recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsvunden kommentartråd om Hollywood og pirater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forsvunden kommentartråd om Hollywood og pirater

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Alle der bruger Kodi ved jo at det er så godt som ubrugeligt uden pirat-indhold. 
Hvorfor er det at vi skal lyve om hvad vi bruger?  
Det er ikke en domstol det her. 
Det kan bruges uden pirat-indhold, men tvilver MEGET på at det er helt op til 25% som gør det. Efter min erfaring er det tættere på 1% måske endag 0,1% der gør det.


hvad fan' er det for noget pis at skrive Confused

jeg bruger bruger OpenElec KODI på min NUC fordi det er så nemt, og jeg bruger det ikke til noget ulovligt.



Jeg tænker at tyv tror hver mand stjæler?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 14:50
Jeg er nu ligeglad om folk til indrømme det eller ej.  
Så leger vi da bare at det ikke er det langt overvejende af brugere bruger Kodi til.  

Fin med mig, leg videre, undskyld jeg forstyrrede jeres leg.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Jeg er nu ligeglad om folk til indrømme det eller ej.  
Så leger vi da bare at det ikke er det langt overvejende af brugere bruger Kodi til.  

Fin med mig, leg videre, undskyld jeg forstyrrede jeres leg.
Mon ikke det er dig der "leger", dit barnlige indlæg taget in mente ;-)


Redigeret af pilehave - 21-November-2017 kl. 15:05
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 15:12
Nope.  
  
Her er data der beviser det;

8 procent af husholdninger i Nordamerika har et device med Kodi, ud af dem bruger ~69% ulovlige apps.  


Det er så dem der bruger apps, derudover kommer alle dem der bruger det til deres samling af pirat film og serier.  
  
Jeg står ved mit udsagn.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 15:30
Her er en anden statistik, 100% af alle pirater bruger er styresystem, så alle med et styresystem er pirater hvis man skal følge din logik..

Male, kom nu bare forbi, tjek min nas, tjek min Shield med Kodi.



Redigeret af Blank - 21-November-2017 kl. 15:30
BaaaaaH
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 15:33
Så det du siger er at fordi jeg siger (Bakket op af data) at lang overvejende del af Kodi-brugere er pirater er det forkert, fordi du ikke er.  
  
Du vil så modbevise mit data ved at henvise til en bruger som ikke er (dig), det vil du gøre efter du lige selv har gjort grin med at man ikke kan basere sin mening på få brugere (Noget jeg ikke gør men på mio. vis af brugere).  
 
Men ok send din adresse så kommer jeg forbi.


Redigeret af Male80 - 21-November-2017 kl. 15:41
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 15:43
Jeg bruger ikke KODI til piratmedia. KODI fungerer for mig som en fantastisk effektiv mediaplatform til håndtering af indhold fra f.eks. min HTPC, NAS og VU+. Dette betyder, at ungerne med en billig RPi kan tilgå alt fra NAS, Blu-ray og Yousee-pakke. Samtidigt er der en mangfoldighed af udviklere, der medvirker til KODI understøtter mange forskellige platforme og mediaformater. Vedr. add-ons, så var KODI et af de første steder (hvis ikke det første), hvor der var en add-on til f.eks. DR. 

For mig handler det derfor ikke om der er 1 eller 90% der anvender KODI som pirat. Det handler principielt om systemer og software skal være åbne eller lukkede/proprietære. 

Med proprietær software, så er det lettere at styre, hvad systemet anvendes til, og nogle virksomheder vil med den begrundelse argumentere for lukkede systemer. Men med lukkede systemer havde verden set helt anderledes ud. PC'en vil aldrig have fået den udbredelse, hvis IBM havde valgt et proprietært OS, og internettets succes bygger netop på åbenhed.

Åbenhed kan misbruges, men det betyder ikke, at vi skal vælge eller støtte den proprietære vej, for den modvirker innovation og fornyelse, og skaber kun grundlag for at nogle virksomheder kan tjene kassen. Det er baggrunden for, at jeg ikke ønsker, at KODI sættes i bås med piraterne, hvilket nemlig kan lede til anbefalingen af mere proprietære løsninger - der formentlig også kræver betaling.

... og for at runde af så støtter jeg ikke piraterne - hverken de der up- eller downloder, udvikler pirat-apps, formidler eller sælger bokse. Jeg kan være irriteret over at markedet på tv og film er råddent, men det retfærdiggør ikke piraterne.  
miri
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 16:02
Hvad så med brugere af Plex og Infuse?
Bevares, dem der ØNSKER pirateri bruger da nok kodi netop pga add-on’s


Meeeeeen jeg tror nu bestemt også der er rigtig mange der bruger kodi for det det reelt gør virkelig godt.
Og det er at samle ting et sted med en adgang for flere. Personligt har jeg tidligere lagt mine dvd tv serier på harddisk og gik også igang med mine film da jeg havde en pc. Alle disse ligger stadig på harddisk og det er fandme lækkert.
Idag hader jeg at have en PS3 i brug til alle de børne dvd ungerne nu gerne vil se. Men arbejdet med at rippe dem gider jeg ikke mere, så der streames rigtig meget Netflix osv.
MEN der ligger stadig nogle gode rips på harddisk jeg virkelig elsker at kunne tilgå så nemt som kodi gør det. Bruger dog selv Infuse, men i den henseende er det det samme.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Nope.  
  
Her er data der beviser det;

8 procent af husholdninger i Nordamerika har et device med Kodi, ud af dem bruger ~69% ulovlige apps.  


Det er så dem der bruger apps, derudover kommer alle dem der bruger det til deres samling af pirat film og serier.  
  
Jeg står ved mit udsagn.
Nej, det er ikke et bevis! Det er et estimat udarbejdet af Sandvine .... Det kan være estimatet er korrekt, men bemærk, at Sandvine skriver, at 68,6 % af boksene har installeret uofficielle add-ons, der var beregnet på at tilgå piratindhold - ikke at de faktisk blev brugt til det!

Og Sandvines pointe er interessant (men desværre ikke så ofte refereret):

Kodi is not the Root of the Problem
Sandvine is publishing this report due to increasing interest from numerous CSPs, content owners, and regulators, all of whom are aware of the challenges posed by the distribution of set-top boxes such as Kodi that permit the streaming of both licensed and unlicensed content, but none of whom have access to data that quantifies the problem.

In some of the discussion Sandvine has had with the parties listed above, Kodi is often referred to by name as the root of the streaming of unlicensed content problem, but that is wrong.

Kodi simply serves as a front end; If Kodi disappeared tomorrow, then all of the content made available through the unofficial Add-ons would quickly be made be accessible via a web browser, or by another media player, and the parties that are benefitting today (except possibly the “fully loaded” Kodi box sellers), would continue to profit.

Courts in Canada and the European Union, have attempted to crack down on the sales of “fully-loaded” Kodi boxes, but so has the XBMC Foundation who develops the Kodi software. Last year3, the XBMC Foundation acquired the trademark for Kodi and have since started issuing takedown notices against sellers who use the Kodi name to sell set-top boxes and services that facilitate the propagation of unlicensed content for streaming video.

Despite the efforts, to date, of a wide range of stakeholders – including courts, law enforcement, CSPs, the XBMC Foundation, and rights owners like the English Premier League4 – the data shows that unlicensed streaming is still prevalent in North American networks. This prevalence is why it’s important for communications service providers to have network business intelligence tools in place to measure and track not only the applications accessing and streaming unlicensed content but, more importantly, the source of the unlicensed content that is available for streaming.

By understanding the source, CSPs and content owners (who are often one and the same) can assist courts and law enforcement agencies to get to the true root of the problem – the streaming service providers and file hosts who profit by enabling access to unlicensed content.





Redigeret af miri - 21-November-2017 kl. 16:22
miri
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Nope.  
  
Her er data der beviser det;

8 procent af husholdninger i Nordamerika har et device med Kodi, ud af dem bruger ~69% ulovlige apps.  


Det er så dem der bruger apps, derudover kommer alle dem der bruger det til deres samling af pirat film og serier.  
  
Jeg står ved mit udsagn.
Argumentationen holder bare ikke.

Case A:
1: Kodi er fleksibelt og nemt at installere add ons i, hvilket gør at programmet er ret udbredt.
2: Fordi det er nemt at installere add ons i Kodi er det nærliggende for dem der ønsker pirat content at bruge Kodi. 
3: Fordi 1 og 2 konkluderer du at Kodi primært handler om pirateri.

Case B:
1: Windows er fleksibelt og nemt at installere programmer i, hvilket gør windows ret udbredt.
2: Fordi det er nemt at installere programmer i windows, er det nærliggende for dem der fx. ønsker at hente ulovlige film via torrents at bruge windows.
3: Fordi 1 og 2 må vi konkludere at windows primært handler om pirateri.

Ovenstående konklussioner holder ikke vand fordi begge konklussioner ignorerer at både kodi og windows kan bruges til en masse ikke-piratrelaterede ting. At et flertal af pirater bruger kodi eller windows handler kun om at kodi og windows er meget udbredte og nemme at bruge, ikke kun til pirateri men også til legitime formål.

Jeg har brugt kodi og openelec siden dengang det hed xbmc fordi det er et superlækkert stykke software til at styre en mediesamling og jeg via en add on kan styre en tv server også. Pirat add ons har jeg ikke gjort det i, jeg har ikke følt behovet.
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Her er en anden statistik, 100% af alle pirater bruger er styresystem, så alle med et styresystem er pirater hvis man skal følge din logik..

Male, kom nu bare forbi, tjek min nas, tjek min Shield med Kodi.


Så du min besked.
Hvad er din adresse? 
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 22:44
Pas på Dræber-KODI-bokse! Og så kommer artiklen endda fra Kodis eget site!
Hvornår er den på forsiden? 😉

Bemærk, hvor klart Kodi igen tager afstand fra pirat-boksene - Tænk, hvis Amazon og Ebay gjorde det samme ved at nægte at sælge pirat-boksene. Eller tænk, hvis recordere.dk udstillede Amazon og Ebay som de sande formidlere af pirat-boksene....

miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu