recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue hjælp til sensor og lysstyring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue hjælp til sensor og lysstyring?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 22:17
Ja, det bør virke.

Men du kan altså godt sætte en lampe til at tænde hver dag kl 16 og slukke igen kl 23.15 i home-appen. Du laver to automatiseringer - én hvor den tænder og én hvor den slukker.
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 22:19
ja ok. men der er det noget nemmere i hue. Vi må se om det virker hvilket jeg selvfølgelig håber. Syntes dog det er samme programmering som jeg gjorde i Hue. Nu har jeg så bare den med sensor i Home
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 22:50
Ja, det ville være perfekt, hvis man kunne sætte både sluk og tænd i samme automatisering i home-appen. Der mangler stadig en del funktioner, før den kan klare det hele selv.

Krydser fingre for, at det virker som du gerne vil have det nu...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 22:52
tak :) melder tilbage senere.
Det lyder jo nemt at skulle sætte op det hele men alt skal åbenbart gå op i en højere enhed:)
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 23:57
det er imponerende.
Det virker som det virkede men ligegyldigt om jeg vælger 3 min eller 15 min er sensoren stadigvæk kun tændt i 1 min
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 07:04
Og su har slået den fra de andre steder?
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 08:54
Du skal hente appen iconnect hue. den er lysår foran alt andet. Her kan du sætte sensoren til kun at aktiverer lamperne såfremt lamperne er slukket i forvejen. Med andre ord. er lamperne tændt imellem 17 og 23 så virker sensoren ikke og lamperne tænder og slukker ikke når du går forbi. Er lamperne slukket om natten derimod så tænder sensoren lamperne på et ønsket niveau. Jeg har det til at virke præcis sådan derhjemme. Hue har så vidt jeg ved også en lignende funktion men den findes ikke i den officielle app men der imod i Hue Labs som du tilgår i den officielle App.

Edit: Elgato Eve er ikke en særligt elegant løsning i min optik da den kræver homekit for at virke med Hue. Jeg har Hue i hele huset inklusiv carport og har 4 Hue sensorer i systemet. Jeg anvender kun Hues officielle app til at tænde og slutte for scener eller lamper. Alt automatik kører igennem Iconnect Hue eller Homekit som jeg primært bruger til notifikationer.
Du er velkommen til at skrive en PM til mig så skal jeg hjælpe dig igennem opsætningen.


Redigeret af Ehlz - 21-November-2017 kl. 09:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu