recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV 4k og Samsung UE49KS7005 SUHD HDR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV 4k og Samsung UE49KS7005 SUHD HDR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kragster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kragster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ATV 4k og Samsung UE49KS7005 SUHD HDR
    Sendt: 23-November-2017 kl. 09:04

Hej Folkens,
Jeg har et problem med mit setup. Jeg kan kun få mit ATV 4K til at outputte 720 SDR til mit Samsung TV (UE49KS7005). Vælger jeg et andet video format på ATV, så går skærmen i sort og blinker lidt en gang i mellem. ATV er koblet til HDMI 1 porten på One Connect modulet.

Initiativer indtil videre:

Opdateret firmware på TV
På TV er der valgt HDR True Color på alle HDMI interfaces.
HDMI kabel er udskiftet til HDMI 2.0.


Nogle idéer til hvad der kan være galt? ;;) Jeg er totalt på bar bund.
 
Hvilket format fra ATV4K vil være det optimale på dette TV? 4K HDR 60HZ?

Mvh
Lars Kragh-Hvidberg
Til top
kragster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kragster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 12:03
Selv hvis jeg vælger 1080P/SDR uanset frekvens, så går TVet i sort.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 12:40
Jeg ved ikke hvad der hedder hos Samsung, men det ku lyde til at uhd ikke er sat til på hdmi indgangene?
Kan man nøjes med hdr på hdmi kun og derfor uhd IKKE er sat til?
Til top
kragster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kragster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 12:59
Jeg kan ikke se at UHD skal enables.
Hvad vil det optimale video output være til UE49KS7005 TVet? 4K HDR 50HZ?
 
Jeg har et andet UHD fjernsyn derhjemme, som jeg vil forsøge at sætte ATV til i eftermiddag, for at se om det kan være TV'et den er gal med.


Redigeret af kragster - 23-November-2017 kl. 13:11
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg ved ikke hvad der hedder hos Samsung, men det ku lyde til at uhd ikke er sat til på hdmi indgangene?
Kan man nøjes med hdr på hdmi kun og derfor uhd IKKE er sat til?

Nej, der er kun én indstilling, som hedder "HDMI UHD Color"
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kragster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kragster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2017 kl. 20:37
Testede det på mit andet SAMSUNG UHD TV og der kørte ATV bare 4K/HDR 60 hz uden opsætning, så derfor ringede jeg til Samsung. De testede det med fjernsupport og kunne konludere en fejl på HDMI porten. De sender en ny One Connect boks, så lad os håbe den dur!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu