping til Indien er den nok 160ms

/Peter

Hvis man skal pinge sin forbindelse, så giver det ingen mening at pinge udover sin udbyder Wink
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 13:19
Har Hiper 1000/1000 mbit og min ping er 1ms og måler den til D/U: 850/970 mbit. Jeg oplever ingen forskel ved streaming og browsing i forhold til den Yousee 100/20 mbit jeg havde før. Ved ikke med ping da jeg ikke spiller.
Til top
Storgaard88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2015
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storgaard88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 13:45
Ikke forstået,

For mig giver det ikke meing at bruge speedtest, da du kan ende på en forskellig server hver gang.

Desuden bruges der dynamiske routings protokoller på nettet som BGP.
Så din route til en IP kan ændre sig fra dag til dag, og derved også dine ping tider.

Hvis du vil teste din udbyder vil jeg lave en traceroute og så pinge hop nummer 2 da den for det meste vil være det samme.


/Peter
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

I et coax kabel skulle hastigheden være på ca 200.000km/s


Er det ikke afhængigt af, hvilket isolermatetiale (dielektrikum) der er brugt i kablet?


Klaus
jo samt om det er i vacum. De 300.000 opnås vist kun i vakum.


Hvad med afstanden/længden og temperaturen?
Ja og støj


Og alt muligt andet.
Det gælder både lys og elektriske bølger.

Så hastigheden på lys og strøm er evindeligt ligegyldige.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Storgaard88 Storgaard88 skrev:


Hvis du vil teste din udbyder vil jeg lave en traceroute og så pinge hop nummer 2 da den for det meste vil være det samme.


/Peter

Hop 2 vil vel altid være udbyderen, (Dslam eller lign udstyr). 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Og alt muligt andet.
Det gælder både lys og elektriske bølger.

Så hastigheden på lys og strøm er evindeligt ligegyldige.....


Klaus

Mja.. til dels. Det er efter min mening langt mere omstændigt at få høje hastigheder på kabel, end det er på fiber. Udover det er hastigheden på kabel proportionel med netop flere faktorer, hvor fx modstand, vind/vejr, støj (tildels) vil nedsætte effektiviteten, hvorimod på fiber er det nærmest en enten/eller. (enten virker det, eller så gør det ikke). Det er dog ikke lige så slemt på coax som det fx er på telekabler, (typisk xDSL). 

En kort søgning på spørgsmålet om max længde på fiber, der ramler man ind i tal som 100km for 40Gb/s. Det gad jeg godt se et coax kabel præstere. Eller rettere, jeg vil gerne se det coax kabel der kan gøre det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu