recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad renser i jeres tv skærm med?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad renser i jeres tv skærm med?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 22:48
Måske et dumt spørgsmål, men udover salgsgas fra fabrikanterne - snakker vi så ikke bare om et glasfront?
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 23:52
snakker vi så ikke bare om et glasfront?  

Hvad betyder det?

EDIT: Sorry det er et spørgsmål om det er lavet af glas. 
Nej for guds skyld nej, troede slet ikke nogen kunne spørger om det.


Redigeret af Male80 - 25-November-2017 kl. 23:59
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg benytter noget finkornet sandpapir. Det fjerner det meste og det minimerer det genskin der var i skærmen da jeg købte den. Man skal do ikke gøre det så ofte, da displayet kun kan tåle til 10-15 nedslibninger, før UHD effekten forsvinder.

Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige så smut du bare videre til en anden tråd, klovn


Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg benytter noget finkornet sandpapir. Det fjerner det meste og det minimerer det genskin der var i skærmen da jeg købte den. Man skal do ikke gøre det så ofte, da displayet kun kan tåle til 10-15 nedslibninger, før UHD effekten forsvinder.

Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige så smut du bare videre til en anden tråd, klovn


Nu stillede du jo et meget svært spørgsmål. Hvis det for fremtiden bliver så kompliceret så vil jeg afholde mig fra at hjælpe.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 09:02
Jeg bruger også to mikrofiberklude. En lunken opvredet og så en for at undgå striber.
Er det enkelte pletter, så får den bare en spytklat og mikrofiber klud. Det minimere kalkstriber;)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 09:50
Bruger oftest en tør mikrofiber klud. En sjælden gang fugtig klud og efter tørret med mikrofiber.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 12:21
Gennem alle mine år har jeg aldrig brugt andet end glasrens. Pt. kører vi glasrens fra Rema1000. Har ALDRIG oplevet at skærmen har taget skadet af "opløsningsmidlerne" som er i det (som mest er salmiakspiritus).

Har pt. et Sony LCD, et LG plasma, diverse pc-skærmen (bærbare og stationære) og jeg tror helt ærligt at jeres "microfiberklud og lunkent vand" er et tegn på en overforsigtighed, som nok er lidt overdrevet.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 12:51
Fik engang (sidste år) en pludselig lyst til at gøre lidt rent og der var en pakke vådservietter inden for rækkevidde, skulle lige fjerne en plet på bordet og så en fedtfinger på skærmen og vupti, så var både pletten og den film som var på skærmen væk!!! Så kan kun advare mod nogen som helst form for opløsningsmiddel. Når man tager i betragtning at vådservietter sælges til brug på børn og det er så krads, så tør jeg ikke tænke på hvilke "fantastiske" midler der kan være i glasrens og lignende. Her bliver der kun brugt mikrofiber klude fremover.
Mvh Frank
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg bruger også to mikrofiberklude. En lunken opvredet og så en for at undgå striber.

Samme fremgangsmåde jeg anvender.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2018 kl. 22:25
Jeg fik ødelagt antirefleks behandlingen på mit tv engang da jeg brugte ruderens så det kan ikke anbefales ihvertfald.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 08:51
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 10:54
Men hvorfor tage alle mulige forskellige midler i brug, når en (mikrofiber)klud med lunken vand kan klare det i 95% af tilfældende?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu