recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvågningskamera til Synology NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvågningskamera til Synology NAS

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvågningskamera til Synology NAS
    Sendt: 27-November-2017 kl. 13:44
Hej

Jeg er på udkig efter et billigt overvågningskamera (udendørs), som er kompatibelt med Synology NAS (surveilance station)..

Men det er sgu ikke let, fordi det er jo en jungle.

Som sagt så skal det være billigt (tænker omkring 500 kroner), fordi jeg har ikke de store krav, andet end at jeg skal overvåge min gård/indkørsel, således at man efterfølgende kan se, hvad der er sket, hvis der er sket noget.

Kvaliteten af video behøves heller ikke at være UHD (Wink) eller lignende.

Men hvad fanden skal man vælge? Det er jo fristende med SafeHome X-series kameraer.. Men anmeldelserne er godt nok ikke kønne.. Og det er ikke officielt, hvorvidt de rent faktisk virker til Synology eller ej.

Så er der nogen derude, som kan anbefale et billigt kamera (kinamodel er også okay, så længe det er kompatibelt med Synology)??

På forhånd tak


Redigeret af NikolajDS - 27-November-2017 kl. 13:44
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 15:25
og du har kigget på kompatibilitetslisten først? Det her giver sådan set mulighed for at du kan bruge hvad det skal være https://www.synology.com/da-dk/en-global/knowledgebase/Surveillance/tutorial/Camera/How_to_make_an_attempt_to_install_an_unsupported_IP_camera_in_Surveillance_Station

Men - når det skal være udendørs, så er der jo nogle krav som er vigtige. - fx sådan noget som vandtæthed, og følsomhed overfor kulde/varme. Så bliver det ret hurtigt i den lidt høje ende. Axis er generelt i den lidt dyre ende. HIKVision kommer lidt længere ned, men det er enormt vigtigt man kigger efter funktionalitet, og ser på hvad det kan og ikke bare køber de billigste for så kan man blive slemt skuffet. Logitech er også lige kommet med et udendørs  (deres nye circle2) men er faktisk ikke klar over om det kan kobles til synology boksene. Dlink har lavet den slags kameraer i mange år, men de er vist blevet overhalet indenom af sådan nogen som HIKVision - og kina apparaterne skal man jo lige tjekke at portene ikke er piv åbne så du bare kan tilgå det direkte fra en webadresse uden at skulle logge ind eller noget.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 17:23
Jep har kigget kompabilitetslisten, men når prisen er et issue, så er det ikke altid at disse lister fra Synology er det rette sted at søge svar..

Og ja, det skal selvfølgelig være egnet til at være udendørs, når det skal hænge udendørs. Det skal dog hænger under et udhæng, så er ikke så nervøs, hvis bare producenten betegner det som udekamera.

HIKvision fås meget billigt via. kina-siderne/ebay, og det er sådan set helt fint, hvis det kan tilsluttes Synology.. Så det kan godt være, at jeg bare ender med at prøve sådan et.
Og hvad angår åbne porte m.m., ja så går jeg ud fra, at man selv kan åbne og lukke disse.. Men det er selvfølgelig et issue, hvis det ikke er muligt.

Synes det er en jungle, især når man ser sådan et godt tilbud i dag:


For så at undersøge firmaet, for så at opdage, at de åbenbart i mange år har solgt kameraer (bl.a. gennem Harald Nyborg), og har rigtig grimme karakterer..

Jeg kan sagtens leve med, at kameraet skal nørdes lidt med for at sætte det op, og det kan jo sagtens være at de dårlige karakterer er givet, fordi det ikke er plug og play for hr og fru Danmark, samt at deres egen app stinker.. Det er derfor, at jeg gerne vil finde et billigt, som virker med Synology, fordi så er det deres app, som skal anvendes..
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 17:33
Du har sjældent adgang til firmwaren/softwaren som anvendes i enhederne, men i det her tilfælde vil du jo ikke skulle bruge producentens software, men 3.parts produkter. 

Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 17:39
Hej

Jeg er godt tilfreds med mine Foscam FI9804W HD.


/Jesper


Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Hej

Jeg er på udkig efter et billigt overvågningskamera (udendørs), som er kompatibelt med Synology NAS (surveilance station)..

Men det er sgu ikke let, fordi det er jo en jungle.

Som sagt så skal det være billigt (tænker omkring 500 kroner), fordi jeg har ikke de store krav, andet end at jeg skal overvåge min gård/indkørsel, således at man efterfølgende kan se, hvad der er sket, hvis der er sket noget.

Kvaliteten af video behøves heller ikke at være UHD (Wink) eller lignende.

Men hvad fanden skal man vælge? Det er jo fristende med SafeHome X-series kameraer.. Men anmeldelserne er godt nok ikke kønne.. Og det er ikke officielt, hvorvidt de rent faktisk virker til Synology eller ej.

Så er der nogen derude, som kan anbefale et billigt kamera (kinamodel er også okay, så længe det er kompatibelt med Synology)??

På forhånd tak


for 500,- Kroner så tror jeg ikke du skal regne med at der er så meget og se.. selvom der ligger en fil på din nas der påstår at være fra din overvågning....



det sku en sjov verden vi lever i.
Du vil gerne have noget video materiale hvis noget sku ske(f.eks indbrud)
men det er alligevel ikke vigtigere for dig når du vil smide en flad 500 mand for hvad.? Jeg har endnu til gode og se noget der ikke er det arveste lort for 500 kroner.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 08:59
Opret en annonceagent på DBA - der dukker jævnligt noget op.
Men der er kun en indendørs lige nu : https://www.dba.dk/kamera-sony-dh110-720p-br/id-1038785524/
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 09:53
HIKVision er vist udemærket til udebrug men koster fra 1200-1500 til udendørs brug. Kræver jo IP44+
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Hej

Jeg er på udkig efter et billigt overvågningskamera (udendørs), som er kompatibelt med Synology NAS (surveilance station)..

Men det er sgu ikke let, fordi det er jo en jungle.

Som sagt så skal det være billigt (tænker omkring 500 kroner), fordi jeg har ikke de store krav, andet end at jeg skal overvåge min gård/indkørsel, således at man efterfølgende kan se, hvad der er sket, hvis der er sket noget.

Kvaliteten af video behøves heller ikke at være UHD (Wink) eller lignende.

Men hvad fanden skal man vælge? Det er jo fristende med SafeHome X-series kameraer.. Men anmeldelserne er godt nok ikke kønne.. Og det er ikke officielt, hvorvidt de rent faktisk virker til Synology eller ej.

Så er der nogen derude, som kan anbefale et billigt kamera (kinamodel er også okay, så længe det er kompatibelt med Synology)??

På forhånd tak


for 500,- Kroner så tror jeg ikke du skal regne med at der er så meget og se.. selvom der ligger en fil på din nas der påstår at være fra din overvågning....



det sku en sjov verden vi lever i.
Du vil gerne have noget video materiale hvis noget sku ske(f.eks indbrud)
men det er alligevel ikke vigtigere for dig når du vil smide en flad 500 mand for hvad.? Jeg har endnu til gode og se noget der ikke er det arveste lort for 500 kroner.


Tjaaa, det er også en sjov verden, at folk tror at de får deres stjålne stumper tilbage, bare fordi de har UHD optagelser af tyven.
Hvis man har indbrud, ja så er ens ting væk, og sådan er det.
Selvfølgelig fint, hvis man kan hjælpe politiet, men man må bare indse, at ens bærbar med mere, ja de er væk.

Formålet med kameraet, det er at være præventiv overfor tyve, og så ellers kunne se, hvad der er sket i gården/indkørslen: Pakkepost, evt. hærværk/fis etc.
Så jo man skal kunne se forskel mellem en kat og et menneske, men jeg behøves sgu ikke kunne tælle fregnerne på en person.

Redigeret af NikolajDS - 28-November-2017 kl. 11:32
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

Jeg er godt tilfreds med mine Foscam FI9804W HD.


/Jesper



Tjek.. Kan se de er udgået, men god melding med en god og billig producent.

Hvis en tidligere model virker, så er det jo sandsynligt, at det også er tilfældet med en senere model, ellers er de ihvertfald ikke for skarpe.


Edit: Og man kan faktisk stadig købe det via. danske sider, så det er perfekt.. Også til under 600, så er det vist bare det der skal til..

Takker!


Redigeret af NikolajDS - 28-November-2017 kl. 11:13
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:


Selvfølgelig fint, hvis man kan hjælpe politiet...,


Hmm her gik jeg og troede, at jeg var naiv! LOL
Hjælpe politiet er vist hip som hap. De har hverken tid til at efterforske selv eller sågar bruge din hjælp. Om du så lever et klart og tydeligt billede af en person, vedkommendes adresse, cpr-nr, skostørrelse, osv osv, og en som ville bliver genkendt af befolkningen i hele landet. Så ville politiet være de sidste til at gøre noget som helst ved det. 
Jeg tror det var så sent som i forrige ude, at det netop kom frem i medierne, at indbrud efterhånden blevet en af de kriminelle ting, som kan betale sig! Det er ganske få sager som føre til noget som helst, selv når de får serveret beviserne på et sølvfad.

Jeg spår, at indbrud på et tidspunkt bliver den gerning, der får befolkningen til at gribe til selvtægt. Måske ikke direkte i fysisk form i første omgang, men med billeder af gerningsmændene spredt ud over alt hvad der bare lugter lidt af sociale medier. På et tidspunkt er der nogen der går videre end det, og så bliver det grimt. 

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Formålet med kameraet, det er at være præventiv overfor tyve,
Brug et fup kamera.
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

og så ellers kunne se, hvad der er sket i gården/indkørslen: Pakkepost, evt. hærværk/fis etc.
Så jo man skal kunne se forskel mellem en kat og et menneske, men jeg behøves sgu ikke kunne tælle fregnerne på en person.

Jeg forstår og er enig med dig. Men jeg synes også, at disse kameraer er alt for dyre i forhold til hvad man reelt får for dem. Det er ikke bare selve kameraet, men også resten af udstyret. Man skal huske på, reelt set forhindre de intet. Tværtimod kan de faktisk have den modsatte effekt. En tyv der ser der er video overvågning, kunne måske blive mere interesseret i at vide, hvad det er der er så vigtigt. Hos os overvejer vi dog pt at få opsat video overvågning. Men for pokker hvor er det trælst, at det skal være nødvendigt. 
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:


Selvfølgelig fint, hvis man kan hjælpe politiet...,


Hmm her gik jeg og troede, at jeg var naiv! LOL
Hjælpe politiet er vist hip som hap. De har hverken tid til at efterforske selv eller sågar bruge din hjælp. Om du så lever et klart og tydeligt billede af en person, vedkommendes adresse, cpr-nr, skostørrelse, osv osv, og en som ville bliver genkendt af befolkningen i hele landet. Så ville politiet være de sidste til at gøre noget som helst ved det. 
Jeg tror det var så sent som i forrige ude, at det netop kom frem i medierne, at indbrud efterhånden blevet en af de kriminelle ting, som kan betale sig! Det er ganske få sager som føre til noget som helst, selv når de får serveret beviserne på et sølvfad.

Jeg spår, at indbrud på et tidspunkt bliver den gerning, der får befolkningen til at gribe til selvtægt. Måske ikke direkte i fysisk form i første omgang, men med billeder af gerningsmændene spredt ud over alt hvad der bare lugter lidt af sociale medier. På et tidspunkt er der nogen der går videre end det, og så bliver det grimt. 

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Formålet med kameraet, det er at være præventiv overfor tyve,
Brug et fup kamera.
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

og så ellers kunne se, hvad der er sket i gården/indkørslen: Pakkepost, evt. hærværk/fis etc.
Så jo man skal kunne se forskel mellem en kat og et menneske, men jeg behøves sgu ikke kunne tælle fregnerne på en person.

Jeg forstår og er enig med dig. Men jeg synes også, at disse kameraer er alt for dyre i forhold til hvad man reelt får for dem. Det er ikke bare selve kameraet, men også resten af udstyret. Man skal huske på, reelt set forhindre de intet. Tværtimod kan de faktisk have den modsatte effekt. En tyv der ser der er video overvågning, kunne måske blive mere interesseret i at vide, hvad det er der er så vigtigt. Hos os overvejer vi dog pt at få opsat video overvågning. Men for pokker hvor er det trælst, at det skal være nødvendigt. 

Bemærk at jeg skriver "hvis det kan hjælpe".. Forstået på den måde, at hvis politiet i anden sammenhæng fanger nogen, så kan de evt. linke dem til en anden sag, hvis der er video. Men igen, det er ikke formålet, at politiet kan anvende videoen til noget, hvis de ikke allerede har pågrebet en mistænkt i en anden sammenhæng.

Og ja, attrapkameraet er fint til præventiv, og hvis det var det eneste formål, så ville det være svaret, men nu var der også lige de andre ting.

Og hvad angår kvaliteten, ja så kan jeg jo se på youtube, at f.eks. det FOSCAM som bliver forslået her, ja det giver rigeligt med kvalitet til mig.

Men hvis man virkelig vil have forhindret noget, ja så er der mange andre ting man kan kigge på, og det allerførste bør være, at man kigger på træer, hække, buske, hegn m.m., fordi hvis tyven ikke kan stå i "fred" fra blikke ude fra vejen, ja så har de sjovt nok ikke lige så meget lyst, som når de kan stå "for sig selv" i ly fra blikke udefra.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu