recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KD-65ZD9 Solgt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KD-65ZD9 Solgt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 12:17
Det er helt fair, at have spørgsmål omkring lcd/oled forskelle, men bare ikke i en salgstråd.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:


Ja man skal da passe på hvad man skriver. Selv om det nu var meget relevant for mig, så har jeg fundet ud af folk bare leder efter det negative i det man skriver.

Jeg tror ikke jeg fandt noget negativt i dit indlæg. Gjorde blot opmærksom på at du burde oprette din egen tråd. Så vidt jeg kan se har du ikke fået et svar på dit spørgsmål. Så mit råd til dig er stadig at holde dig væk fra salgstråde hvis du ikke er interesseret i køb.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:


Ja man skal da passe på hvad man skriver. Selv om det nu var meget relevant for mig, så har jeg fundet ud af folk bare leder efter det negative i det man skriver.


Var du reelt interesseret i jetex tv, var det derfor du spurgtr?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 14:52
Jeg overvejer at skift mit samsung ju7005 i 75", grundet jeg sidder meget tæt. Jeg synes størrelse er rigtig god, men hjørnerne kan virke udvisket grundet betragtnings vinklen. Derfor overvejer jeg OLED som skulle være noget bedre til det, men 75" er bare for dyr. Jeg før haft Sony og været rigtig glad for Sony og deres billede processor skulle være bedre en fx LG's. Så ja jeg var oprigtig interesseret i om dette TV ville være bedre end et prismæssig tilsvarende Oled.

Redigeret af 0leDK - 22-November-2017 kl. 14:59
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:


Jeg overvejer at skift mit samsung ju7005 i 75", grundet jeg sidder meget tæt. Jeg synes størrelse er rigtig god, men hjørnerne kan virke udvisket grundet betragtnings vinklen. Derfor overvejer jeg OLED som skulle være noget bedre til det, men 75" er bare for dyr. Jeg før haft Sony og været rigtig glad for Sony og deres billede processor skulle være bedre en fx LG's. Så ja jeg var oprigtig interesseret i om dette TV ville være bedre end et prismæssig tilsvarende Oled.

Da tv er solgt, og dette ikke længere er en salgstråd, vil jeg svare her .
Et ZD9 eller andet fabrikat med FALD ( ægte bagbelyst lcd panel ), er bedre end et ditto kantbelyst (større homogenitet), og i særdeleshed når vi snakker HDR. Billedmæssigt er ZD9 måske markedets bedste lcd tv, i en nok meget tæt kamp med Panasonics DX900. Men bedste lcd billede er ikke lig et Oled billede, og bliver det aldrig. Et Oled er bedre på stort set alle punkter, altså lige på nær lysstyrke, hvor et Oled ligger på 6-800 nits og et ZD9 kommer meget tæt på 2000 nits.
Betragtningsvinkel er under ingen omstændigheder bedre ( oled er dog her overlegent bedre ), på noget fabrikat, sålænge vi snakker lcd VA panel. Her skal der bruges et IPS lcd panel, hvis betragtningsvinkler er et issue, men de har så andre svagheder.
Så hvis alt skal tages med i en beregning, er Oled det bedste valg. Men uanset teknologi, kan der være issues som i større eller mindre grad, kan være irriterende for oplevelsen.
Jeg vil dog sige, med et fantastisk ZD9 lcd tv in mente, jeg har ikke på noget område fortrudt valget af oled.
Og fordelen ved LG, entry level eller ej, der sidder samme panel i alle modeller, kun designet ændrer sig. Andre fabrikanter af tv, får jo samme panel, men kan trylle marginalt på bedre billedmotor.


Redigeret af JeTex - 22-November-2017 kl. 16:23
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 21:25
Jetex, rigtig spændende svar fra en mand med erfaring må man sige, tak :)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Jetex, rigtig spændende svar fra en mand med erfaring må man sige, tak :)

Velbekomme.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 22:19
Hvordan er xd9 vs A1 når man kigger på alle de andre parametre end billede kvalitet ?

Her tænker jeg på lyd, byggekvalitet, smarttv hastighed osv ?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 08:27
De kører på samme processor og samme version af styresystemet, så hastigheden er den samme. Lyden er bedre i A1. Jeg var faktisk lidt skuffet over lyden i ZD9 størrelsen taget i betragtning.

Byggekvaliteten er lidt forskellig fordi de to skærme er opbygget meget forskelligt. I min mening er kvaliteten høj på dem begge, men A1 har fodelen af, at OLED-panelet føles mere eksklusivt i den udformning Sony har valgt på A1.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2017 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af DVDO DVDO skrev:

Hvorfor er der ALTID nogle der skal blande sig i hvad folk vil sælge deres vare for.


Hvorfor er der altid nogen som skal lege forumpoliti? LOL
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af DVDO DVDO skrev:

Hvorfor er der ALTID nogle der skal blande sig i hvad folk vil sælge deres vare for.


Hvorfor er der altid nogen som skal lege forumpoliti? LOL


Det er faktisk forummets regler som du accepterer ved at være medlem her Smile
Så det er vel rimeligt nok at forvente en vis standard.

Sidst jeg satte noget til salg herinde  fik jeg 3 henvendelser, alle kommentarer omkring pris og alder osv osv.
Varen endte med at blive solgt til prisen på dba.dk efter en sms henvendelse.
- Et sted jeg ellers normalt ville forvente en masse useriøse henvendelser. 


Redigeret af Jonas Baadsgaard - 25-November-2017 kl. 10:30
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af DVDO DVDO skrev:

Hvorfor er der ALTID nogle der skal blande sig i hvad folk vil sælge deres vare for.



Hvorfor er der altid nogen som skal lege forumpoliti? LOL

Det er vel fordi, at nogle ikke overholder forumregler.
Som i andre forhold i livet, hvis alle regler blev overholdt, slap vi for overvågning o.lign.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu