recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar til knægten til skole og lidt Minecraft
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bærbar til knægten til skole og lidt Minecraft

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar til knægten til skole og lidt Minecraft
    Sendt: 20-November-2017 kl. 19:06
Hejsa
er næsten fortabt på bærbar ræset...
9årig skal til at bruge pc til skolen, primært! Har gaming PC herhjemme. Men mon ikke den bærbare skal med til kammeraterne når de spiller Minecraft.

Vil se hvad der sker fredag om jule gaven skal købes der. Men måske et klogt hovede eller flere havde en ide om valg jeg kunne tage eller skal undgå?

Håber meget på max 4000kr. Tænker processor nok I5 nu, eller?
Andet jeg skal være OBS på mht skærm og grafik osv måske?

TUSIND TUSIND TAK for hjælpen på forhånd

TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 20:03
SSD harddisk, men det kommer alle nye bærbar sgu da nok med😀 - har prøvet at skifte en HDD til SSD i en bærbar og det hjalp rigtig meget

Vh Jakob
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 20:49
Hej.

For 2 mdr siden var jeg ude og købe en ny bærbar til min nevø mens han var ude og rejse.

Valget blev en Lenovo med et IPS panel. Jeg syntes at de var meget klarere
og har et bedre synsfelt end de sammenlignende ASUS, som ikke have IPS paneler.

Hilsen Carsten.

Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 18:01
Mange skoler/kommuner vælger pt en google løsning, hvor de har drev og dokumenter online. Hvis dette er tilfældet på din drengs skole, så ville jeg kigge efter en Chromebook, hvilket ville være skolearbejdet noget nemmere, men ved ikke hvordan de fungerer med Minecraft.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Mange skoler/kommuner vælger pt en google løsning, hvor de har drev og dokumenter online. Hvis dette er tilfældet på din drengs skole, så ville jeg kigge efter en Chromebook, hvilket ville være skolearbejdet noget nemmere, men ved ikke hvordan de fungerer med Minecraft.
ville aldrig vælge en Chromebook til uddannelse af nogen art pga. Kompatibelt vanskeligheder. Også fordi de fleste kommuner kører med inddrive og office 365. Hvad jeg har erfaret som virke af IT-supporter. På skoler
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2017 kl. 19:58
Nu handler det vel ikke om hvad de fleste kommuner kører med, men hvad der bliver benyttet på denne specifikke skole.

Chromebooks har nogle klare fordele hvis man benytter en google løsning, men de har selvfølgelig også nogle ulemper, specielt hvis man ikke har en google løsning. I øvrigt er drengen 9 år, hvilket jo nok begrænser hans brug af cas-programmer og andre mere avancerede programmer.
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 11:14
TAKKER for alle inputs. Må se om den sorte fredag kan komme med noget brugbart.
Synes sgu bare det er en jungle... overvejer også brugt... men skal jo nok også lige gøre op med mig/knægten om det er "kontor" pc til lidt Minecraft eller om den skal kunne spille lidt andet på. Jeg trækker dog klart mod det første.
Så er det bare med RAM, processor, vægt, mærke osv. Men har nok en ide om hvad det skal være, men synes godt nok det er en jungle :-)
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 11:52
Lad os bryde det ned i behov/krav for overskuelighedens skyld :) 

Udelukkende skole/kontor brug:  i3/pentium, 4gb ram, 128gb ssd (grafik ligegyldig)

Skole/kontor og Minecraft :  i5, 8gb ram, 128gb ssd (Minecraft kræver hovedsagligt cpu og ram, ikke ret meget af graffikkort, derfor er eks. et moderne standard intel integrated grafikkort nok)

Minecraft + yderligere spil:  i5, 8gb ram, 128-256gb ssd, dedikeret grafik eks. Nvidia GTX 1050 eller tilsvarende

Herudover vælger man byggekvalitet/holdbarhed/design osv. udfra individuelle ønsker og økonomi
Ligesom vurdering af nyt kontra lettere brugt evt. kan give bedre specs/kvalitet til en lavere pris. 

Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 12:13
du er nu en skattebasse Spawn
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 12:32

Hej.

Jeg vil godt kommentere lidt på jeres to sidste indlæg. Det i skriver gælder ved normalt køb, men der er desværre andre ting at tage højde for ved køb på Black Fredag.

Jeg mener ikke at det er væsentligt hvad meget RAM den leveres med, da man selv eller andre nemt kan opgradere til mere.

Jeg ved ikke om du evt. selv kan opgradere en harddisk til SSD. Men hvis du kan, er det billigt at opgradere en intern harddisk til SSD og montere den overskydende i et billigt ekstent USB 3.0 kabinet.

Det man ikke kan gøre noget ved er CPU og Skærm. Der er i denne prisklasse stor forskel på kvaliteten af skærmen. Køb en som sønnen kan holde ud og kigge på.


Og der er allerede dukket en bærbar op som lyser godt, men hvor anmeldelserne ikke er gode:

'Blæser støjer meget.'

'Derudover er Wi-Fi/netværk af ældre dato, så man får kun 54 Mbit'

Fra:


Så jeg kan kun anbefale at søge yderlig oplysninger på internettet eller måske tage ud og se nogle forskelliges fordele og ulemper før fredag.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 22-November-2017 kl. 12:33
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 12:39
Til en 9-årig til skolebrug, hvor den kan blive udsat for knubs, så ville jeg bruge 2000 kroner eller deromkring på en refurb-bærbar.

Dem kan du købe med udvidet forsikring, så du er sikret en bærbar et par år. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2017 kl. 17:20
@T-Duck - det var dog noget forfærdeligt ÆVL!!!

Som det er i dag, er en meget stor del af især de mindste klassetrin gået på chromebooks i DK, og der er mindst ligeså mange der kører med G-suite som med office365. Husk på at Office365 også giver adgang til browserbaserede regneark, dokumenter  etc. - OG så hedder det i øvrigt ONEDRIVE (som jo også kan tilgås via browser). Hvis man vil følge bare en smule med i chromebooks i skolerne, og har noget med skoler at gøre, kan jeg på det varmeste anbefale at kigge lidt på den danske google education group (GEG) på google+. Det er danske lærere over hele landet som deltager, og deler viden med hinanden. https://plus.google.com/communities/117818756665698506856

Ser man på forholdet mellem windows maskiner, chromebooks og ipads i de danske skoler, så er vi nok i virkeligheden ret tæt på ca 30% af hver. Der vil dog være en overvejende vægt af windowsmaskiner på de store klassetrin da der her også stilles større krav til applikationer og løsninger i diverse fagfag.

Når det så er sagt, så har MS lavet et par tiltag for at komme ind i markedet igen. Win10s, intune for education er blandt andet nogle af tingene. Det kommer faktisk rimeligt tæt på en chromebook løsning, (også i lethed i administration) men forskellen er så at man kan hive applikationer (rigtige) ned fra Windows store. Til gengæld er det ikke muligt i 10s at anvende alm installation af applikationer. Vi venter dog stadig på maskiner i chromebook prislejet. Det ser måske ud til at de snart kommer. Der er begyndt at dukke tegn op på ARM-baserede win10s maskiner hos diverse benchmarksites. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu