recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad renser i jeres tv skærm med?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad renser i jeres tv skærm med?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad renser i jeres tv skærm med?
    Sendt: 25-November-2017 kl. 09:57
Microfiberklud til glas vredet op i lunken vand
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 10:24
Jeg vil kraftigt anbefale at der evt kigges i producentens vedligeholdelsesguide, før man går i krig.
Så fx coating eller lignende ikke tager skade Smile

Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 10:36
Har noget skærmrens fra Netto. Ellers tror jeg brillerens er et godt alternativ.
Men hvis det kun er støv så en god blød mikrofiberklud.


Redigeret af thxtex - 25-November-2017 kl. 10:37
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 10:56
Jeg bruger noget der ligner dette.

https://www.philips.dk/c-p/SVC2541_10/plasma-lcd

Der findes sikkert billigere alternativer. Den jeg har er mindst 5 år gammel. Så det er ikke fordi man bruger meget.

Hvad der gør at disse væsker er bedre end andre rengøringsmidler ved jeg ikke. Men det er sikkert uden kalk og andet der sidder på skærmen efter rengøring.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 11:06

Har i 6 år brugt ruderens et par gange eller 3 om året, det gør fint skærmen ren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 11:08
Microfiberklud vredet op i vandet fra din kondenstørretumblere, hvis du har sådan en :)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 11:30
Jeg benytter noget finkornet sandpapir. Det fjerner det meste og det minimerer det genskin der var i skærmen da jeg købte den. Man skal do ikke gøre det så ofte, da displayet kun kan tåle til 10-15 nedslibninger, før UHD effekten forsvinder.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 14:27
Absolut ingen kemikalier... Højst en meget let fugtet mikrofiberklud.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 15:08
Denne mikrofiberklud synes jeg er super. Noget større end de almindelige.
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Vask-og-Rengoring/Vaskeskind-og-mikrofiber/Mikrofiberklud-2000033957/
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Fedt. tak Thumbs Up


Det skal du nok ikke bruge Wink
Mvh.
Til top
Hampenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2017
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hampenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 22:30
Det allerførste råd du fik, af Kampus, er det eneste rigtige. Brug ALDRIG diverse "midler", da de ofte indeholder opløsningsmidler. Det gør ruderens, brillerens o.s.v. også. Disse opløsningsmidler vil over tid ødelægge en eventuel antirefleks coatning. Og de kan ligeledes ødelægge den plastik, som et fladskærmspanel oftest er lavet af. Så to mikrofiberklude. Én kraftig opvredet med lunt vand, og en tør til at tørre efter med.
Til top
Male80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2014
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Male80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 22:36
/thread
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu