recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet - Kabel eller fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet - Kabel eller fiber

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Storgaard88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2015
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storgaard88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Storgaard88 Storgaard88 skrev:


Hvis du vil teste din udbyder vil jeg lave en traceroute og så pinge hop nummer 2 da den for det meste vil være det samme.


/Peter


Hop 2 vil vel altid være udbyderen, (Dslam eller lign udstyr). 



Ja det var tanken, alt efter det kører BGP og kan ændre sig.

/Peter
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Storgaard88 Storgaard88 skrev:

Når I taler ping tider, hvad pinger i så?

Min ping tid til min router er under 1ms

Pinger jeg 8.8.8.8 er den måske 25ms

Sender jeg et ping til Indien er den nok 160ms

/Peter


Hvis man skal pinge sin forbindelse, så giver det ingen mening at pinge udover sin udbyder Wink


Jo det gør det faktisk, da mange gateways nedprioritere ping, hvilket giver god mening, det gør 8.8.8.8 ikke. Jeg har lavere ping til 8888 end min ISPs Gateway.

Derudover har Google finger med i nærmest alt på nettet så hurtig forbindelse til dem er en god ting.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2017 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Mja.. til dels. Det er efter min mening langt mere omstændigt at få høje hastigheder på kabel, end det er på fiber.


Enig, men seth ar intet med hastigheden af signaler i et kabel at gøre.

Stod jeg og skulle vælge blev det klart fiber, ingen tvivl om det.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jdg1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2006
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jdg1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 08:28
Jeg er lige skiftet fra Yousee coax 100/20 (målte 120/25) til Gigabit fiber.
 
Hold da op der er hul igennem! Tongue
 


Redigeret af jdg1 - 17-November-2017 kl. 08:36
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 08:49
Men kan du mærke forskel i praksis?

Jeg kan ik rigtig på skiftet fra 15/15 fiber til 80/20 ADSL

Men spiller heller ikke - tilfengæld streamer vi ALT tv
Til top
jdg1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2006
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jdg1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Men kan du mærke forskel i praksis?

Jeg kan ik rigtig på skiftet fra 15/15 fiber til 80/20 ADSL

Men spiller heller ikke - tilfengæld streamer vi ALT tv
 
Nej, ikke stor forskel, men der er bestemt forskel.
 
Men nu var min Yousee forbindelse også klippestabil og kørte hurtigere end lovet (120/25) - men den var dyr! Med Gigabit er det stort set samme pris, men forbindelsen er lige så stabil og mange, mange gange hurtigere.
 
 
Til top
flappy81 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2014
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flappy81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 17:16
Det som jeg synes ingen har fokuseret på endnu, er hvad den forbindelse skal bruges til? Er der kun en bruger på ad gangen? Er det en familie med mange medlemmer? Har du en server, eller anden upload-afhængig hardware stående? Alle disse ting spiller ind, når der skal vælges en forbindelse. Når det så er sagt, hvis kan du få 1 gbps symmetrisk fiber, til samme pris som 100 mbps asymmetrisk kabel, er det ingen konkurrence LOL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 18:42
Der jeg boede for nogle år tilbage, var der coax fra Stofa. The havde først en 100/10, og sidenhen en 150/15 forbindelse. Det kørte ganske stabilt, under 5% "tab" og med en ping omkring de 15ms. Så for mit vedkommende var det stort set kun hurtigere upload jeg fik ud af fiber (og lidt lavere ping).

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu