recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Surround Playbar og 2x Play 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Surround Playbar og 2x Play 1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Surround Playbar og 2x Play 1
    Sendt: 24-November-2017 kl. 19:02
Overvejer at supplere min Playbar med 2 x Play1 for at få lidt mere "larm" i  stuen og få bedre filmlyd etc.

Størstedelen af tv-forbruget streames fra HBO/C More via Chromecast og Yousee Kabel. Lyden går via tv'et (Sony W805), som er forbundet med Playbar via den optiske udgang

Hvad siger erfaringerne, virker det ok?

Ps:
(behøver ingen forklaringer om at det ikke er rigtig surround etc. Er med på systemets begrænsninger ..)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2017 kl. 19:32
Jeg syntes faktisk de små play:1 gør det ret godt som bagkanaler. Det er ikke dem der giver en oplevelsen af kompromis med soundbar surround:).

Mine forældre foretrak endda bagkanaler fremfor en subwoofer da de skulle opgradere:).
(Sådan havde jeg dog ikke prioriteret).

Redigeret af Bromberg5 - 24-November-2017 kl. 19:33
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2017 kl. 22:22
Ok. Har også overvejet Sub. Men nu er det lige Play 1 der er på tilbud Wink
Så kan det være at sub'en følger efter senere...
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2017 kl. 22:44
Det giver faktisk en rigtig god effekt :-) Og hvis du også bruger den til musik fylder det rummet en del bedre når du får smidt 2xplay1 til. 
Jeg kan kraftigt anbefale at få dem købt, de er alle pengene værd, især til den pris de har nu.
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2017 kl. 23:04
Jeg har også en playbar og sub, vil man kunne lave lidt seudo surround med sådan 2 1’ere bagved? Bare så de langsomme også er med   
Mvh.

Casper
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 10:31
Bliver jo surround med 2 play 1 bagude.  Rumlig lyd istedet for den mono-agtige lyd fra soundbaren...

Redigeret af Mr. Claude - 25-November-2017 kl. 10:31
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 12:56
Der er bestil 2 x Play1 i HFK, så må jeg se om jeg føler mig omsluttet af lyd på den fede måde...Tongue

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 16:09
Kan ikke forestille mig andet:). Tror endda de giver en lille boost til det lav frekvente
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Der er bestil 2 x Play1 i HFK, så må jeg se om jeg føler mig omsluttet af lyd på den fede måde...Tongue



Fortæl gerne om dine erfaringer
Mvh.

Casper
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:



Fortæl gerne om dine erfaringer

Jeps. Skal nok skrive et par linier, når jeg har fået det hjem og testet det en smule...
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2017 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:



Fortæl gerne om dine erfaringer

Så har jeg haft gang i mine nye Play 1 et lille stykke tid. Synes faktisk resultatet er overraskende godt. 
Var en smule skeptisk, men synes at lyd oplevelsen når man ser film har fået en mærkbar opgradering og til den nuværende pris på Play 1 ville jeg ikke tøve med at anbefale at tilføje dem som supplement til Playbar'en....
Så en tommelfinger op herfraSmile 


Redigeret af thor-thor - 26-December-2017 kl. 15:24
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu