recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue hjælp til sensor og lysstyring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue hjælp til sensor og lysstyring?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Hue hjælp til sensor og lysstyring?
    Sendt: 18-November-2017 kl. 01:20
Jeg er blevet lidt bidt af Philips Hue og har skiftet mange pærer i huset til dem efterhånden.
Jeg kunne så for en uge siden se det smarte i at få en motionsensor ind i systemet.
Jeg har på nuværende tidspunkt et Wake Up scene der tænder 4 pærer kl 17.10 og slukker igen kl 23.15.
Jeg tænkte at hvis vi stod op midt om natten ville det være fint at bruge sensoren til at tænde lysene når den blev aktiveret.
Smart blev det ikke, da sensoren hvis aktiv, slukker for lyset efter når det er tændt, efter den indstillede tid ( ned til 1 min).
Har så kontaktet philips på facebook og fik at vide at det var et problem med sensor og senarier at de ikke lige arbejder sammen, så sensoren egentlig kun er til at gå ind i og tænde lys der skal slukkes igen, hvilket ikke giver den smarte virkning om natten alligevel.
Fik at vide jeg kunne gå ind i Philips Lab i Hue appen og prøve at hente den der hedder : do not disturb my scene.
Jeg kan dog ikke få det til at fungere ordentligt og håber der er en her inde der kan guide mig til det eller også sige, at det virker ikke?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 08:19
Hvis du bruger iOS kan du downloade Elgato EVE. Der kan du oprette en regel som lyder, tænd kun hvis OFF
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 15:10
tak. vil de sige alt alt skal programmeres i EVE istedet for Hue?
Skal jeg slette alt i Hue?

Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 17:16
Samme problemer har vi hos os. Udover det så har vi to katte som også aktivere sensoren i løbet af natten. Dette kan dog løses ved at skrue helt ned for følsomheden, men så tænder den først når jeg står lige op dens "fjæs".. en opdateret sensor eller bedre software ville være rart. Pt.er den slået fra. I hue labs er der faktisk en del gode man kan prøve sig frem med.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 15:04
fik det til at virke med Elgato EVE. Eneste problem jeg ikke har fået løst endnu er at hæve tiden som sensoren skal være tændt når den aktiveres? nogen hjælp der?
En anden ting: kan Hue og EVE´s produkter arbejde sammen?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 15:55
Du skal også oprette en som slukker. Ellers kan du gøre det i Home appen, altså sluk efter 2 min. Elgato har dog en fejl som gør at de ændringer du laver i Home, sletter reglen i EVE appen. Håber de snart får det rettet.

Nej, EVE bruger bluetooth.
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 18:15
janLp: Jeg har lavet en scene i Hue der tænder kl 17 og slukker kl 23.20
så har jeg i EVE lavet en Regel der hedder: Trigger, Motion og 1 LUX. Time før 9.15 og efter 23.20.Jeg har ikke her mulighed for at vælge hvor lang tid sensoren skal være tændt af gangen når den bliver aktiveret?
I Hue er motionsensor slået TIL, men inde under den er den ikke aktiveret med nogen form for tid.
Kan du guide mig lidt her?
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 18:50
Der er en formula i labs, der hedder “do not disturb my scene” - kan den ikke bruges?
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 20:19
som jeg skriver i bunden af mit spørgsmål, så virker det ikke med den Formula
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 21:44
Ups - havde bildt mig selv ind, at jeg havde læst hele spørgsmålet... beklager! Er der overhovedet ingen virkning, med den formula?

Et andet forslag: Hjælper det noget at sætte sensoren til “do nothing” i den periode, hvor du har sat lys til? (Uden anden formula)

Et tredje forslag: Ellers kunne formulaen “no motion, no fuss” måske klare den?
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 21:51
:)
appen Eve gør det fint nok men mangler bare sensoren kan være tændt mere end 1 min og håber der er en der kan fortælle mig hvor dan det gøres.
Jeg har prøvet samtlige indstillinger med sensoren og har på nettet stødt på ekstrem  mange der har samme problem med at sensoren ødelægger den Scene man har sat op, men ikke nogen løsning.
Jeg fik 2 mulige løsninger af Philips support, men intet har virket, desværre.
Den formula du skriver no fuss .... fungerer ikke, da den bare tænder lyset tilbage uden at slukke det
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 22:18
Det skal lykkes 😉

Det undrer mig, at de to formulas ikke virker, for ud fra beskrivelsen, bør de kunne klare jobbet - jeg har dog ingen erfaring med dem selv, så kan desværre ikke hjælpe med dem 🙄

Hvad med Home-appen, hvis du kører iOS? Der kan du bestemme tidsintervallet for hvornår sensoren skal aktivere noget og du kan også bestemme, hvor længe lyset skal være tændt...

| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu