recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue hjælp til sensor og lysstyring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue hjælp til sensor og lysstyring?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 22:23
det er ikke der problemet ligger. Det er nemt nok at få sensoren til at aktivere lys, men har du sat en scene op at de skal tænde fra 17 til 23 og sensoren skal tage over der efter så har du problemet, da sensoren istedet slukker for din scene når den aktiveres. det er den programmering der ikke er mulig at få til at virke
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 22:41
Det kan godt være, jeg har misforstået problemstillingen - i så fald beklager jeg... igen 😉

Ret mig lige, hvis følgende ikke er rigtigt:

Du har en scene der tænder lys kl 17.10 og slukker kl 23.15. Dette skal køre helt automatisk. Kan indstilles i home-appen.

Derudover vil du have det samme lys til at tænde i X antal minutter, hvis sensoren registrer bevægelse om natten - f.eks mellem 23.16 og 7.00. Dette kan også indstilles i home-appen.

De to scenarier indstilles hver for sig og bør ikke påvirke hinanden.

Mellem kl 7.00 og 17.15 skal der ikke ske noget og der laves selvfølgelig ikke noget scenarie.

Redigeret af anoz - 19-November-2017 kl. 22:46
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 22:58
:) jo det er rigtigt. MEd Hue appen kan det ikke lade sig gøre at blokere for sensoren. Du har 12 timers inderval der hedder Dag og Nat. Du kan så vælge at sensoren ikke skal gøre noget ved lyset men det gør den så ikke i de 12 timer.
Lad mig lige høre så: Du siger Home appen. under automatisering har jeg en der hedder hvornår: kun før 9.15 og kun efter 23.15.
umiddelbart kan jeg ikke vælge hvor lang tid sensoren skal tændes, eller er der der hvor der står: Sluk Aldrig? Har ændret det til 3 min nu.
Nu er jeg så i tvivl om hvilken app der synkroniseret med hvilken, da jeg har Hue, Home og EVE. :)?
Jeg syntes selv Hue er skønnest at tænde og slukke lyset med, da Home engang imellem ikke får kontakt med alle lysens.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 23:10
Dvs., det er tættere på at lykkes nu?

Ja, det er der, hvor der står “aldrig” - tryk på den og vælg antal minutter (lyder som om du allerede har gjort det). Nu bør den scene ikke påvirke andre scener eller selv blive påvirket udenfor det valgte tidsrum...

Jeg styrer selv mest muligt via home-appen, da det er mest stabilt hos mig.

Hue og eveappen synkroniserer (vist nok) op imod home-appen
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 23:19
Det er mærkeligt at Philips support ikke bare skriver det, for det var da noget nemmere :)
Jamen tak for hjælpen. Jeg tjekker om ca 5-10 min om det virker med 3 min denne gang for hvis det gør det så er den ged barberet
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 23:36
syntes desværre ikke det hjalp. Den slukker stadig efter 1 min.
Det var også som om min scene ikke ville slukke som den skulle
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 23:45
Som jeg kan se i Home kan jeg også kun stille en starttid på den scene og ikke hvor lang tid. Det kan den dog ved sensoren men dvs ar så skal sensoren registrere noget før den kan slukke for min scene for igen at registrere bevægelse for at tænde igen.

Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 07:01
Har du husket at slette de andre tilsvarende scener du har sat op i eve og hue appen?
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 21:12
er du 100 % sikker på det virker med Home på den måde. Som det er nu mangler jeg kun at kunne få sensoren til at lyse mere end 1 min.
Jeg syntes bare det virker mærkeligt nu når Philips Hue synkronisere med Home i deres egen App, at de så ikke ved at det kan programmeres i Home
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 21:25
Om jeg er sikker på, at man selv kan bestemme, hvor længe lyset skal være tændt, hvis det aktiveres af sensoren? Ja, det er jeg skkker på.

Det virker i hvert fald ude i mit vindfang - hvor jeg for øvrigt både har en sensor til at aktivere lyset + en aktivering af lyset via geofencing, når en af os nærmer sig huset efter solnedgang.
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 21:31
Ja der virker vores også fint, men det er jo heller ikke det samme som det jeg søger. 
jeg mener bare at det er philips der har udviklet Hue og lavet det kompatibelt med Home, men hvis philips har et problem med sensor og scener så virker det på mig mærkeligt at Home skulle kunne løse det.
Da jeg satte det hele sammmen blev det tændt og skullet igen.
Har du selv prøvet at lave et hvor dit vindfang er tændt i gennem et tidsrum?
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 21:49
Jeg har nu gjort det at i appen Hue har jeg sat tiden fra 16-23.15 hver dag
Så har jeg i Home opsat sensor til at starte 23.30 til 9.00 og slukke efter 3 min.
Jeg finder ud af i aften om det fungerer. Går ud fra det var det du mente?
I Home kan jeg ikke umiddelbart programmere tiden fra 16-23.15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu